Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

:shock:

Prachtige instrumenten inderdaad!
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

Afbeelding

De kleur is niet mijn smaak, maar voor een Bo-El is het wel een aantrekkelijke prijs. Zou het veel werk zijn om deze een beetje mooi te maken?

Edit: toch niet, bij Bo-El op de site staan ze voor 600. Dan koop ik er liever één die ik meteen mooi vind.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8208
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Mach1 »

HNZ schreef: 13 nov 2018, 08:48 If I was a rich man tadadiediedadadaaaa!
Heb op deze gespeeld. Zeker niet verkeerd! Vond hem zeker moderner klinken dan de meeste P's. Veel laag en hoog. En dat moet je ding zijn.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

badastronaut schreef: 13 nov 2018, 10:25 Ik wil deze wel:

Afbeelding

Wat een prachtige bassen maakt Alpher, check voor de grap hun gallery eens, zwaar bijzondere bassen!
Ik verkocht onlangs mijn tweede Ken Smith (die is dit weekend naar Denemarken vertrokken) en kreeg als ruilvoorstel ook een echt prachtige Alpher custom in de aanbieding..Jammer dat er een f-hole in het hout zat (ik knap daar echt op af) want anders was ik zeker gezwicht.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Het grote GAS topic

Bericht door BassAgent »

Pwooaaahh mooi zeg
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Brinkmeister schreef: 13 nov 2018, 10:36 Afbeelding

De kleur is niet mijn smaak, maar voor een Bo-El is het wel een aantrekkelijke prijs. Zou het veel werk zijn om deze een beetje mooi te maken?

Edit: toch niet, bij Bo-El op de site staan ze voor 600. Dan koop ik er liever één die ik meteen mooi vind.
Brrr. Nog los van de kleur, ik vind dat model echt geen porem. Dat kopje wat eruit ziet alsof de ontwerper even vergeten was dat een bas geen 3 maar 4 snaren heeft en er gauw nog een mechaniek bij heeft geschroefd, die onsamenhangende vorm van de body waarbij het lijkt alsof de tummycut van achteren naar voren is verhuisd, de iele hoorntjes. Het doet mij niks.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

LeftyJ schreef: 13 nov 2018, 12:42...Dat kopje wat eruit ziet alsof de ontwerper even vergeten was dat een bas geen 3 maar 4 snaren heeft en er gauw nog een mechaniek bij heeft geschroefd...
HO, ho, HOOOOO EVEN, Linkse rakkerrrr....

Afbeelding

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

LeftyJ schreef: 13 nov 2018, 12:42
Brinkmeister schreef: 13 nov 2018, 10:36 Afbeelding

De kleur is niet mijn smaak, maar voor een Bo-El is het wel een aantrekkelijke prijs. Zou het veel werk zijn om deze een beetje mooi te maken?

Edit: toch niet, bij Bo-El op de site staan ze voor 600. Dan koop ik er liever één die ik meteen mooi vind.
Brrr. Nog los van de kleur, ik vind dat model echt geen porem. Dat kopje wat eruit ziet alsof de ontwerper even vergeten was dat een bas geen 3 maar 4 snaren heeft en er gauw nog een mechaniek bij heeft geschroefd, die onsamenhangende vorm van de body waarbij het lijkt alsof de tummycut van achteren naar voren is verhuisd, de iele hoorntjes. Het doet mij niks.
Hij doet me wel wat aan mijn Jackson superstrat denken. In een andere kleur vind ik 'm nog best wat hebben eigenlijk. Frau keek me alleen redelijk achterdochtig aan toen ik toespelingen op een tweede basgitaar maakte.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

Brinkmeister schreef: 13 nov 2018, 12:57...Frau keek me alleen redelijk achterdochtig aan toen ik toespelingen op een tweede basgitaar maakte.
Een tweede??? :shock:

Hoe durf je! :facepalm:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

HNZ schreef: 13 nov 2018, 13:06
Brinkmeister schreef: 13 nov 2018, 12:57...Frau keek me alleen redelijk achterdochtig aan toen ik toespelingen op een tweede basgitaar maakte.
Een tweede??? :shock:

Hoe durf je! :facepalm:
Ja, beginner hè? Ik heb ooit een tweede gitaar gekocht, dat duo hangt al een eeuwigheid niets te doen. Dat achtervolgt me nog steeds.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

:lol:

No worries, man. Komt goed... ;-)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Erelid »

Voor je het weet heb je er een stuk of 10 aan de muur hangen :facepalm:
Als er dan maar niet zo'n spoeglillukke Bo-el tussen hangt, in wat voor kleur dan ook.
Laatst gewijzigd door Erelid op 13 nov 2018, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

Erelid schreef: 13 nov 2018, 13:40 Voor je het weet heb je er een stuk of 10 aan de muur hangen :facepalm:
Nee, zoveel muur heb ik niet in die kamer. Maar als ik mijn Jackson nou wegdoe, kan daar mooi een bas voor in de plaats. Ik ben alleen heel bang voor wat een Jackson pro uit 1999 nog opbrengt.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Herkenbaar. Heb ooit een (Japanse) Jackson DK2L nieuw besteld. Meer dan een half jaar op gewacht, nog aanbetaald in guldens (2290!). Nog geen half jaar later werd Jackson overgenomen door Fender, ging gebruik maken van het distributienetwerk van Fender, en halveerde (!!!) de prijzen. Niet cool toen ik hem een paar jaar later weer kwijt wilde.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door berth »

Afbeelding
Plaats reactie