Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

LeftyJ schreef: 13 nov 2018, 20:01 Herkenbaar. Heb ooit een (Japanse) Jackson DK2L nieuw besteld. Meer dan een half jaar op gewacht, nog aanbetaald in guldens (2290!). Nog geen half jaar later werd Jackson overgenomen door Fender, ging gebruik maken van het distributienetwerk van Fender, en halveerde (!!!) de prijzen. Niet cool toen ik hem een paar jaar later weer kwijt wilde.
Pijnlijk. Ik verwacht van die 1.400 gulden ook niet veel meer terug te zien. Ik heb er zo eentje:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Spaghettihout »

Brinkmeister schreef: 13 nov 2018, 12:57
LeftyJ schreef: 13 nov 2018, 12:42

Hij doet me wel wat aan mijn Jackson superstrat denken. In een andere kleur vind ik 'm nog best wat hebben eigenlijk. Frau keek me alleen redelijk achterdochtig aan toen ik toespelingen op een tweede basgitaar maakte.
Ja, het lijkt af en toe beter om een tweede vrouw te nemen dan een nieuwe bas..... :lol:
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 15 nov 2018, 13:35 Ja, het lijkt af en toe beter om een tweede vrouw te nemen dan een nieuwe bas..... :lol:
Nu zeg je wat... Als die tweede vrouw een beetje ruimdenkend is, kan ik daar mijn andere bassen en apparatuur neerzetten.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Spaghettihout »

geen probleem zo groot of er is een oplossing......
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hagen »

Brinkmeister schreef: 13 nov 2018, 13:43
Erelid schreef: 13 nov 2018, 13:40 Voor je het weet heb je er een stuk of 10 aan de muur hangen :facepalm:
Nee, zoveel muur heb ik niet in die kamer. Maar als ik mijn Jackson nou wegdoe, kan daar mooi een bas voor in de plaats. Ik ben alleen heel bang voor wat een Jackson pro uit 1999 nog opbrengt.
Nu levert je Jackson je niets op en is het een blokkade voor een andere bas. Als je je 2de bas hebt kan je zelfs de eerste verkopen.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hagen »

IMG_2439.JPG
IMG_2439.JPG (228.39 KiB) 1453 keer bekeken
Ik heb altijd al GAS gehad voor bodyshapes als de Ovation Magnum, Jaguar en ibanez Jet King. Ik was al aan mijn volgende project aan het puzzelen. Iets op basis van een Jazz of Jaguar body. Toen kwam ik deze tegen: De Ibanez Talman. :kwijl:
Ik had een donkerode longscale Jag met witte plaat in gedachten. Deze Talman veegt alles van tafel, behalve mijn longscale voorkeur.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het grote GAS topic

Bericht door JohnBoy »

Die lust ik ook wel, zeker in deze uitvoering. Ik speel graag op shortscales, als longscale je voorkeur heeft denk ik dat je er misschien spijt van krijgt.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het grote GAS topic

Bericht door JohnBoy »

Netjes!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hagen »

Haha, Thx, die had ik nog niet gezien!

Nee, ik ga voor zelfbouw want ik wil mijn kromtrekkende ChinaRay hardware in deze bodyshape hebben. Ook moet de body wat lichter zijn ivm rugproblemen. Dat samen met een halsdikte als een jazzhals en waarschijnlijk een andere headstock. Dan heb ik mijn voorkeurgeluid en ergonomie in een bas van minder dan 4 kilo in een prachtige vorm! Dat ben ik weer jarenlang BasGAS vrij en heb ik een bas vervangen ipv erbij.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Het grote GAS topic

Bericht door dr. Bassvibes »

Hagen schreef: 16 nov 2018, 14:18 Dat ben ik weer jarenlang BasGAS vrij.
Dat hebben we allemaal wel eens gezegd. :wink:
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het grote GAS topic

Bericht door JohnBoy »

C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Het grote GAS topic

Bericht door JohandeJong »

Prachtig. Doe mij maar een blauwe.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

Ja, die zijn te gek. Ik wil de turquoise wel!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Herman »

Coole basjes, maar wel prijzig!
Plaats reactie