Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Het is een viersnarige Combustion...ben benieuwd hoe dat ding gaat klinken en hoe die fanned frets voelen :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Mooi Geert!
Ik ben fan van fanned!

Zelf een heel klein beetje gas voor een bongo.. gisteren op een van een nieuwe 5 snarige gespeeld (die goud gele) . Man wat speelt en klinkt dat lekker!

Was in een zaak die alle musicman modellen die in productie zijn had hangen. :kwijl:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het grote GAS topic

Bericht door JohnBoy »

SpcMnk schreef: 27 aug 2018, 13:16 Was in een zaak die alle musicman modellen die in productie zijn had hangen. :kwijl:
Welke is dat als ik mag vragen?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Ik heb ooit een 6 snarig Bongo gehad, wat een geluid! maar ook, wat een neckdive. Misschien dat het bij de 5 snaar anders is? geen idee.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

JohnBoy schreef: 27 aug 2018, 13:29
SpcMnk schreef: 27 aug 2018, 13:16 Was in een zaak die alle musicman modellen die in productie zijn had hangen. :kwijl:
Welke is dat als ik mag vragen?
Hong Kong
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3021
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Britsie »

badastronaut schreef: 27 aug 2018, 13:52 Ik heb ooit een 6 snarig Bongo gehad, wat een geluid! maar ook, wat een neckdive. Misschien dat het bij de 5 snaar anders is? geen idee.
Mijn 5-snarige Bongo fretless had geen enkele last van neckdive.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Het grote GAS topic

Bericht door nangyala »

badastronaut schreef: 27 aug 2018, 13:52 Ik heb ooit een 6 snarig Bongo gehad, wat een geluid! maar ook, wat een neckdive. Misschien dat het bij de 5 snaar anders is? geen idee.
Bongo’s van na 2012 hebben nieuwe lichtgewicht tuners om neckdive tegen te gaan. Mijn ex-Bongo had totaal geen neckdive
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

JohnBoy schreef: 27 aug 2018, 13:29
SpcMnk schreef: 27 aug 2018, 13:16 Was in een zaak die alle musicman modellen die in productie zijn had hangen. :kwijl:
Welke is dat als ik mag vragen?
https://www.tomleemusic.com.hk
Inderdaad in Hong Kong.

Ik ga vanavond nog eens binnen lopen om die bongo een tweede keer te bepotelen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het grote GAS topic

Bericht door JohnBoy »

Waar worden die dingen eigenlijk gemaakt? Californië toch? Zitten er ook Chinese onderdelen op? Grappig idee, als je er een koopt heeft dat ding al een aardige wereldreis gemaakt nog voor je er mee naar huis gaat.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Rieno »

San Luis Obispo, Californië :) Dus niet bepaald in de buurt...en gezien Hong Kong per definitie duur is, zal dat daar voor deze bassen ook wel zo zijn :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Rieno schreef: 28 aug 2018, 08:12 San Luis Obispo, Californië :) Dus niet bepaald in de buurt...en gezien Hong Kong per definitie duur is, zal dat daar voor deze bassen ook wel zo zijn :P
Die gouden 5 snaar is in de aanbieding nu van 18.600 HKD naar 14.880 HKD . dat is 1622 Euro.. daar krijg je hem in europa volgens mij niet voor.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Rieno »

Oh, dat is goedkoop idd!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Als je pech hebt met de douane krijg je hem daar ook niet voor mee naar huis :P
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het grote GAS topic

Bericht door padawatje »

SpcMnk schreef: 28 aug 2018, 08:50
Rieno schreef: 28 aug 2018, 08:12 San Luis Obispo, Californië :) Dus niet bepaald in de buurt...en gezien Hong Kong per definitie duur is, zal dat daar voor deze bassen ook wel zo zijn :P
Die gouden 5 snaar is in de aanbieding nu van 18.600 HKD naar 14.880 HKD . dat is 1622 Euro.. daar krijg je hem in europa volgens mij niet voor.
Dus ook in Hong Kong vindt men Bongo's zo lelijk dat die winkel flinke korting moet geven om ze verkocht te krijgen :lol:
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Het grote GAS topic

Bericht door ejp »

Sjors

en ... is het hem geworden?

EJ

MR. LEE schreef: 14 aug 2018, 09:03 Ik ben niet uit op een Squier of een Mex ,....ik heb m'n zinnen gezet op een USA JB .
Die zijn beter bespeelbaar en klinken beter ,...maar zijn ook duurder.
Als de kwaliteits-controleur z'n werk heeft gedaan , dan mag ik toch wel een klein beetje de hoop hebben dat het geen kachel-hout is :D

Hier nog een produktie-impressie in die Fender fabriek :

https://www.youtube.com/watch?v=bzm7OfuNBcQ

Ik ben overigens niet tegen elke prijs "merk-trouw" hoor , ....als het geen waar naar 't geld is , dan haak ik zo af. :|
Wat ik niet van plan benn , is om in de prijsklasse zomaar een bas op te laten sturen , ik zal er heus een daggie voor uittrekken om er in de winkel eerst op te gaan spelen en e.e.a. te vergelijken/testen.

De allerslechtste basgitaar die ik ooit heb gehad was zelfs een Fender Jazz Bass Special , "made in Japan" :!:
Dit was ronduit gezegd een kut-ding uit de jaren '80 ( toen ze daar maar pas geproduceerd werden ) :facepalm:
( ik denk , dat als ik die hals toen water had gegeven , dat er waarschijnlijk een stekkie aan had gegroeid :mrgreen: )

Voor de rest is m'n ervaring ( op die jap na dan ) met Fender altijd prima geweest .

Van houtsoorten heb ik geen verstand ,....als ik daar wat over moet weten ga ik te rade bij m'n schoonzoon die een timmerfabriek/bouwbedrijf runt.
Of er een godheid van een klein exclusief instrumenten-fabriekje eerst een boom gaat staan knuffelen voordat 'ie wordt omgehakt ,..of eerst op planken gaat staan kloppen ,...dat zal allemaal wel.
In zo'n mega-produktie-fabriek zal de structuur , zaagwijze , materiaal-dichtheid en vochtigheid allemaal binnen tolleranties moeten liggen om een consistente kwaliteit te kunnen waarborgen.
Ik ben daar allemaal niet zo bang voor.
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Plaats reactie