Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

:D
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Het grote GAS topic

Bericht door JoostT »

Ernstig GAS voor deze:

https://www.thomann.de/nl/spector_euro_4_lx_fmt_bc.htm

Afbeelding

(ingegeven door Steven Wilson (Nick Begs) fandom en 24 fretten en necktrough).

En omdat ik deze nergens in NL (dat ik kan vinden) uit kan proberen, komt ie dan toch maar deze kant op. :roll:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het grote GAS topic

Bericht door Hagen »

Vet!
Benieuwd naar je review. Je zal vast de dagen tellen nu!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

Een nieuw model van Ibanez. Ik vind 'm ongelofelijk GAS opwekkend.
https://www.ibanez.com/products/eb_detai ... color=CL01

Afbeelding

Afbeelding
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het grote GAS topic

Bericht door Erelid »

Nogal ja... € 699 en Bax heeft ze maar nergens een videootje of zo.

EDIT: ik ga 'm morgen bepotelen in de winkel :dance:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het grote GAS topic

Bericht door Erelid »

Volgende snaren liggen er op volgens Gear4music... "Snaren: D'Addario ECB81 vlakke wond"

Ik zal m'n pleisters maar meenemen..
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

R E V I E W !!!

:kwijl:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het grote GAS topic

Bericht door Erelid »

Hij zou een beetje richting contrabas klinken. Ben heel benieuwd.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote GAS topic

Bericht door basloze fret »

Ik vind het wel een vreemd en apart ontwerp eigenlijk. Soort van kruising tussen een soundgear en een vioolbas. Maar op een of andere manier vind ik de mix van een moderne bas met die viool-achtige trekken een beetje raar. Het zal niet klinken als een contrabas, sowieso niet vanwege de fretten, maar een piezo klinkt eerder als een artificiële akoestische bas.

Maar leuk dat er weer eens een andere ontwerp is.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

Een vioolbas? Deze bas lijkt er in de verste verte niet op en heeft niks maar dan ook echt helemaal niks van een vioolbas.
Het enige dat-ie met een vioolbas gemeen heeft is dat ze allebei vier snaren hebben...

Wel doet-ie me enigszins denken aan de de Status Electro4. Vond ik toendertijd ook al een begerenswaardig ontwerp.

Afbeelding
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote GAS topic

Bericht door basloze fret »

HNZ schreef:Een vioolbas? Deze bas lijkt er in de verste verte niet op en heeft niks maar dan ook echt helemaal niks van een vioolbas.
Het enige dat-ie met een vioolbas gemeen heeft is dat ze allebei vier snaren hebben...
Na ja, het F-gat, de houtkleur met lichte verkleuring, hollow body, een piezo. Duidelijk viool-achtig of contrabas (hoe je wil) als je het mij vraagt, zeker een hint daar naar toe in ieder geval. Ik bedoelde ook niet dat ie op een vioolbas lijkt zoals we kennen van Hofner. Maar een mix van modern en oud.

Ik vind die Status veel mooier qua design. Die straalt meer een moderne bas uit.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

Maar een vioolbas heeft geen f-gat. En geen piezo element. En wèl een slagplaat en een knoppendinges en geen hoorns en is shortscale en zo...

Afbeelding

Afbeelding

:wink:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het grote GAS topic

Bericht door Erelid »

Nou, ik ik heb Ibanez staan hoor :facepalm:
Heeft inderdaad een beetje dat fret-geluid wat je op een akoestische ook hebt als je die inplugt en je lekker over de hals glijdt.
Ik heb er nog niet veel op gespeeld natuurlijk maar de hoeveelheid hoog viel mij heel erg mee. Basje articuleert heel goed en je hebt al snel de neiging er wat hoog uit te draaien. Enorme output heeft het ding ook.
Ik heb nooit eerder een Ibanez in mijn handen gehad maar wat heel erg opvalt is de bespeelbaarheid, lijkt wel of ie vanzelf speelt. Echt heerlijk. Lage gewicht zal ook een rol daarbij spelen.
Door de draaien aan de knoppen op de amp heb je wel heel veel invloed op de sound. Veel meer dan op een "normale" bas vind ik.

Die status is veel mooier om te zien inderdaad en is denk ik ook mooier afgewerkt maar is qua concept wel heel wat anders. Zal ook in een andere prijsklasse zitten.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote GAS topic

Bericht door basloze fret »

HNZ schreef:Maar een vioolbas heeft geen f-gat. En geen piezo element. En wèl een slagplaat en een knoppendinges en geen hoorns en is shortscale en zo...
Ik heb in vorige post toch gezegd dat ik niet een (Hofner) vioolbas bedoelde, maar bedoelde dat hij duidelijk viool en contrabas-achtige trekken heeft qua design......
Misschien dat ik me in mij eerste post verkeerd uitdrukte.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Het grote GAS topic

Bericht door HNZ »

basloze fret schreef:
HNZ schreef:Maar een vioolbas heeft geen f-gat. En geen piezo element. En wèl een slagplaat en een knoppendinges en geen hoorns en is shortscale en zo...
Ik heb in vorige post toch gezegd dat ik niet een (Hofner) vioolbas bedoelde, maar bedoelde dat hij duidelijk viool en contrabas-achtige trekken heeft qua design......
Misschien dat ik me in mij eerste post verkeerd uitdrukte.
:mrgreen:
Plaats reactie