Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Hij is gisteren eindelijk aangekomen en ik heb 'm 's avonds wat zitten bespelen...
Hij ziet er irl echt nog stukken beter uit dan in de foto's en het is visueel een feest voor het oog. Ik heb er ook rekening mee gehouden dat je zo'n ding ook niet snel verkocht krijgt wanneer je je dat aanschaft als "gekheidje" dus ik zou 'm toch willen houden al denk ik dat er geen andere mogelijkheid is met die looks..:-)
Eerste indruk : hij klinkt heel erg Miller-achtig en heeft dat soort opgepepte hi-fi klank die zo kenmerkend is voor bvb Atelier Z enz...
Ik vind de hals wel vrij dik (en ik ben nochtans wel wat gewoon) dus dat is even wennen en de John East pre-amp is heel fragiel en me te ingewikkeld. Doet me heel erg aan dat Sire-gedoe denken qua opstelling.
Met een kleine draai aan een knop maak je vaak grote veranderingen in je klank en ik ben niet echt fan van dat frequentie-verander gedoe. Ik zoek een paar bruikbare klanken (en die vind ik gelukkig) en dan ga ik niet te veel meer draaien.
Maar blij dat ik 'm heb en het woord dat bij de klank past is toch : "vet"
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Blueszeppelin
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 mar 2018, 09:38

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Blueszeppelin »

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

:D mooi zeg dat hij er dan toch eindelijk is! Heel benieuwd hoe hij in jouw vingers klinkt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Top dat je hem hebt! duurt even, maar dan heb je ook wat!
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Charlie »

Het is echt 'n heel apart ding! Maar je hebt gelijk, die bleke pick-ups zou ook niet mijn eerste voorkeur zijn.
Via de foto kreeg ik al de indruk dat het 'n stevige hals was. Hoe ergonomisch is de rechterhand setting bij deze pick-ups?
Is deze W&T in deze "Patchwork" uitvoering de enige?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Er stonden eigenlijk eerst andere pick up covers op maar die werden vervangen..de luthier had ze ook blijkbaar niet meer want ik heb geinformeerd.
De hals is zoals gezegd wel aardig breed en zeker geen jazz-halsje. Door de bouw van de bas heb ik ook het gevoel dat de lagere noten minder ver liggen en de hoge noten wat hogerop dan normaal. Rechterhand kan het ergonomisch gemakkelijk aan en vormt geen probleem, ik heb niet het gevoel dat ik iets moet corrigeren (wat ik bvb bij een Bongo of een Jaydee wel had).
Er is nog een vijfsnarige versie van deze bas ook heb ik gezien op de website van de bouwer...het ding is wel ongelooflijk afgewerkt, ik vind het op zich al mooi dat ik 'm tweedehands voor de prijs heb kunnen kopen die ik betaald heb, dit vraagt echt veel man-uren om zoiets te maken en je moet er toch financieel wat aan uitkunnen in zijn geval.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Het grote GAS topic

Bericht door RUIS »

Als mijn palletbas ook zo duur was had ik 'm wel netjes afgewerkt. Verder is hij natuurlijk gewoon hetzelfde met al die kleuren.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Het grote GAS topic

Bericht door gilles »

Die Stingray van Evil Ernie Ball die hier op het forum te koop staat :kwijl:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hagen »

RUIS schreef: 24 apr 2018, 23:26 Als mijn palletbas ook zo duur was had ik 'm wel netjes afgewerkt. Verder is hij natuurlijk gewoon hetzelfde met al die kleuren.
Ja, die palletbas! Leuk ding uit afvalhout. Verrassend goed geluid met een lekker halsje eraan. Daar zou ik eerlijk gezegd wat eerder mee een podium opstappen want minder blingbling gehalte.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

GAS voor deze headless singlecut 5-snaar op Zikinf. Wat een prachtig ding! Ik krijg alleen jeuk van de uitlijning van de brugdelen. Ik denk dat je 'm intoneert door de hele brugsecties te verschuiven, het heeft vast een praktische oorzaak.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Het grote GAS topic

Bericht door AmericanIdiot »

Aparte bas, voor mij helaas teveel knoppen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Ja, dat wel. Maar dat is bij mij meestal toch "set and forget" :P
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Rob66 »

Ik heb niet zo snel GAS eigenlijk zelden, maar nu opeens na het zien van deze:
https://m.thomann.de/nl/harley_benton_p ... 1526142286
Is het raar dat ik dit nu heb? Misschien is het gewoon nieuwsgierigheid. Maar ga hem waarschijnlijk toch bestellen.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd naar de klank van deze JC die op het forum aangeboden staat.
Een standaard JC in die kleur, die ik wel eens in de winkel geprobeerd heb, vond ik een nét niet kwestie.
Qua klank zou deze het nét wel kunnen zijn.

Maar ik heb helemaal geen bassen nodig. :facepalm:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Rieno »

Het lijkt me een bas met een erg groot geluid..of het nou netjes gedaan is of niet, praktisch gezien geloof ik het best.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie