Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Natúúrlijk heb jij ook een tobacco burst gehad :P
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

hahahaha :lol:
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Het grote GAS topic

Bericht door 4$ »

Hij heeft zowat alle varianten gehad. Ben benieuwd of ik ermee uit de voeten kan. Speel al 13 jaar bijna alleen maar 5 snarige basgitaar. Deze bas schrikt me af(gewenning) maar trekt me tegelijk ook aan(gewicht, mensuurlengte). Just give it a go!
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Heb zelf nogal GAS voor een Fender Starcaster. Heerlijke bassen zijn dat....Mocht iemand er eentje kwijt willen.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Ook een tegek geluid! alleen ze zijn wel verdraaide zwaar. Daarom heb ik ooit ook mijn starcaster weg gedaan. Maar het blijft een beetje jeuken...
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door berth »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Skajhopper
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 feb 2018, 14:38

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Skajhopper »

badastronaut schreef: 25 mar 2018, 10:29 Ook een tegek geluid! alleen ze zijn wel verdraaide zwaar. Daarom heb ik ooit ook mijn starcaster weg gedaan. Maar het blijft een beetje jeuken...
Klopt! Ooit op randje van een aankoop gestaan, en afgehaakt op z'n gewicht. Sindsdien enkel maar spijt, wat een geluid!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Mijn vriendin vindt dat ik deze moet kopen en blijft me eraan herinneren zodat ik 'm niet kan vergeten...het is lastig om haar haar zin niet te geven.

Véél kleurtjes
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Hahaha! Daar heb ik ook al serieus naar zitten kijken. Klinkt ook heel erg lekker.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Ik had wat samples gevraagd aan de verkoper en ik heb er even moeten op wachten....ik was wel wat teleurgesteld want die kerel die ze heeft ingespeeld haalt er niet echt het beste uit.
Een geluk dat de bas zo goed is dat zelfs in zijn handen er toch wat kwaliteit doorschemert. Ik ben nog aan het afwegen..2000 euro is veel geld voor een risico en je weet ook dat je dit soort Picasso-bas dan nog moeilijk aan de straatstenen kwijtgeraakt (dat speelt toch ook altijd mee bij een wispelturig iemand zoals ik) maar wie weet doet hij wat van de prijs en dan....
Ik zou ook iets kunnen verkopen dat ik nu heb om het te rechtvaardigen maar alles dat ik nu heb vind ik leuk.
Mocht ik hem even kunnen bepotelen (en bvb die mid-scoop eens horen, dat mis ik nu), zou het een heel ander verhaal zijn. Ik twijfel nog maar het is desondanks lastig om aan te weerstaan ...Yolo
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Ik vind hem erg mooi hoor die Wood & Tronics. Liet hem laatst aan mijn vrouw zien, die vond hem ook al zo mooi. Vrouwen houden van kleurtjes denk ik...Hij verkoopt overigens echt stapels Wood & Tronics lijkt het....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Ik vind 'm heel mooi (al heb ik het niet zo écht met die bleke pick-ups). Het past ook een beetje als "statement" dat je met zo'n bas gaat optreden (voor zover ik dat nog doe) en niet "anoniem" of "braaf" wil zijn.
In mijn eigen fusion-groepje dat ik nu heb zou het leuk zijn om zo'n ding mee te nemen als deel van dat "concept" (àlle redenen zijn goed om iets aan te kopen).
Ik ga 'm misschien toch een bod opsturen, het begint te kriebelen :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Het grote GAS topic

Bericht door BassAgent »

Ik heb laatst een Zoid-model van W&T gehoord en daar was ik ook al niet echt van onder de indruk. Beetje droge plok-sound, niet echt diepte ofzo. Zag er wel goed uit.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Volgens mij kan je een bas toch eigenlijk alleen écht beoordelen als je hem zelf bespeeld over je eigen versterkertje. Opnames geven toch vaak een wat vertekend beeld.... Benieuwd of je hem krijgt Geert!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Ik zou het gewoon doen. Zeker als je lief zo enthousiast is. :)

Het is trouwens geen specifiek vrouwending, die kleurtjes. Heeft meer te maken met of je een muzikant bent, heb ik gemerkt aan collega's. Niet-muzikanten zien geen pickups, stemknoppen, electronica, afwerking van fretten zoals wij ze zien...die bekijken zo'n instrument heel anders. De vorm en kleurtjes. Zoals ik een auto bekijk, eigenlijk. Een autoliefhebber legt nadruk op hele andere dingen.
Plaats reactie