Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Zoiets
Afbeelding

Ah, dat heet Candy Purple.. :facepalm:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18730
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Die met pickguard zijn wel goedkoper. Wil ook niet al te veel geld eraan kwijt zijn. Er staat een rode burst met pickguard op Ebay voor $1200,-. Als dat de prijzen zijn, zal het wel eens gebeuren.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Het grote GAS topic

Bericht door Concorde »

Als ik ooit nog's duiten over heb komt er een Musicman Sterling 5HH Sequioa Gold 2008 Limited Edition....
Wát een mooi ding is dat. :worship:

Afbeelding
Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Orf, wat een mooie finish. Is die er ook met maar 1 pup?
Pedullist schreef:Die met pickguard zijn wel goedkoper. Wil ook niet al te veel geld eraan kwijt zijn. Er staat een rode burst met pickguard op Ebay voor $1200,-. Als dat de prijzen zijn, zal het wel eens gebeuren.
Op basschat staat er ook een voor een zelfde prijs.
Vorig jaar ging op mp een 4 snaar voor 600.. maar meestal gaan ze tussen de 900 en 1350 (5 snaar met slagplaat en jj pups)

Oja, invoeren van buiten de EU.. kijk uit met rosewood...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18730
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Geloof me, ik weet wat importbelasting is. Heb laatst aan de deur een bedrag afgerekend waar je ook een hele Rapture voor kunt kopen. :D

Je hebt verschillende versies uiteraard. Eén soapbar, P/J, J/J, pickguard, zonder pickguard. Zou mij om de versie met J/J gaan. Maar ik ben totaal niet op zoek nu. Ik vind het wel even goed.

Gaat het rosewood me aanvallen?

Tobacco sunburst is ook vrij geil

Afbeelding
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Rosewood is opgenomen in de citis lijst en mag nu dus niet meer zonder vergunningen verhandeld worden. Dus bij import ben je al snel drie maanden bezig en dan nog loop je het risico dat je gitaar het land niet in komt... maw einde oefening om gitaren met rosewood naar europa halen. Verschillende bouwers hebben hun houtsoorten aanbod al aangepast.

Voor mij zou een rapture jj en 5 snaren moeten hebben. Toets het liefst maple.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18730
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Ah ja, ok. Duidelijk. :)

Ik weet nog niet wat voor Rapture ik wil. Wat er ooit voorbij komt. Ga nogal op in mijn MVP-tje nu.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

:lol: begrijpelijk!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Het grote GAS topic

Bericht door deevit »

Je hebt dat ding een week en begint nu al over andere bassen te denken... Hoe goed is dat ding dan helemaal heer Pedullist? :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

Ik kan het ook niet helpen maar ik vind alleen de Buzz en soortgelijke vormen van Pedulla nog mooi, de andere modellen vind ik helaas echt niet aantrekkelijk :| Ziet er gewoon niet Pedulla achtig meer uit..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18730
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

deevit schreef:Je hebt dat ding een week en begint nu al over andere bassen te denken... Hoe goed is dat ding dan helemaal heer Pedullist? :wink:
Nou, heel erg goed. Hij is niet uit mijn handen weg te slaan. :D

Maar Sonja wilde weten wat voor gekkigheid te verwachten was de komende tien jaar. Dus ik keek even of ik nog wensen zou kunnen hebben in het Pedulla park. Nee joh, dit was het jaar van aankopen. Ik vind het echt wel goed geweest nu. Die onrust helpt niet mee in creatieve zin. Laat het vergroeien nu maar beginnen.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Het grote GAS topic

Bericht door deevit »

Gekkigheid joh. :) Heel benieuwd naar die Pedulla's, heb het idee dat het echt andere koek is dan de Thunderbolt die ik had. Wat overigens een hele toffe bas was!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Het grote GAS topic

Bericht door deevit »

Valt me trouwens wel weer op dat ik de meeste 'boutique' bassen mooier vind met meer dan 4 snaren wanneer ik die laatste twee Pedulla's langs zie komen. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18730
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Ja, ik meen echt een verschil te zien, voelen en horen in de bassen die door alleen Michael zijn gemaakt en toen het nog een fabriekje was. Als echte Pedullist die bevriend is met net zo'n fanaat (hij heeft er vier) heb ik er nu genoeg in mijn handen gehad om dat te kunnen zeggen. :lol:

Ik zou jouw oude Thunderbolt even thuis moeten hebben om een echt oordeel te kunnen vellen. Prima bas inderdaad. Zit wat meer 'lucht' in, in het geluid. Misschien door de bouten. Maar 6 snaren wil echt niet bij mij.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

wombatboter schreef:Ik kan het ook niet helpen maar ik vind alleen de Buzz en soortgelijke vormen van Pedulla nog mooi, de andere modellen vind ik helaas echt niet aantrekkelijk :| Ziet er gewoon niet Pedulla achtig meer uit..
Herkenbaar.. vorige week kon ik een erg knappe Pedulla Thunderbass kopen voor een goeie prijs.. maar niet gedaan om die reden. De MVP/Buzz vorm vind ik aantrekkelijk, de rest minder. Ook een Rapture heb ik de afgelopen 3 jaar al 4 keer op het laatste moment afgehaakt. Het geluid trekt me, maar de looks minder. En met wat ik aan speelgoed heb staan moet het op beide fronten kloppen
Het voornemen is dat als er nog een bas bij komt hij naast een toevoeging van klank ook een toevoeging qua looks moet zijn. En met mijn Le Fay Pangton is dat een behoorlijke uitdaging. :D
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie