Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

Ja, maar ik heb al 8 bassen.... :oops:
Al is-ie wel retekoel.
En de dame in kwestie had 'm ook via Bax Amsterdam. Ze krijgen ze kennelijk mondjesmaat binnen en waren naar verluidt triest dat ze 'm meteen weer aan haar kwijt waren. Een Olympic white met tort plaat. Ziet er tof uit, klinkt geweldig!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het grote GAS topic

Bericht door VanderVeen »

Hans58 schreef: 28 mei 2017, 00:23 En de dame in kwestie had 'm ook via Bax Amsterdam. Ze krijgen ze kennelijk mondjesmaat binnen en waren naar verluidt triest dat ze 'm meteen weer aan haar kwijt waren.
Haha, klopt, ik had 'm nog wel even in de winkel willen hebben, maar ben ook blij dat iemand er blij mee is. :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

Ik vermoedde al dat ze jou gesproken had. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote GAS topic

Bericht door zomnius »

sandberg california tt4...... ziet er lekker uit nl. iemand ervaringen?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

JA! Doen!! Nog altijd spijt dat ik mijn soft aged tt4 heb weg gedaan. Maar nu zeer happy met mijn vm5. Héérlijke bassen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Helvie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010, 22:50

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Helvie »

I like the finger ramp its very useful ;)
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote GAS topic

Bericht door zomnius »

eh...
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Spinal Tap »

Afbeelding

Al tijden weer interesse in een mooie Stingray - met flatsounds. Brengt EBMM deze 40e verjaardagsversie uit gebaseerd op een prototype met de snaren tussen de elementenpooltjes. Lijkt mij een hele toffe bas.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Spinal Tap schreef: 28 jun 2017, 09:46 Afbeelding

Al tijden weer interesse in een mooie Stingray - met flatsounds. Brengt EBMM deze 40e verjaardagsversie uit gebaseerd op een prototype met de snaren tussen de elementenpooltjes. Lijkt mij een hele toffe bas.

mooi basje inderdaad! ben wel benieuwd wat het verschil in klank is met een gewone Stingray..
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote GAS topic

Bericht door zomnius »

Lekker hoor.

Gisteren op een 'echte' stingray gespeeld met 2-bands EQ.
Echt een goddelijke Louis Johnson (RIP) klank.

Yum.

bovenstaande bas klinkt vast zo goed als die eruit ziet.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Thunder »

Ik neig tegenwoordig érg naar een bas die ik voorheen echt nooit wilde bezitten...Höfner Ignition Violin Bass.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote GAS topic

Bericht door zomnius »

Hans58 schreef: 27 mei 2017, 14:12 Dat ik nou GAS heb is te veel gezegd, met dat trosje fantastiese bassen dat ik al heb, maar potverdepotver, zo'n Japanse Fender Mustang (de ozzinele versie, dus niet die maffe PJ) is toch wel een tof basje hoor. Gisteren gehoord en gezien in de handen van de bassiste van bandje van kennis van me. Gelukkig zijn ze niet meer leverbaar geloof ik, anders zou ik 'm misschien nog echt gaan willen. :lol: :oops:
je weet toch zeker dat je het over de bas hebt ? :cheer:
Jouw bas lijkt best wel op een......
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Het grote GAS topic

Bericht door sergio71 »

badastronaut schreef: 28 jun 2017, 10:03
Spinal Tap schreef: 28 jun 2017, 09:46 Afbeelding

Al tijden weer interesse in een mooie Stingray - met flatsounds. Brengt EBMM deze 40e verjaardagsversie uit gebaseerd op een prototype met de snaren tussen de elementenpooltjes. Lijkt mij een hele toffe bas.

mooi basje inderdaad! ben wel benieuwd wat het verschil in klank is met een gewone Stingray..
Als ik de reacties in het buitenland lees is het niet zo heel bijzonder. Ik lees geen kritiek ofzo maar alle lovende reacties en van SR4's die massaal te koop worden aangeboden is ook geen sprake. Mijn inziens zegt dat wel wat.
Het is een concept dat destijds gemaakt was en EB brengt het nu op de markt maar als het echt de absolute setup was dan was deze bas er al 40 jaar geweest.
Kortom, ik zou zoiets eerst bespelen en goed vergelijken met de reguliere SR4 voordat ik toch aankoop over zou gaan.

Maar het is en blijft een prachtig ding om te zien, vooral de Butterscotch versie !


Afbeelding
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het grote GAS topic

Bericht door wombatboter »

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Stinky »

ik ben blij dat die Rene Flaschenhaar weer terug is voor de demo's: hoewel ik Lars Lehman hoog heb zitten, heb vroeger zelfs nog wat licks uit zijn slap boekje gehaald, vind ik wel dat hij erg door de mand viel met de filmpjes die hij de laatste tijd inspeelde voor Basstheworld.com.
zijn tone is namelijk compleet r.u.k. :shock:

die Rene kan echter élke bas zo laten klinken als hij bedoeld is, die gast heeft pas echt een mooie tone in zn vingers zitten!
wat een goeie bassist vind ik dat toch. :thumbsup:
Plaats reactie