Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

De goedkoopste is 1900 dollar toch?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Het liefst een oude amerikaanse Fender met rosewood toets met lichte block inlay, maar deze japanner die nu op marktplaats staat is toch ook wel erg lekker:
:D

Afbeelding
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

erg mooie bas hierboven....
Jammer dat een snaar mist. Desalniettemin ben ik al enige lange tijd op zoek naar een hele goede bas tussen de 500 en 1000 euro. Nieuw of 2e hands. Zit te twijfelen tussen Fender, G&L en een Ibanez BTB. Geen idee of er nog andere gegadigden zijn. Misschien Lakland nog.

Deze is erg mooi:
https://shop.boxymusic.com/product.lasso ... newlang=nl

qua eisen:
5 snaar, goede brug, neck thru, degelijke elementen en veelzijdig. Liefst reversed head voor strakkere B, die gebruik ik nogal vaak.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Laus schreef:erg mooie bas hierboven....
Jammer dat een snaar mist.
Alle 4 zitten ze erop...?

Je zoekt een goeie 5-snaar met doorlopende hals? Cort! De Artisan A5 is een hele goeie bas met Bartolini's:
Afbeelding
Echt heel erg lekker ding!
Laatst gewijzigd door BassAgent op 30 jan 2006, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

Das idd ook een mooie. Jammer dat ie nog geen gedraaide kop heeft. Ik snap dat niet, dat scheelt zoveel voor je B snaar. Es kijken wat die kost..
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

@LAUS

Gewoon die BTB kopen.....toppertje!!!
Ik heb sinds vrijdag ook een BTB...het iets kleinere broertje de BTB555MP maar hij speelt heerlijk. Ik had ook mijn oog laten vallen op die prestige modellen maar ik vond het prijsverschil met de 1205 erg groot. Verschillen zijn er natuurlijk wel maar het grootste verschil vond ik de prijs. De 555 is mooi maar die 1205 is nog mooier. Voordelen tov de 555; neck-thru, Barto's, nieuwere monorail en uiterlijk. Nadeel van de 1205 vind ik dat deze geen varimid EQ heeft. Je kunt bij de mid slecht kiezen uit drie standen terwijl die bij de 555 variabel is.

Kopen je krijgt er geen spijt van.....(ik heb hem ook via PiP's music)
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Maar het nadeel van de BTB's is de HUGE hals die erop ligt. De Artisan heeft een stuk fijnere hals.

De adviesprijs van Cort ligt op 1150 dollar.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Ik heb normale handen hoor en ik kan er gewoon op bassen.....had hiervoor een SoundGear en die staan bekend om hun smalle halzen. Vind de BTB lekkerder spelen. Trouwens heeft de BTB daardoor wel een fijne (normale) stringspacing hierdoor ondanks dat het een 5-snaar is. Ieder zijn meug.

Overigens is die Cort ook erg mooi. Jammer van die brug...ik houd meer van monorail
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

BassAgent schreef:Maar het nadeel van de BTB's is de HUGE hals die erop ligt. De Artisan heeft een stuk fijnere hals.

De adviesprijs van Cort ligt op 1150 dollar.
Ik hoop dat ik ze eigenlijk beide kan uitproberen in NL. Waar ik hem dan bestel zien we dan wel weer. Kwa halsbreedte ben ik wel wat gewend met de Dean Edge Q6 waar ik nu op speel. (Overigens een prima instap 6 snaar maar gewoon niet veelzijdig en en zwakke hals)

De Ibanez BTB555 is gezien het prijsverschil wel het bekijken waard. Maar ik heb tot nu toe altijd bassen van rond de 400 - 500 euro gehad en wil nu wel eens iets dat gewoon echt en af is. Een edelbas ontgaat me, maar ik wil wel iets goeds.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

De Artisan is voor 95% identiek aan de hogere serie Soundgears van Ibanez.

Desalniettemin zou ik zelf voor de BTB gaan. Zelf een BTB406 gehad, en wat was dat een prachtig apparaat. Wat een waar voor je geld, zeg!

Laatst een BTB1206 (?? in ieder geval duur en 6-snarig) in mijn handen gehad. Mooi, maar niet zoveel waar voor je geld als een goedkopere BTB.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Vandaar dat mijn keuze ook gevallen is op de BTB555.

BIG BANG 4 your $$$
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Over het piramidegebruik op de vorige pagina (qouten is onnodig :wink: ) @Olaf en Surferboy: jullie hebben beiden een beetje gelijk, want hoewel ik eigenlijk niks verkeerd deed was mijn intentie niet om mensen erop te wijzen dat ze niet moeten quoten (irriteer ik me eigenlijk niet zo aan), maar vond ik het gewoon geinig om ook eens zo'n ding te plaatsen. "zieken" vind ik zo'n negatieve term :wink: On topic: ik heb mijn ergste GAS-aanvallen eindelijk bedwongen: ik ben nog steeds niet helemaal tevreden maar ben erachter dat gewoon iets nieuws kopen daar niet zomaar wat aan verandert: had van de zomer mijn stingray bijna verkocht, de koper was er al, maar die zag ervanaf omdat ie (door niet goed te lezen) dacht dat het een pre- ernie ball was. Achteraf ben ik zo blij dat ik hem nog heb!! Ik had een fender jazz willen kopen maar ik had al een kopie ervan dus nu ben ik veel veelzijdiger uit! Moraal van verhaal: wees blij met wat je hebt! Over versterkers hetzelfde: ik heb al een heleboel gehad en ben nog steeds niet helemaal tevreden maar ik weet gewoon dat ik me niet blind moet staren op slechts een geluid: dat ben je dan ook weer beu en dan wil je weer de veelzijdige versterker die je had.
Wat lakland bassen betreft: vindt iedereen die zo goed? Ik kreeg er pas op een jamsessie een in mijn handen gedrukt, en dat vond ik dus helemaal niks. Veel te gladde sound, en volgens mij had de hals helemaal geen radius en stonden de snaren veel te dicht op elkaar. Was ook een 5-snaar, terwijl ik 4 gewend ben dus dat kan schelen.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Okee, zieken klinkt wel negatief, maar je intensie was dus "geinig" bedoeld. En dit gebeurt door meer mensen zodat ik de humor er niet in zag. Maar verder geen hard feelings, hoor. :wink:
Terug on topic. Een Rickenbacker lijkt mij wel wat. Laatst nog ergens een aanbieding gezien. Ik heb alleen geen geld. En om die reden mijn Rikkers te verkopen gaat mij te ver. :D Richenbacker4003
kadee
Berichten: 336
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:43

Bericht door kadee »

een gepimpte fender precision is fel kleurtje en een musicman stingray helemaal in het zwart :D zijn zo wat de grote kosten op men verlanglijstje....

en dan nog een leuk gitaartje en versterker...

en...

en...


*zucht*
Heavium

*Ibanez ATK*
*Ibanez Roadstar*
Gebruikersavatar
kars
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 mar 2006, 12:20

Bericht door kars »

ik ben stevig aan het gassen op een 5 string fretloze... heb niet heel veel centjes liggen, zal er mijn Esh tegenaan smijten en nog wat geld erbij. maar welke te kopen? moeten fretlijntjes op zitten en een vet geluid aan boord.
op zoek naar de 'deze kopen en dan is het klaar'. of bestaat dat niet? :?

zoiets als deze bv., maar anders dan het plaatje dus met 5 snaren en met-zonder-fretjes.
vreemde lui trouwens, heb ze op een prijsopgaaf gevraagd en krijg niet eens reaktie. idem voor de carvin shop in nl........

o ja, en qua gassigheid zou ik ooit een bas willen hebben met een cocobolo topje, dat vind ik toch het allergaafste hout.
Plaats reactie