Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Voor de komende paar weken mag ik een '04 Stingray4 Zwart, 3EQ uitproberen. Heb er zin in! eens kijken of het een beetje vergelijkt met mijn G&L's

https://moby.to/vqci5c" onclick="window.open(this.href);return false;
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
Waterman
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 okt 2007, 11:07

Bericht door Waterman »

phoenix555 schreef:Heeft iemand een setje mutes over voor een stingray? ik heb weinig zin om het te importeren uit USA :P
Kan je die er apart op monteren dan?? :shock:
Gebruikersavatar
phoenix555
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:56

Bericht door phoenix555 »

Jazeker, het zit niet erbij bij die van mij maar wel de schroeven om het vast te zetten.
Musicman Stingray '93. || Gallien-Krueger 700RB-II. || Gallien Krueger MBE 212.
Gebruikersavatar
Waterman
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 okt 2007, 11:07

Bericht door Waterman »

Welke brug heb je dan? Kan je even een foto posten? En een foto van de mutes waarover je het hebt?
Gebruikersavatar
phoenix555
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:56

Bericht door phoenix555 »

Afbeelding
Mutes
Afbeelding
Mijn brug :D
Musicman Stingray '93. || Gallien-Krueger 700RB-II. || Gallien Krueger MBE 212.
Gebruikersavatar
Waterman
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 okt 2007, 11:07

Bericht door Waterman »

Waaw, knap! :D

Ik heb helaas een recenter model, mutes erop schroeven zal niet gaan :(
(ik zie nu pas MM Stingray '93 in je onderschrift staan :oops: )
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

behandelen ongelakte maple hals...

Bericht door nls666 »

hallo...vraag.

wat gebruiken jullie om je ongelakte maple hals & fretboard van je MM te ondehouden/behandelen?
er staat wel wat in de FAQ op de EB website (lemon-oil, gunstock oil/wax), maar ik weet zo gauw niet waar ik dat hier in nederland moet verkrijgen en of ik dan wel het juiste koop...

thanks.
Go with the LOW
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Citroenolie op een maple hals moet je niet doen, krijg je vlekken van.

Op de Ernie Ball site staat het volgende:
Q: How do I clean and maintain my Music Man neck?
A: To clean the neck, use a high-grade of lemon oil. If the neck is very dirty, try Murphy's Oil Soap diluted 3:1. Some players have found that using a toothbrush for cleaning is very effective. Since the neck is finished only with the gunstock oil/wax blend, it is more susceptible to humidity changes. A very infrequent dose of gunstock oil will help to keep the neck maintained; we recommend Birchwood-Casey Tru-Oil, but any good quality gunstock oil will work. Use a small amount, leave it on for just 5 minutes, then it off with a paper towel. After that, apply Birchwood-Casey Gunstock Wax. Be sure to douse the paper towel with water before disposing of it! Read the wax and oil manufacturer's instructions regarding disposal of these used paper towels. Birchwood-Casey products are available at most sporting goods or gun stores or directly. Their web address is https://www.birchwoodcasey.com" onclick="window.open(this.href);return false; Rosewood fingerboards should not be treated with the gunstock oil; instead they should be treated with a high grade of lemon oil. Again, for cleaning, try using the same high grade of lemon oil to clean the entire neck, both maple and rosewood fretboards. Ernie Ball Wonder Wipes Fretboard Conditioner are excellent for frequent cleaning and maintenance as they are very effective and string removal is not necessary. If the neck is very dirty, you can use a small amount of Murphy's Oil Soap, diluted 3:1 to clean it. Keep in mind that if the dirt has gotten into the wood, it cannot be removed except by sanding it down, which we do not recommend. It is better to keep it clean in the first place. Washing your hands first helps! On an unfinished neck, some discoloration after many hours of playing is normal. Be sure to follow all of the manufacturers recommended safety precautions when using any of these oils or waxes.
Dit zou je gewoon kunnen kopen bij de lokale muziekwinkel en anders kun je het altijd via internet bestellen. Ik maak mijn toets schoon met een vochtig doekje, waarna ik meteen met keukenpapier het vocht en rotzooi wegveeg. Soms kan je het met een zachte tandenborstel ook nog wegkrijgen of met heel zacht staalwol. Van al die producten die vermeld worden denk ik dat Lemon Oil het enige is wat je echt nodig zou moeten hebben, terwijl zelfs dat geen vereiste is. Die kun je gewoon kopen in de winkel en anders kun je daar nog even om advies vragen.
Gebruikersavatar
Waterman
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 okt 2007, 11:07

Bericht door Waterman »

Ik heb zoiets nog nooit gedaan, nog bij mijn Stingray, nog bij mijn Jazz Bass. Ben ik nu heel slecht bezig? :?
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Nee. Ik heb zelf ook nog nooit mijn hals of toets geolied, is ook niet echt een vereiste denk ik. Wel eens schoongemaakt, omdat er zo verdomd veel zooi op de toets zat. Ben met een natte tandenborstel eroverheen gegaan. De hele laag vet en troep eraf gekregen en daarna klonk het weer als vanouds. Misschien wel eens goed om te doen.
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Net de MM Stingray 'Ball Family Reserve' van Snacks mogen bepotelen. I'm in love, die roasted neck is schitterend....
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Voor het schoonmaken van je toets gebruik ik staalwol. Met de nerven mee 'schuren' en je hals is meteen schoon. Fretjes daarna doen (eerst de toets afplakken) en daarna nog even de hals opnieuw in de olie. Voila, je bas/gitaar is weer helemaal mooi :)
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Ik heb gister citroen olie op mijn toets gesmeerd. Geen speciale gitaarolie, maar gewone pure citroenolie uit de homeopathie winkel. Werkt ook prima. Handig topic over dit onderwerp trouwens: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... a&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

gitaar citroen olie werkt waarschijnlijk precies hetzelfde. Ik zou zelf voor de gitaar variant gaan. Kost namelijk maar 6 euro (en met een flesje kan je 10 jaar vooruit).
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Klopt, zelf zou ik dat ook doen. Maar ik kwam het toevallig tegen, dus nam het mee. Het werkt allebij. Daarnaast is er niet echt een muziekwinkel in de buurt van Harderwijk. :(
Plaats reactie