Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Eigenaar van een 2EQ hier; Geef mij maar een 3EQ.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5061
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Stinky schreef:
soms verliezen we onszelf hier imho een beetje in geneuzel over nuances...
Ben ik met je eens hoor, maar ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat een 2 bands stingray een andere bas is dan een 3 bands stingray, een verschil wat in mijn ogen dus geen nuance is. :)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ach, een totaal andere bas Arjen?
echt?

en je noemt die verschillen geen nuances?


dan ben ik benieuwd wat jij wel een nuance noemt... :facepalm: :D
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5061
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Volgens mij gaf je zelf nu ook al een paar keer aan dat je blij was met die midboost en dat je die niet wilde missen. Misschien is het overdreven om te zeggen dat het een totaal andere bas is, maar ik lees hier toch wel (impliciet) dat mensen een bas zouden laten staan of juist meenemen afhankelijk van dat ene knopje.
Gebruikersavatar
Dees
Berichten: 360
Lid geworden op: 07 mei 2005, 16:37

Bericht door Dees »

arjen schreef:Volgens mij gaf je zelf nu ook al een paar keer aan dat je blij was met die midboost en dat je die niet wilde missen. Misschien is het overdreven om te zeggen dat het een totaal andere bas is, maar ik lees hier toch wel (impliciet) dat mensen een bas zouden laten staan of juist meenemen afhankelijk van dat ene knopje.
Toen ik enkele jaren geleden mijn Stingray kocht, maakte het mij eigenlijk allemaal niet zoveel uit. De verdeler had er eentje staan in exact de finish die ik wou, en dat was toevallig een 2eq. Moet zeggen dat ik er heel content van ben, als ik mids extra wil, tweak ik wel wat aan mijn versterker.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

arjen schreef:Volgens mij gaf je zelf nu ook al een paar keer aan dat je blij was met die midboost en dat je die niet wilde missen. Misschien is het overdreven om te zeggen dat het een totaal andere bas is, maar ik lees hier toch wel (impliciet) dat mensen een bas zouden laten staan of juist meenemen afhankelijk van dat ene knopje.
ik heb die 3 bands gekocht omdat hij toen beschikbaar was: als het destijds een 2 bands geweest was, had ik die gekocht.
klinkt toch allemaal hetzelfde, zo'n Stingray....

het enige wat die mid knop wél extra geeft, is iets meer flexibiliteit om de Ray eens wat minder nadrukkelijk als een Ray te laten klinken.....want die f-ing Stingray's klinken toch allemaal heel nadrukkelijk hetzelfde! ;)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Erelid schreef:Dit filmpje zal best al eens geplaatst zijn hier maar nu ff actueel:

Dit filmpje had ik al eens gezien, maar geeft voor mijn gevoel een beetje een vertekend beeld. Hij vergelijkt een rosewood nek met een maple nek en ook liggen op allebei de bassen totaal andere snaren. Voor een goed vergelijk moet je op zijn minst dezelfde snaren hebben. Anders weet je niet of het klankverschil aan de snaren of de andere toets of 2 of 3-EQ ligt.

Ik moet zeggen dat ik die pre Ernie Ball op die video minder vind klinken dan die latere Stingray.
Voor mijn gevoel moet een Stingray altijd een maple nek hebben, maar dit filmpje doet me toch twijfelen. Of het aan de rosewood nek ligt weet ik dus niet.
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

Voor de liefhebbers van een pre ernie ball
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Prijzig, 1750 euro. Voor dat geld zou ik een nieuwe 3EQ kopen en nog wat overhouden ook.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Dat zijn dan ook totaal verschillende bassen, Treb.
En voor zo'n nette pre-EB is 1750 helemaal niet zo gek!
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Mijn oren horen niet zo heel veel verschil tussen pre-EB en EBMM. Zelfs een Sterling en een StingRay liggen erg dicht tegen elkaar aan, vind ik. Het is een fraaie bas, dat wel!
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

VanderVeen schreef:
En voor zo'n nette pre-EB is 1750 helemaal niet zo gek!
dat dacht ik ook
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Mijn duo:

Afbeelding
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

leuk! Die rechtse heeft precies een mooie nek.
(en dat zijn dan alleen de music mans? :shock: )
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Nice! heeft dat extra element op die rechtse voor jou veel toegevoegde waarde? of val je toch altijd terug op het klassieke Stingray geluid van de brug pickup? Een leerling van me heeft er eentje met een single coil als hals element en die vind ik minder bruikbaar aangezien er een behoorlijk volumedip zit bij de single coil logischerwijs. Maar twee humbuckers lijkt me dan veel beter in balans.

Is 1750 voor een 2ehands Stingray Classic trouwens een goede prijs? of is dat aan de hoge kant?
Plaats reactie