Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Jeroen.D schreef:
Iris Music schreef:Omdat de SUB eigenlijk de budget variant van de MusicMan is. :)
Slechter dan ? :P

SUB is de budget lijn van musicman ... geweest. Naar het schijnt bestaat het officieel al een tijd niet meer. Sterling zou nu de nieuwe budgetlijn worden. De SUB lijn gebruikte in elk geval (veel) goedkopere hardware dan de echte musicmans. Ik heb ze wel eens vergeleken. De tuners en brug zijn al zeker niet dezelfde :wink: de body volgens mij wel. De hals lijkt me ook niet hetzelfde te zijn?

SUB's zijn niet slecht hoor, maar die gelakte hals vond ik maar niets :(. Niets tegen gelakte halsjes maar als je van een satin finished stingrayneck komt weet je het wel ;)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
iam
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 dec 2005, 00:52

Bericht door iam »

de sterling by musicman lijn komt wel héél dicht in de buurt van het origineel.
Heb vandaag mijn ray34 binnengekregen (heb ooit nog een musicman SR5 ltd edition gehad) en ben héél erg onder de indruk.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

De sterling is inderdaad beter dan de SUB series.

Waar wordt er daar op bespaard eigenlijk?
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
iam
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 dec 2005, 00:52

Bericht door iam »

wordt gemaakt in indonesie (zelfde fabriek als G&L tribute en Lakland Skyline en Cort enz) en dan checkup in de USA.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

dat wist ik niet :)

ach zal zeker en vast dik in orde zijn dan .
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
iam
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 dec 2005, 00:52

Bericht door iam »

zeer zeker,
was op zoek naar een tweedehandse stingray maar kwam die totaal niet vaak tegen en had geen zin meer om elke dag ebay en alle sites af te speuren. dus dan maar voor het alternatief gegaan
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

SUB is de budget lijn van musicman ... geweest. Naar het schijnt bestaat het officieel al een tijd niet meer. Sterling zou nu de nieuwe budgetlijn worden. De SUB lijn gebruikte in elk geval (veel) goedkopere hardware dan de echte musicmans. Ik heb ze wel eens vergeleken. De tuners en brug zijn al zeker niet dezelfde :wink: de body volgens mij wel. De hals lijkt me ook niet hetzelfde te zijn?

SUB's zijn niet slecht hoor, maar die gelakte hals vond ik maar niets :(. Niets tegen gelakte halsjes maar als je van een satin finished stingrayneck komt weet je het wel ;)
Ahaaaaaa, :D Dank voor de uitleg. Er verschilt dus toch wat redelijk met het 'echte' materiaal. Het kàn dus wel de moeite zijn om zo eentje (tweedehands) te kopen maar mss toch beter sparen voor 'the real' deal. :mrgreen:
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

dat zou ik sowiezso doen ;)

en ge zijt van diepenbeek. Spring eens binnen! kan je mijn stingray naar believen uittesten.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

Helaas een hoop onwaarheden in deze post, sorry. ;) De SUB lijn gebruikte dezelfde brug als de "echte" Musicmans. Het verschil was alleen dat er geen "Musicman" op gegraveerd stond. De tuners zijn geen Schallers, dat klopt. De neck is, op de lak na, hetzelfde. De body is ook hetzelfde, maar mist de contours en is van poplar ipv ash. Zelfs de pickup is gewoon van Musicman zelf en (in tegenstelling tot de gitaarvarianten van de SUB) wel gewoon uit dezelfde fabriek.

Ze zijn ermee opgehouden omdat ze niet voor die prijs een "all American" gitaar konden maken. Zooi uit China halen was geen optie, aldus de eigenaar van Musicman (bron: https://www.ernieball.com/forums/music-m ... r-i-p.html ). Het blijft jammer dat ze ermee opgehouden zijn, maar het is zeer begrijpelijk.
NURZE schreef: SUB is de budget lijn van musicman ... geweest. Naar het schijnt bestaat het officieel al een tijd niet meer. Sterling zou nu de nieuwe budgetlijn worden. De SUB lijn gebruikte in elk geval (veel) goedkopere hardware dan de echte musicmans. Ik heb ze wel eens vergeleken. De tuners en brug zijn al zeker niet dezelfde :wink: de body volgens mij wel. De hals lijkt me ook niet hetzelfde te zijn?

SUB's zijn niet slecht hoor, maar die gelakte hals vond ik maar niets :(. Niets tegen gelakte halsjes maar als je van een satin finished stingrayneck komt weet je het wel ;)
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

NURZE schreef:dat zou ik sowiezso doen ;)

en ge zijt van diepenbeek. Spring eens binnen! kan je mijn stingray naar believen uittesten.
:D Hehe, dank voor de uitnodiging. Dat zou ik graag eens een keertje doen. :D
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
iam
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 dec 2005, 00:52

Bericht door iam »

ReB87 schreef:. De neck is, op de lak na, hetzelfde.
Dus is verschillend. De hals van een sub is geschilderd in een zwarte dekverf.
ReB87 schreef: De body is ook hetzelfde, maar mist de contours en is van poplar ipv ash.
Dus is zéker verschillend, andere houtsoort en geen contours, dus andere vorm.
ReB87 schreef:Ze zijn ermee opgehouden omdat ze niet voor die prijs een "all American" gitaar konden maken. Zooi uit China halen was geen optie, aldus de eigenaar van Musicman (bron: https://www.ernieball.com/forums/music-m ... r-i-p.html ).

ze halen ze (Sterling by musicman) nu uit Indonesië en doen de check-up/set-up in USA, dus het kan nu blijkbaar wel.
NURZE schreef: SUB is de budget lijn van musicman ... geweest. Naar het schijnt bestaat het officieel al een tijd niet meer. Sterling zou nu de nieuwe budgetlijn worden. De SUB lijn gebruikte in elk geval (veel) goedkopere hardware dan de echte musicmans. Ik heb ze wel eens vergeleken. De tuners en brug zijn al zeker niet dezelfde :wink: de body volgens mij wel. De hals lijkt me ook niet hetzelfde te zijn?

SUB's zijn niet slecht hoor, maar die gelakte hals vond ik maar niets :(. Niets tegen gelakte halsjes maar als je van een satin finished stingrayneck komt weet je het wel ;)
[/quote]
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

iam schreef:
ReB87 schreef:. De neck is, op de lak na, hetzelfde.
Dus is verschillend. De hals van een sub is geschilderd in een zwarte dekverf.
ReB87 schreef: De body is ook hetzelfde, maar mist de contours en is van poplar ipv ash.
Dus is zéker verschillend, andere houtsoort en geen contours, dus andere vorm.
ReB87 schreef:Ze zijn ermee opgehouden omdat ze niet voor die prijs een "all American" gitaar konden maken. Zooi uit China halen was geen optie, aldus de eigenaar van Musicman (bron: https://www.ernieball.com/forums/music-m ... r-i-p.html ).

ze halen ze (Sterling by musicman) nu uit Indonesië en doen de check-up/set-up in USA, dus het kan nu blijkbaar wel.
De originele Stingray's hadden ook geen body contours, en het laagje verf op de hals zou je geblindoekt kunnen verwarren met lak, iets wat eveneens op de oudere Ray's (en nu de classics) terug is te vinden (ik doelde op de neckshape, dat hij zwart is weet ik ook wel). Sterling by Musicman ziet de Musicman fabriek niet eens voor een checkup. Deze check-ups worden gedaan door Praxis instruments.

Ik heb zelf een aantal "echte" Stingray's gehad. Kwalitatief is er amper/geen verschil. Het zijn zeer ondergewaardeerde instrumenten. Ik heb ook op een Sterling by MM gespeeld. Kwalitatief ook zeer goed, maar persoonlijk heb ik dan toch liever een echte USA Musicman dan een indo/import bas waar hier in NL belachelijk veel te veel voor wordt gevraagd... ;)

Ik snap niet echt waar je heen wilt met je antwoord iam?! :roll:
Gebruikersavatar
iam
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 dec 2005, 00:52

Bericht door iam »

was zeker niet grof bedoeld, maar er stonden niet zoveel onwaarheden in de post van Nurze, het zit hem in de nuances.

Ik heb ook een EBMM gehad en moet zeggen dat die SBMM voor 90% in de buurt komen voor 50% van de prijs;
Idd op het continent zijn ze teringduur, maar je hoeft ze dan ook niet in Nederland te kopen hé ;)
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

ReB87 schreef:
De body is ook hetzelfde, maar mist de contours en is van poplar ipv ash.

Hahaha, wat is er dan hetzelfde? Dat het allebei een body is?
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

Een Volkswagen Golf GTI met een 2.6 motor en spoilers is net zo goed een Golf als de standaard 1.4 uitvoering, dat probeerde ik ermee te zeggen.

Zoals iam zegt, nuances. ;)
Plaats reactie