Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door aap »

Het ziet eruit als een stingray en alles wat ze eraan kunnen verbeteren is verbeter zonder in te leveren op het oude design naar mijn smaak. Die nek pocket is zeer fijn en ik heb laatst een gitaar van ze vast gehad met geroosterde nek en dat is een klasse apart.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hagen »

:kwijl: Nee, ik wil geen Stingray, ze zijn te zwaar, ik kan niet slappen, nee ik wil geen Stingray. Mijn ChinaRay is goed genoeg ..
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Spaghettihout »

Hagen schreef: 20 okt 2018, 18:24 :kwijl: Nee, ik wil geen Stingray, ze zijn te zwaar, ik kan niet slappen, nee ik wil geen Stingray. Mijn ChinaRay is goed genoeg ..
Hier wordt gepijnigd......
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Thunder »

Naar Engels sprekende Duitsers luisteren, dat is pas pijnigen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Spaghettihout »

Waarheid als een koe...…
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door basloze fret »

Wel vreemd in het filmpje dat die ene al het praat werk doet en die andere al het speel werk, behalve op het eind dan. Dat is vaker met die filmpjes....
Misschien hadden ze het gewoon The New Standard Stingray of Next Gen Stingray moeten noemen of zoiets.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Spaghettihout »

Ik vind idd dat er een ander naam gegeven had moeten worden ja, is toch in wezen ook een totaal vernieuwde/andere bas geworden
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

De Subrayling
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Spaghettihout »

Haha..of de stringgay
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door BassAgent »

SpcMnk schreef: 19 okt 2018, 17:45 Uhm ... dat is geen stingray, op geen enkele manier.. waarom plakken ze er dan niet een andere naam op..
Zouden mensen dat ook gezegd hebben toen Volkswagen met de tweede generatie Golf uitkwam?

Bassisten zijn natuurlijk vet conservatief maar het is toch vet dat een merk innovaties doorvoert aan zn modellen? Er zijn genoeg “oude” Stingrays op de markt.
Fender heeft in de afgelopen 60 jaar genoeg veranderingen doorgevoerd aan de Jazz Bass, en toch noemen (en vinden) we het allemaal Jazz Bassen, maar als Music Man een paar dingetjes verandert (wat die dingen voor mij bv alleen maar aantrekkelijker maken) is het ineens geen Stingray meer? Vind ik raar.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door SpcMnk »

BassAgent schreef: 21 okt 2018, 16:39
SpcMnk schreef: 19 okt 2018, 17:45 Uhm ... dat is geen stingray, op geen enkele manier.. waarom plakken ze er dan niet een andere naam op..
Zouden mensen dat ook gezegd hebben toen Volkswagen met de tweede generatie Golf uitkwam?
VW had niet eerst 42 jaar er alles aan gedaan om geen aangepaste, custom of signature versies op de markt te brengen. Vandaar ook mijn opmerking. Vin ut een beetje niet des MM om dit zo te doen.

Maar, boeie, die nieuwe uitvoering is een puike bas. Zou er zeker geen nee tegen zeggen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Spaghettihout »

Het zal met alle waarschijnlijkheid een fantastische bas zijn, maar VW heeft Polo, Golf, Kever...noem maar op, zo zouden ze dit ook een iets andere naam kunnen geven, wat eerder gezegd werd; 2nd Generation of zoiets..
Verder lijkt mij, puur op dit filmpje gebaseerd een nieuwe natte droom voor de Stingray liefhebbers..
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door BassAgent »

SpcMnk schreef: 21 okt 2018, 17:25
BassAgent schreef: 21 okt 2018, 16:39
Zouden mensen dat ook gezegd hebben toen Volkswagen met de tweede generatie Golf uitkwam?
VW had niet eerst 42 jaar er alles aan gedaan om geen aangepaste, custom of signature versies op de markt te brengen. Vandaar ook mijn opmerking. Vin ut een beetje niet des MM om dit zo te doen.

Maar, boeie, die nieuwe uitvoering is een puike bas. Zou er zeker geen nee tegen zeggen.
Naja, strikt genomen zijn Sterlings, Sabres en (de oude) Cutlasses ook variaties op een bestaand thema, met allemaal een Stingraybucker in de brugpositie met wat kleine en grote variaties, en je hebt de Classic, neck through, 2 en 3EQ... Keus genoeg, en dit is dus gewoon een update na 42 jaar.

En idd, ik ben er erg benieuwd naar 8)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

Ja ik doe het er wel op. Wel graag in trans orange.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door SpcMnk »

Ah, in die kleur is hij er nog niet.

Eindelijk tijd gehad om even bij te lezen.
En hij heeft goedverdoeme dus wel een eigen naam gekregen. Het is de Stingray Special. En deze Stingray zal naast de Stingray Classic, Stingray Oud Smoothie en Stingray Neck Through het Stingray assortiment vertegenwoordigen. Voorlopig is de standaard Stingray dood.

De King is dead, long live the King!

Een goeie zet van Sterling. Als je een Stingray wil hebben, waarom zou je een nieuwe kopen? Genoeg tweedehands te krijgen... of je moet 1 fret meer willen en er ook bij willen kunnen komen, en minder gewicht willen hebben.. plus de rest. Ik snap hem nu wel. GAS voor een Stingray Special!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie