Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hans58 »

Gilles is weer thuis. Monkey aan de Stingray 5 zag ik niet aankomen. Tof, heren!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Herman »

8) Ik ook niet Hans, maar het is een lekker veelzijdig ding! Ik denk eel dat het een blijvertje is. Maar eerst een setje Chromes er op!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hans58 »

Lijkt me lekkâh!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door nangyala »

Veel spelplezier ermee!!
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Herman »

De sound is vét! Het in de knoop raken in dat woud van snaren met de wat smallere spacing is minder vet, maar begint te wennen.. :D
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door PMJ »

Naturel uitvoeringen vind ik altijd erg mooi bij Stingrays. Cool.

Dit is de mijne:

Afbeelding

Een 2eq in transparant rode finish. Hij is van de eerste helft van de jaren '90, en uitgerust met de ''flea bridge''.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door SpcMnk »

Nice! Heet dat flea brug? Je bedoeld met dempers? Of mis ik wat?
Monkey schreef: 24 mar 2017, 23:38 De sound is vét! Het in de knoop raken in dat woud van snaren met de wat smallere spacing is minder vet, maar begint te wennen.. :D
Ik ben nu een paar weken enkel nog op mijn SR5 aan het spelen en moet zeggen dat die string spacing extreem goed bevalt. Toen ik vanmiddag mijn SR4 even vastpakte was het toch even wennen aan de grotere string spacing. Duurt 2 tellen, maar toch.

Kwam er deze week achter dat mijn SR5 gemaakt is op de dag nadat Leo Fender overleed. Toch een vreemd gegeven..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door PMJ »

Die bruggen zijn inderdaad met mutes, maar heeft een paar afwijkingen tov de voorgaande bruggen. Op deze site staat een hele historie van Musicman bruggen :) :

https://www.musicmanbass.org/mycustompage0061.htm

Als 5-er vind ik zo'n Stingray ook gaaf, en zo'n smallere stringspacing vind ik erg fijn spelen. De ATK305 van Ibanez heeft dat bijvoorbeeld ook, en ik vind dat snel vertrouwd aanvoelen. Een jazz bass V bijvoorbeeld kan ik een stuk minder mee uit de voeten.
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door sergio71 »

Wat een mooie natural Stingray is dat Gilles, damn ....
Is hij te koop ?
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door gilles »

Nog niet in ieder geval. Als ie de bandtest doorstaat aanstaande woensdag, dan hou ik hem. Zo niet, stuur ik je de gegevens van de verkoper door ;-)
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door SpcMnk »

PMJ schreef: 26 mar 2017, 20:07 Die bruggen zijn inderdaad met mutes, maar heeft een paar afwijkingen tov de voorgaande bruggen. Op deze site staat een hele historie van Musicman bruggen :) :

https://www.musicmanbass.org/mycustompage0061.htm
Bekend met deze site en inderdaad een bron van heel veel goeie info. De sectie over de bruggen had ik echter nog niet echt bekeken. Het zijn inderdaad kleine verschillen.. maar het is er dus een van tussen 92 en 94.
Circa 1992 to circa 1994 ("Flea" Bridge)

Same as for Circa 2nd half of 1988 (or early 1989) to circa 1992 but:

1) Although the saddles remain solid, the string grooves are now offset to the left of centre (similar to the SR5 Bass at that time which never had grooves centred on the saddles). The result is that the strings move to the left of the mute thumb screws. Accordingly, the acute string from the bridge tail to the saddles ceases to exist.

2) Saddle grooves cease to be uniform and are cut for string gauge.

"This bridge arrangement was originally designed specifically for "Flea", for the purpose of ensuring straight string pull across the bridge saddle, rather than the "bend" that is present on the earlier models. Also the groove in the saddles is sized for each individual string, and is deeper, to make sure the string could not be pulled out with his aggressive style of playing." (Per EB).
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door gilles »

Wat een beest, die "nieuwe" Stingray (die nog niet echt helemaal van mij is)! Piezo-elementje onder de brug, en die geeft juist dat extraatje die is miste bij mijn oude Stingray! Een extra boost, zeg maar. Met de twee extra knoppies kan ik het piëzo-element aansturen: bas en volume (althans, daar leek het erg op). Met alles vol open, rammelt ie nu mijn knieschijven uit mijn broekspijpen vandaan! Lekkâh! En hij speelt als een Stingray uiteraard, dat is voor mij al een groot pluspunt. Wat mij betreft mag ie blijven!
de grote storthoop heeft gesproken
musicman-stingray
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 sep 2007, 21:24

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door musicman-stingray »

Heeft er al iemand ervaring met de "old smoothie" Musicman?
Sadowsky NYC
Fender Custom shop
Musicman
Rob Allen
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Ebgplegt »

Ebgplegt schreef: 20 mar 2017, 19:53 Hey mensen,

Vraagje; zaterdag op m'n repetitie heb ik helaas mijn Stingray tegen de vloer laten kletteren waar helaas het vleugeltje van de tuner is afgebroken. Nu vroeg ik me af of iemand van jullie een adres/site heeft waar ik hiervoor een vervanging kan vinden. Op Thomann al een soortgelijke van Schaller gevonden voor niet heel duur al zou een originele MM stemmechaniek wat hipper zijn.

Bij voorbaad dank,

Emiel.
Thanks voor alle reacties mensen!

Ik denk dat ik eerst voor een Schaller ga als tijdelijke replacement, daarna ga ik weer op zoek naar een originele!
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door sergio71 »

musicman-stingray schreef: 03 apr 2017, 15:04 Heeft er al iemand ervaring met de "old smoothie" Musicman?
Ook afgevraagd .. Nog niks kunnen vinden hier aan deze kant van de oceaan mbt deze bas.
In de USA wel genoeg te vinden maar resume weinig bijzonders in de zin van de meest bijzondere bas ter wereld.
Lijkt me echt iets voor een verzameling van een echte Stingray fan omdat ie gewoon een plaatsje heeft in de geschiedenis, denk zelf geen must mbt de Stingray sound voor hen die al een SR4 hebben.

Dit is overigens mijn eigen intepretatie op basis van wat ik gelezen en gezien heb op YT.
Plaats reactie