Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door NURZE »

Fender heeft er een, Ric heeft er één, bach heeft er één , ibanez atk heeft één... dus waarom niet :wink:

Musicmans dus!

Wie heeft er allemaal één?
Wat zijn jullie instellingen van de EQ?
Hoe is jullie actie?
...

Afbeelding

Dit is de mijne. Een 2001 (volgens het serienummer toch :oops: ) sunburst, 3 band EQ. op de foto is de sunburst bijna chemisch, maar in het echt is hij eigenlijk heel erg mooi. Ik speel met een vrij hoge actie, omdat ik dat op de stingray veel prettiger vind spelen. De hals vind ik vrij chubby, maar hij is supersmooth en speelt dus wel hemels. Ik heb heb de volume pot altijd helemaal open en de rest van de EQ altijd een kwart slagje terug (soms ook alles open). Op mijn ampeg staat bas op 1 uur, mids op 3, treble op 2. Soms heb ik een enorm coole sound, maar soms zit er toch nog altijd een storend hoog in.

Waarom ik een stingray wou? Al van toen ik 16 was, vond ik dat de mooiste bas die er was ( nu vind ik er wel meerdere mooi) en mijn grote bashelden speelden er allemaal op: ac/dc, therapy, fugazi, rage against the machine, radiohead ...

De grootste rede is natuurlijk de typerende sound die ik nog maar zelden bij andere bassen heb gehoord ( ok... de atk komt dichtbij).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NJNzQlcCKqw[/youtube]. Dat soort sounds vind ik dus prachtig, en dit heb ik nog nooit uit een andere bas weten te krijgen. Dat typerende agressieve geluid. Het snijdt door alles heen (dit deed me denken aan Ingeborg). Veel mensen noemen het een megagoeie bas, maar spijtig genoeg een bas die maar één trucje kan. Dus er zullen ongetwijfeld voor - en tegenstanders zijn.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ho42fxFsE6M[/youtube]

stingray met flatwounds, klinkt toch ietsje kalmer.


Wat zijn jullie opinies? Welke sounds krijgen jullie er allemaal uit.
Vinden jullie hem gevarieerd genoeg?

Ik ben er heel blij mee, en de sound is écht te gek. Maar soms had ik graag een bas die ietsje "breder" was qua sounds, vandaar dat ik aan het polsen ben voor een rickenbacker, gibson ripper of marcus miller...
Laatst gewijzigd door NURZE op 31 jan 2012, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ik speel bijna enkel op mijn musicman, zowel thuis als met mijn covergroep. Samen met mijn versterker zorgt de stingray voor een drukkende, snijdende en lekker agressieve sound die je volledig naar eigen smaak kunt veranderen. Ik vind hem zeker geen one trick pony, maar hij blijft natuurlijk wel zijn karakter behouden. Is dat dan niet de bedoeling van een bas?
Mijn bas pot staat meestal volledig open, mijn treble een klein beetje. Zeker nu ik een Mark Bass cab erbij heb, klink hij heel snel scherp. 2EQ sunburst, jaartal weet ik niet meer maar niet zo oud. Foto's komen als ik terug wat GB krijg van Telenet.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2864
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Mijn main bas is een Stingray4 HH, de Dargie Delight limited edition.
Afbeelding

Het uiterlijk kan een beetje wennen zijn, maar ik ben er nog steeds verliefd op, en ik heb zelfs een kamer in mijn huis dezelfde kleur geschilderd..

Mijn actie staat ook hoog ingesteld, maar dat heeft ook te maken met mijn speelstyle, zowel met vingers als met plectrum. Mijn EQ staat bijna helemaal op 0 (midden dus, geen boost, geen cut), enkel de Mid heb ik een beetje omhooggedraaid.

Omdat mijn 'Ray de dual humbucker uitvoering is, zou ik zeer zeker niet willen zeggen dat de 'Ray een one-trick-pony is, ik kan er alle kanten mee. met een beetje draaien aan de EQ kan ik er ook wel Blues mee spelen, maar standaard is toch wel harde rockmuziek. Het grote voordeel van een Stingray vind ik dat je hem (bijna) altijd door de muziek heen hoort, een 'Ray kun je er altijd uithalen..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik wilde dat ik net zo verkikkerd was op het Stingray-geluid als op het P-geluid, want dan had ik er ook al lang eentje gehad, ze zijn namelijk inderdaad erg cool. Maar ik heb ooit een avond lang op een geleende Stingray gespeeld en het is nèt niet het geluid wat me helemaal past. Die Ray speelde overigens fabeltastisch lekker. Al was die ouwe van Spinal Tap die hij op de Schijndelmeet bij zich had (met flatwounds) wel een verleidelijke optie..
En die groene van Lonny is supâh. Gilles, snel die van jou er bij want die is net zo mooi!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2864
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Met de Translucent groen blauwe van Gilles erbij zijn we ' Duo moeraskots' :finger:
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Afbeelding

coole bas nog wel eigenlijk.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ziet er inderdaad uiterst straks uit! Alleen... Die musicmans... iets in mij zegt... "neen, niet doen."
K weet niet waarom... Ik heb er nog nooit op gespeeld, maar iets in mij, zegt me dat het mij niet zou liggen. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2864
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Als je het niet probeert, zul je het nooit weten.. Je bent misschien bang dat het zo ontzettend veel GAS gaat ontwikkelen, dat je er eentje wilt bezitten..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Ik vind het hele vette dingen, en een koele sound,.. maar net niet mijn ding,..
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

NURZE schreef:Afbeelding

coole bas nog wel eigenlijk.
Te veel knopjes!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik wil die van Leon of Gilles wel erven!!!

Zonder dollen: Ik vind het een mooi uitziende bas, met een geweldig geluid. Persoonlijk vind ik de ronde slagplaat mooier dan die "traan" ben ik niet zo'n fan van de sunbursts.. maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Ik ben de agressieve sound wel meer gaan waarderen in de loop der tijd. Ik zou er best wel 1 willen..... snirf :kwijl:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik wilde er nooit ene hebben en nu heb ik er één en die gaat werkelijk nooit meer weg..... :mrgreen:
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Het musicman topic.

Bericht door mmstingray5 »

mijn eerste stingray kocht ik in '93 en heb ik in '98 of '99 ingeruild voor een vijfsnarige stingray. Sindsdien op één na elk optreden op gespeeld en ik ben er zéééér tevreden over. :D
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

tjah tjah, k heb er een, en wel een 5 snarige die imo geweldig klinkt. Die b snaar is ook erg overtuigend. bespeelbaar is écht erg goed! T is 1 sound, en die sound is heel breed inzetbaar, dat dan weer wel. De klank vind ik gaver dan die van mn fender jazz, maar ik mis wel heel erg die veelzijdigheid die ik wel met de jazz heb. De 5 snaar is ook behoorlijk aan de zware kant en eigenlijk ben ik een beetje op het uiterlijk uitgekeken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik overweeg nu iets veelzijdigders aan te schaffen, bv in de trend van onderstaand plaatje, maar dan miss custom gemaakt door een luthier. Om de aanschaf van zoiets te bekostigen móet ik wel de stingray verkopen. Ik ben bang dat ik daar wel spijt van ga krijgen :roll:

Afbeelding
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Jack

Bericht door Jack »

zo dan zal ik de eerste maar zijn met de meest omstreden Musicman..
Heb er laatst op gespeeld, en is in 1 woord geweldig qua feel en sound.
Maar ja, die looks.. :shock:

Afbeelding

In deze uitvoering is het dan nog enigzins te accepteren.. :?
Laatst gewijzigd door Jack op 23 mar 2009, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie