Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door CaptainSlow »

dr. Bassvibes schreef: 26 sep 2018, 10:15 Ik vind het ook maar raar, heb die kerel nog nooit op iets anders dan zijn Fender Jazzbas gezien...



En ik dacht m ook een keer gezien te hebben op een rode bas en op een transparant gelakte bas.

Uitzonderingen die de regel bevestigen?

(Een uitzondering weerlegt de regel, zei een filosoof eens tegen me. Ik zei toen dat dat inderdaad meestal het geval is. Zag ie de humor niet van in :D )
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door CaptainSlow »

CaptainSlow schreef: 26 sep 2018, 13:28
dr. Bassvibes schreef: 26 sep 2018, 10:15 Ik vind het ook maar raar, heb die kerel nog nooit op iets anders dan zijn Fender Jazzbas gezien...

En ik dacht m ook een keer gezien te hebben op een rode bas en op een transparant gelakte bas.

Uitzonderingen die de regel bevestigen?

(Een uitzondering weerlegt de regel, zei een filosoof eens tegen me. Ik zei toen dat dat inderdaad meestal het geval is. Zag ie de humor niet van in :D )
een rode PJ in Beastly!



sorry, misschien tikkeltje :offtopic: :mrgreen:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door JohnBoy »

Dank aan BGF om mij via het Musicman topic te confronteren met Vulfpeck (ik was eerder niet verder gekomen dan Dean Town).
Wat een akelig goede en vooral lekkere band! :cheer: :offtopic:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door thomaskm »

Joe speelt ook vaak op een Musicman Sterling. Zoals in Concious Club en in Sky mall. Heel herkenbaar anders geluid ook dan zijn standaard MIM Jazz
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door NURZE »

Deze snel in photoshop gemaakt.

Mogen ze me zo brengen.

Afbeelding

Wat denken we van de p/J bas die ze uitgebracht hebben?
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

JohnBoy schreef: 26 sep 2018, 14:37 Dank aan BGF om mij via het Musicman topic te confronteren met Vulfpeck (ik was eerder niet verder gekomen dan Dean Town).
Wat een akelig goede en vooral lekkere band! :cheer: :offtopic:
Eén van de leukste concerten ooit ook nog eens. :)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door aap »

NURZE schreef: 28 sep 2018, 10:20 Deze snel in photoshop gemaakt.

Mogen ze me zo brengen.

Afbeelding

Wat denken we van de p/J bas die ze uitgebracht hebben?
Ik vind ze ook prachtig zowel de Caprice als de Cutlass, maar ik vind ze wel prijzig gezien de concurrentie en de beschikbare kleuren vindt ik niet bijzonder. Caprice zie al redelijk langskomen op tweedehands sites en daar zit ik nu een beetje op te wachten.

Helaas nog niet zelf bespeeld en ben benieuwd hoe de humbucker klinkt bij de brug. Sommige zeggen dat het klinkt als een humbucker en ik heb ook al eigenaren gehoord die zeggen dat het klinkt als een single coil en dat de tweede coil alleen is om geen hum te hebben. .. . .
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Chino »

Nog steeds blij met mijn Cutlass! Zijn kwalitatief gewoon erg goed. Veel geld was t wel.. Heb er een Rickenbacker voor moeten/willen verkopen. Wat betreft bespeelbaarheid is de Cutlass fijner. Geluid is niet vergelijkbaar.
Er staat geen Fender op en daarom zullen ze tweehands minder opbrengen.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Chino »

Oh ik vond de caprice wat betreft looks en geluid in YouTube demo’s minder dan de Cutlass. Daarnaast wat betreft beschrijvingen van geluid in diverse reviews en de beschikbaarheid van een Cutlass in de buurt. Heb ze niet kunnen vergelijken. Was ook niet nodig.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door LeftyJ »

jorren1008 schreef: 25 sep 2018, 23:05 Joe Dart is een Musicman signature aan het ontwikkelen.
Los van het "Ik zie hem nooit met iets anders dan een Jazz"-verhaal vind ik het ook nogal opmerkelijk dat Music Man een signature bas ontwikkelt. Met gitaren zijn ze daar nooit moeilijk in geweest (EVH, John Petrucci, Steve Lukather, Albert Lee, Steve Morse, St.Vincent, James Valentine) maar ze hebben ooit gezworen om dat met bassen nooit te doen en hebben zelfs Flea afgewezen (die vervolgens naar Modulus is gegaan).

En nu komen ze ineens met een passieve Sterling met een volledig maple neck met alleen een grote volumeknop.
Laatst gewijzigd door LeftyJ op 30 sep 2018, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

Ze mogen gewoon nooit van mening veranderen!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door JohnBoy »

Ze hebben in de prehistorie voor Tony Levin een driesnaar gemaakt.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door basloze fret »

Die volume knop vind ik wel vrij lelijk. Ik zou trouwens niet zonder een treble knop kunnen op een MM. Die klinken vaak erg schel. Maar misschien valt het bij een passieve wel mee.
Plaats reactie