Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hagen »

Met een dubbele Humbucker .. Cool.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3021
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Britsie »

Orange bongo's stralen echt klasse uit.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Demonturtle »

Prachtige Bongo!
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bongo !

Bericht door MB-BASS »

Heel mooi setje! Twee bassen die ook nog op mijn 'hebbe hebbe hebbe' lijstje staan. Die Sterling is echt :kwijl: en een bongo moet je horen, niet zien :wink:

Hij mag ook best gezien worden, de kleur heet Desert Gold, en is niet echt oranje, meer metallic brons.
Gelukkig, want dat was toch een beetje afwachten.
Ook de gelakte hals is erg prettig, evenals de balans en de ruime keus om de duim te plaatsen.
Op m`n kleine combootje ( T.E. 712SMC ) moet ik er wel aardig wat laag uitdraaien, de Sterling is daar wat minder mee bedeeld.
Wat zeker prettig is, de balans tussen de elementen werkt mooi lineair, en is daardoor erg goed in te stellen.
Ik ben een blij mens.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door wombatboter »

Prachtige bas, heb er ook ooit eentje gehad...voor mij was er iets te weinig plaats tussen het halselement en de hals voor de double plucks die ik soms doe maar verder een hele leuke bas én ik vind 'm wel mooi.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door heskez »

De push/pull pot van mijn Stingray is tebarsten. Het is de tweede van rechts. Daardoor valt tijdens het spelen mijn geluid weg en moet ik eerst een ruk aan die knop geven om weer wat bas te krijgen.
Is dit makkelijk om te vervangen? Of kan ik het beter laten doen?
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Stinky »

push/pull pot op een Stingray? :?
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door heskez »

Stinky schreef:push/pull pot op een Stingray? :?
Ik ben bang dat het onvrijwillig een push/pull pot is geworden! :lol:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door LeftyJ »

De Stingray-preamp is door de jaren heen regelmatig gewijzigd, maar sinds 1990 zitten de potmeters direct aan de printplaat gesoldeerd en bij het huidige model (sinds 2006) steken de potmeterschachten door de printplaat heen. Met een heel smal soldeerboutje kun je dat zelf vervangen als je het juiste type pot hebt, maar het type vanaf 2006 heeft vrij bijzondere potmeters waarvan de terminals omhoog zijn gericht ipv omlaag, het zou mij niet verbazen als die specifiek voor EB worden gemaakt en alleen rechtstreeks verkrijgbaar zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door heskez »

LeftyJ schreef:De Stingray-preamp is door de jaren heen regelmatig gewijzigd, maar sinds 1990 zitten de potmeters direct aan de printplaat gesoldeerd en bij het huidige model (sinds 2006) steken de potmeterschachten door de printplaat heen. Met een heel smal soldeerboutje kun je dat zelf vervangen als je het juiste type pot hebt, maar het type vanaf 2006 heeft vrij bijzondere potmeters waarvan de terminals omhoog zijn gericht ipv omlaag, het zou mij niet verbazen als die specifiek voor EB worden gemaakt en alleen rechtstreeks verkrijgbaar zijn.

Afbeelding
Thanks! Mijn exemplaar is van "97, dus ik denk dat ik f*cked ben :wall:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door heskez »

Hij is weer gefixed! Zoals je ziet bij de potmeter uiterst links, de lipjes die het "pothuis" op zijn plaats houden waren verbogen, vermoedelijk doordat er een knop heeft losgezeten en ik heb aangedrukt of zoiets. Daardoor draaide de pot los in het huis en verloor daardoor regelmatig contact. Anyway, ik heb de lipjes weer terug gevouwen met een platbek scroevedraaier en nu zit het huis weer vast aan de printplaat en maakt daardoor weer ook contact als je aan de knop draait. Alles klinkt weer als vanouds! :dance: (En er is geen soldeerbout aan te pas gekomen!)

Afbeelding
-- It's the hat that keeps the funk --
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door leo_tender »

Ik weet niet of dit filmpje al gepasseerd is… Na de classic sr heeft ernie ball nog een soort "reissue" uitgebracht… marketing allemaal maar het blijven mooie bassen dus een filmpje meer of minder :wink:

NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door NURZE »

:o:o:o:o
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door basloze fret »

Mooie bas, maar ik kan maar niet wennen aan dat grote element. Klinkt het nou ook echt anders met dat element? daar ben ik wel benieuwd naar....of is die 40th ann. eigenlijk gewoon hetzelfde als een Classic?
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Bart met de Bass »

In het filmpje worden een paar verschillen met de classic benoemd.
Musicman heeft zelf ook wat demo filmpjes op hun youtube kanaal staan. Je hoort daarop wel echt het verschil. omdat de snaren niet precies over de pooltjes lopen is de toon veel zachter van karakter. bijna of je flatwounds op je Ray hebt liggen.
Plaats reactie