Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Wat een monsterlijk ding... :?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jack

Bericht door Jack »

Hans58 schreef:Wat een monsterlijk ding... :?
Ja he, maar ik heb 'm nog wel net op de 1ste pagina weten te krijgen...
is immers ook een musicman, en ik weet dat de meeste mensen dit niet echt kunnen waarderen.. :lol:
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

ze spelen en klinken inderdaad geweldig. in Keulen heb ik er opgespeeld. Supersound. Het exemplaar dat ik bepoteld heb was een antraciet kleurige. Als ik mijn ogen dicht hield dacht ik "WAAUW". Maar toen ik ze weer open deed, vond ik het niet meer zo cool :oops:

Ach het zijn goeie bassen en ze zijn wel HEEL erg van de "klassieke" vormgeveing afgestapt hier. Maar dat mag ook wel eens, en er blijken liefhebbers voor te zijn.
Laatst gewijzigd door NURZE op 23 mar 2009, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik vind die Bongo zoooo lelijk dat ze me er een zouden moeten geven. :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

"Een WC-bril met een volledig mannelijk geslachtsdeel als headstock"... zo valt het het nog het best te omschrijven :lol:


Musicmans, ik weet het zo niet. Ze spreken me niet echt aan (de 1 pickup versies) , en de dikke hals staat me ook wat tegen. Ik vraag me af wat die tweede humbucker kan toevoegen aan het geluid... Maar daar zijn meetings dus voor :D
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Da Ben-E's
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 feb 2005, 20:49

Bericht door Da Ben-E's »

Mijn MM Stingray5 uit 1993 is voorzien van Galli-strings (klinken wat vetter dan Elixer, die ik op al mijn andere bassen heb). Birds-eye maple toets en hals! Geweldige sound. Laatst omschreef Paultje Sips zijn kijk op basgitaren.

Je hebt 3 'echte' bassen... De P-bas, de J-bass en de Music Man.

De P is een echte BAS...

De J is een echte BASGITAAR...

En de MM is een :jam: :no: :bat: :wall:
-------------------------------------------------
SWR SM400
Bag End Q10BX-D
Lakland 55-02
Fender JB reissue '75
Stingray5
HK5 (Basslines PU en elektonica)
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Daarom ben ik zo tevreden met de sterling.
Deze heeft namelijk een schakelaar waarmee met dat ene element kan variëren. Zeer bruikbaar en beslist geen one-trick pony.
Ik heb ook de oude van Spinal en deze klinkt minder fel dan de modernere musicman bassen. lekker 'muffig'. :lol:


logisch ook voor '77-er. :dance:
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
AceyDeucey
Berichten: 413
Lid geworden op: 09 apr 2007, 20:19

Bericht door AceyDeucey »

Dat werd eens tijd zeg, een Musicman Topic!

Mijn exemplaren:
Afbeelding
Musicman Sterling Fretless '93. Ik wou dat ik beter fretless kon spelen maar erg vette bas. Het kleine broertje van de Stingray, letterlijk en figuurlijk wat mij betreft.

Afbeelding
Musicman Stringray ltd. 2006. Main bas, gaat nooit meer weg, wat een sound! Toegegeven, er zijn veelzijderige bassen, maar met de 3EQ kan ik voldoende variëren. De bas boost ik meestal ietsje, mids op 0 en treble ook op 0.

Op de GASlijst staan nog een Bongo4HH (een mooie bongo is niet lelijk :jam:) en een oude Stingray 2EQ maple neck. Eerst even de lotto winnen.
Yamaha BB 414
Music Man StingRay ltd. '06
Music Man Bongo HH black sparkle
Modulus Flea-Bass

Markbass CMD121
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Poeh, dat zijn 2 mooie exemplaren zeg! 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

wow die sterling is prachtig ! :shock:
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Yosed
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 okt 2008, 19:27

Bericht door Yosed »

Ben ik nou een van de enigen die de bongo echt mooi vind? Het heeft absoluut wat, dat design, het is alleen erg anders dan het 'normale' en sommige mensen kunnen daar niet tegen. Voor mij persoonlijk wel een snaartje minder dan 6, anders is het wel een heel dik apparaat.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

2 van de mooiste Musicman's op het forum :worship:
Zelf zou ik nog wel een Bongo durven kopen :roll:
Vind ze echt nog wel iets hebben, maarja ik vind BMW's dan ook schone auto's.(zelfde designers)
Wel een echte "hate it or love it" -bas 8)
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Bongo's vind ik niet bepaald mooie bassen, maar ja het gaat dan weer over smaak.

Ik GAS stiekem wel op Stingray's :D
Gebruikersavatar
AceyDeucey
Berichten: 413
Lid geworden op: 09 apr 2007, 20:19

Bericht door AceyDeucey »

Dank voor de complimenten!

Ik vind de bongo absoluut niet lelijk. Sterker nog, ik kijk stiekem al een tijdje uit naar een mooi exemplaar op marktplaats.. Ze komen helaas niet zo vaak voorbij. Laatst nog eentje maar die had een snaartje te veel. Het was de enige bas die me aan het twijfelen bracht toen ik mijn Stingray kocht. Afgelopen zomer had ik in San Francisco een bongoHH in mijn handen, deamn wat een sound.

Er staan nu trouwens weer een paar hele vette Stingray's op marktplaats.


Edit; Ik ben rete-benieuwd naar de MM Big-Al:
Afbeelding
EBMM site Big Al

"The Big AL bass offers three single-coil pickups with neodymium magnets for optimum punch and clarity. Utilizing an innovative 4-band push button active or passive EQ system, this bass can create many tonal combinations not found on any other other production instrument. The Big AL bass offers a classic bolt-on design, similar in style and shape to the Albert Lee signature guitar, combining an alder body with a 22-fret maple neck and 34" scale. MSRP $2400"
Yamaha BB 414
Music Man StingRay ltd. '06
Music Man Bongo HH black sparkle
Modulus Flea-Bass

Markbass CMD121
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

haha wow, das ook iets "OÂDIG" :shock:
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Plaats reactie