Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Gisteren had ik een dagje verlof en ben ik naar voerman amersfoort gereden.
Egenlijk was het maar een heel klein oudngebouwtje en ik was er eerst 4 keer voorbij gereden.

Een maal binnen werd ik hartelijk ontvangen door David. david was de tussenpersoon tussen mij en musicman.

Iets te drinken gekregen en dan werd mijn hals gehaald. Mijn verwachtingen waren hoog.
Stevig ingepakt in bubblewrap. Toen ik hem uit pakte zag ik een kaars rechte hals. Het verschil met de mijne was echt enorm. Het werd toen was duidelijk hoe krom mijn oud hals was. Volledig gewarped.

Het werd nogmaals bevestigd dat dit echt niet kon.

Mijn pude hals wordt binnen enkele weken vernietigd.

De nieuwe hals heeft wat flame erin zitten geen bird eyes.

Ik ben wel superblij. Gisteren erop geschroefd en maandag laten afstellen!
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Top Kevin! :yes: Je geduld is beloond.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

:cheer:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Helemaal netjes! 8)
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Ik ben met de komst van mijn Lefty pre amp in de SR MM 5 helemaal bij (zat er bij aanschaf niet meer in...)
Ik heb nu eindelijk de MM sound waar ik me steeds over verbaas, warm, open, het klopt allemaal.

Wat ik niet snap (heb niet veel terug gebladerd maar zal vast wel eens aan de orde zijn geweest hier) is dat EB er niet over heeft nagedacht om de basgitaar ook echt passief te gebruiken ZONDER batterij.
Je kunt alleen de bas gebruiken met een 9 volt blok in de houder en dan schakelen naar passief, maar als je blokje leeg is dan doet ie't lekker echt niet.

Nu lees ik over een extra passieve schakelaar om alleen het element direct naar de jack te schakelen.

Zijn er meer met ervaring in deze?

Ik zie het niet zitten om een extra schakelaar toe te passen maar mss lopen er wizzkids onder ons die een aanpassing hebben gedaan op de print, of een 5 standen switch ipv 3 met extra weerstanden om de polp tegen te gaan.

Ik heb niets aan controleren van batterij voordat je gig begint, ik heb het over puur over kunnen schakelen met desgewenst de toon regeling maar dan zonder de MM boost.

[edit] ik heb de originele pickup er niet inzitten maar een SD Basslines, dit even ter info]
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

1. Batterij verversen bij iedere snaren wissel
2. StingRay niet passief gebruiken, dit is een bas voor actieve spelers


3. Deze zomer gaat er een SD 3bands eq in mijn MTD, met Nordstrand humbucker. Daarna kan ik meer meepraten :)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Bolobass schreef:1. Batterij verversen bij iedere snaren wissel
2. StingRay niet passief gebruiken, dit is een bas voor actieve spelers


3. Deze zomer gaat er een SD 3bands eq in mijn MTD, met Nordstrand humbucker. Daarna kan ik meer meepraten :)
1
Batterij loopt ook leeg. Hulde aan het usa ontwerp

2
passief moet je eens doen. Klinkt ook erg goed en helemaal als je een leen amp, lees een amp die op het podium staan als vervanging van je eigen.
Alles geprobeerd en dan ineens klinkt de passieve ineens vele malen beter.

3
Interessant!
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Hij Loopt enkel leeg wanneer je een jack er in laat zitten toch?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Ja dat zou wel zo moeten zijn.
Gisteren nogmaals nagekeken of de Jack plug niet in orde was en bij insteken van de jack loopt het contact goed. Ook verbreekt de spanning nadat de jack eruit is.

Ik had onlangs wel dat een van de kabels uit de batterij cavity los was gekomen, mss dat dit wel de oorzaak was. Ik kan het echter niet voorstellen maar je weet-ut-niet.

Blijft nog steeds de vraag openstaan mbt de pre amp passief.
Ben ik nou echt de enige die hier een punt van maakt?
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Andere preamp erin (b.v. Glockenklang, die heeft een actief/passief switch en werkt ook passief met treble control zonder batterij)?

Of anders misschien volumepot vervangen met een push/pull pot en d.m.v. de "pull" de preamp bypassen?
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Bericht door Deewee »

Blijkbaar is er toch iets niet in orde als de batterij snel leeg loopt. Mijn oude Ray doet minimaal een half jaar tot wel 1,5 jaar met een batterij maar trek wel een plug er uit. Afhankelijk van de speelduur natuurlijk. Op m'n Ibanez heb ik een miniswitch gemaakt waardoor van deze batterij de stroom wordt onderbroken. Klaar met spelen, knopje om, en alles kan ingeplugd blijven. Een andere pre-amp maakt dat de Ray totaal anders gaat klinken. Zou ik niet doen, wil je een ander geluid, moet je een ander merk bas kopen
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Het probleem is niet een andere bas kopen.
De Ray klinkt prima o.k. Ik vroeg mij af of er meer mensen last van hebben, mss is e ridd iets mis met mijn Lefty pre amp. Deze zijn toch weer anders dan de std. rechtshandige amps.
Ik ben nu even een testbank test aan het doen, dagelijks de batterijspanning nameten. Ik denk dat het goed gaat.
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

pepe1001 schreef: Ben ik nou echt de enige die hier een punt van maakt?
Jahaa!
En weet je hoe dat komt? Omdat jij echt zo'n type mens bent die mij niet eens effe belt om het me te vertellen. Goed, toegegeven, we kennen elkaar helemaal niet, maar toch:
Als je dat ondanks alles toch wel gedaan had, dan had je niet zo alleen gestaan, want ook ik zou daar goed een punt van kunnen maken.
:mrgreen:

Maar serieus, het kan inderdaad een electronische schakelaar zijn, en dan hang je.
Maar het is altijd technisch makkelijk te veranderen als men het echt wil, met een veelpoolschakelaartje. Kost dan wel makkelijk een ekstra knop of palletje ergens rechts- of linksonder, want anders zit je enorm te klooien met de originele knoppen-layout, en ik vrees dat de frustratie over een nieuwe bedrading op de bestaande knoppen veel erger wordt dan de irritatie over een ekstra switchje.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Wat is een correcte 2dehands prijs voor een Musicman Stingray 3eq in naturel?
en heeft het productiejaar er veel mee te maken (buiten dan vintage bassen, het ziet er trouwens een redelijk nieuwe uit)
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Is de markt voor MM niet behoorlijk ingekakt de laatste tijd? Ik herinner me precies nog een periode hier op't forum dat je ze niet aan de straatstenen kwijt geraakte (800€ voor een honeyburst 3EQ met case was geen uitzondering).
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie