Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Even een vraagje:

Ik heb een MM Stingray, waar ik in principe best tevreden over ben, alleen zou ik soms wat meer mogelijkheden in sound willen. Ik ben dus aan het overwegen om hem wellicht te verwisselen voor een bas met 2 humbuckers. Van MusicMan komen ze niet zo vaak voorbij, een G&L L2000 is weer wat gemakkelijker te verkrijgen (ik zoek enkel 2e hands). Ik heb echter geen ervaringen met deze bas, dus wil ik vragen: Komt deze qua sound goed in de buurt van een SR, maar dan met meer mogelijkheden? Dat is namelijk de indruk die de bas zo op mij wekt, ik heb er echter nog nooit en vastgehad.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

PMJ schreef:Even een vraagje:

Ik heb een MM Stingray, waar ik in principe best tevreden over ben, alleen zou ik soms wat meer mogelijkheden in sound willen. Ik ben dus aan het overwegen om hem wellicht te verwisselen voor een bas met 2 humbuckers. Van MusicMan komen ze niet zo vaak voorbij, een G&L L2000 is weer wat gemakkelijker te verkrijgen (ik zoek enkel 2e hands). Ik heb echter geen ervaringen met deze bas, dus wil ik vragen: Komt deze qua sound goed in de buurt van een SR, maar dan met meer mogelijkheden? Dat is namelijk de indruk die de bas zo op mij wekt, ik heb er echter nog nooit en vastgehad.
Ik zou alleen een ander element met een coiltap er in zetten n et als de musicman Sterling dat heeft.
Ik heb een MM Sterling (Usa en niet de goedkopere serie) en de verschillen zijn subtiel maar zeer bruikbaar.
Misschien is een standaard MM-pup ook wel uit te rusten met een coiltap, maar dat betwijfel ik.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

PMJ schreef:Even een vraagje:

Ik heb een MM Stingray, waar ik in principe best tevreden over ben, alleen zou ik soms wat meer mogelijkheden in sound willen. Ik ben dus aan het overwegen om hem wellicht te verwisselen voor een bas met 2 humbuckers. Van MusicMan komen ze niet zo vaak voorbij, een G&L L2000 is weer wat gemakkelijker te verkrijgen (ik zoek enkel 2e hands). Ik heb echter geen ervaringen met deze bas, dus wil ik vragen: Komt deze qua sound goed in de buurt van een SR, maar dan met meer mogelijkheden? Dat is namelijk de indruk die de bas zo op mij wekt, ik heb er echter nog nooit en vastgehad.
Er staat nu een zwarte musicman stingray HH op marktplaats, kost 1350. Deze heeft 2 dikke stingray pups.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Kijk eens aan, dat is nou wat ik ongeveer zoek! Een G&L is op de 2e hands markt wel weer een stuk goedkoper....zouden de bassen elkaar benaderen?

Ik heb in het verleden trouwens een Washburn gehad met een humbucker en Jazz pickup, daar was ook wel leuk mee te combineren :)
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ik had een tribute L-2000, en die was toch wel heel anders qua geluid. Ik vind m'n Peavey T-40 qua dat nog meer in de buurt komen, vreemd genoeg. Maar dat kan ook aan mij liggen. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
R.E.D.
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:41

Bericht door R.E.D. »

PMJ schreef:Even een vraagje:

Ik heb een MM Stingray, waar ik in principe best tevreden over ben, alleen zou ik soms wat meer mogelijkheden in sound willen. Ik ben dus aan het overwegen om hem wellicht te verwisselen voor een bas met 2 humbuckers. Van MusicMan komen ze niet zo vaak voorbij, een G&L L2000 is weer wat gemakkelijker te verkrijgen (ik zoek enkel 2e hands). Ik heb echter geen ervaringen met deze bas, dus wil ik vragen: Komt deze qua sound goed in de buurt van een SR, maar dan met meer mogelijkheden? Dat is namelijk de indruk die de bas zo op mij wekt, ik heb er echter nog nooit en vastgehad.
De pickups van G&L en Musicman lijken alleen uiterlijk op elkaar, maar klinken behoorlijk verschillend. Verder zitten beide pickups van de L2000 op een andere locatie dan de ene van een Stingray. Ik heb een L1500, met 1 G&L pickup op de Stingray positie, en dat lijkt al iets meer op de Stingray sound. Verder heeft de Stingray actieve toonregeling, en de L2000 een passieve. De L2000-preamp zorgt niet voor een (regelbare) laag of hoog regeling, alleen voor een lagere impedantie.
Alles bij elkaar vind ik ze persoonlijk totaal verschillend, wat ook de reden is dat ik ze een tijdje allebei had. Inmiddels geen van beiden meer. (wel dus een L1500 en een L1000)
Ik denk dat wanneer je de Stingray sound wil behouden, je minstens op zoek moet naar een bas met een humbucker op dezelfde locatie als de Stingray.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

R.E.D. schreef:...
Ik denk dat wanneer je de Stingray sound wil behouden, je minstens op zoek moet naar een bas met een humbucker op dezelfde locatie als de Stingray.
Eens. om deze reden heb ik een MM sterling geprobeerd en gekocht omdat deze wel de sounds in huis had waar mee ik goed uit de voeten kan.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Kill switch eruit (zag net in Aangeboden/Gezocht dat die er op zit) en vervangen door een series-paralel switch.
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

@PMJ: jouw Stingray is zo ontzettend mooi (voor mij persoonlijk de mooiste uitvoering) ...doe hem nou nie weg! :wink: nee onzin...als het je ding niet is moet je verder kijken.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bedankt voor de reacties! Misschien dat uitkijken naar een MM Sterling ook een optie is inderdaad. Ik ga van het weekend maar even wat dieper graven in de mogelijkheden :). En misschien ook maar een paar muziekzaken of aanstaande weken, kijken wat er zoal hangt dat ik fysiek kan beoordelen.

En ja, ik vindt dit ook de mooiste kleur uitvoering :wink:
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Anthony schreef: Er staat nu een zwarte musicman stingray HH op marktplaats, kost 1350. Deze heeft 2 dikke stingray pups.
uhm... waar dan op MP? ik ziet um niet
Edit: Ah 'Musicman' intypen als zoekopdracht of 'Music Man' maakt echt verschil :facepalm:
Laatst gewijzigd door Fendurt op 28 jun 2013, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Die HH is wel echt te gek!! Zal enorm brullen dat apparaat denk ik :D
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Got it!!!!!!!!! :D
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En, tevreden nu? :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie