Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door VanderVeen »

Tering wat klinkt die Caprice lekker.

EDIT: En die Cutlass ook. Alleen zo jammer van die slagplaat die zo ver naar de bovenkant toe komt.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hagen »

Heerlijk, vooral die witte!
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door nangyala »

Premy schreef:StingRay fanaten, ik zit met tone issues op mijn StingRay 2EQ. Ik heb moeite met het afstellen van de onboard EQ (treble en bass controls). Door een versterker klinken mijn aanpassingen vrijwel altijd goed, maar de laatste tijd heb ik redelijk wat DI-opnames gehoord en daar klinkt mijn StingRay nooit goed (wat niet zou mogen bij zo'n bas).

Mijn oorspronkelijke settings waren bass 100% en treble 90%, totdat ik las dat te veel bass op een actieve bas modderig kon klinken. Sindsdien ben ik constant op zoek, maar ik slaag er niet in een deftige DI-sound uit te krijgen. Nu zet ik bass en treble op 70% maar ook dat is niet echt de sound die ik zoek. Wat het extra moeilijk maakt is dat de 2EQ geen middelste positie heeft en dat de bass blijkbaar enkel boost is, terwijl de treble cut en boost is. Wat zijn jullie onboard settings?
Ik heb geen ervaringen met de 2eq, maar op mijn 3 eq weet ik wel dat ik voorzichtig moet zijn met heftig boosten. Sowieso hebben je speakers maar een beperkt tonaal bereik t.o.v. Een DI signaal, welke full spectrum is.

Op mijn bass heb ik meestal 10% Bass boost, -10% treble en mids neutraal of een kleine boost.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door VanderVeen »

Als je instellingen goed klinken hoef je niet opeens aan te passen hoor. Dat modderige hoor je wel als het zo ver is. :)

FYI: de 2eq is allebei boost&cut. Want we mogen het niet té makkelijk krijgen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door SpcMnk »

Inderdaad boost cut, zonder midpunt op de pot. Ik heb ze meestal in het midden staan bij opnames via di en doe de eq dan naar smaak op de tafel ipv op de bas.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door nangyala »

VanderVeen schreef:Als je instellingen goed klinken hoef je niet opeens aan te passen hoor. Dat modderige hoor je wel als het zo ver is. :)

FYI: de 2eq is allebei boost&cut. Want we mogen het niet té makkelijk krijgen. :mrgreen:

Wat er uit de speakers komt, hoeft nog geen vertaling te zijn van wat er op de tafel en de opname binnenkomt. Omdat de boost/cut een vrij brede Q heeft, tast je veel meer frequenties aan dan alleen de 40 Hz op de bass, ook het midden gebied. Het is slechts mijn ervaring als ik zeg dat je achteraf veel meer met het geluid kan doen in een DAW o.i.d. als je dus niet zoveel boost/cut.

Daarnaast is het natuurlijk ook de man achter de knoppen die jouw geluid kan maken of breken
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door basloze fret »

Hagen schreef:Heerlijk, vooral die witte!
.

Ja die witte klinkt erg lekker! Ik vind hem ook best mooi. Ik hoor alleen geen Musicman geluid maar gewoon een Fender. Je kan dan net zo goed een precision kopen.

De gitaarversie van de cutlass is dan weer schaamteloos gekopieerd van de Stratocaster. Ik vind het toch erg vreemd en zelfs zwak dat Musicman deze kant op gaat. Je zou zeggen dat ze dat niet nodig hebben om Fender clown te worden.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Stinky »

maar Musicman ís toch de originele Fender clown? :wink: :cheer:
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Bolobass »

Bedoelen jullie een roodgeneusde paljas of een exacte kopie?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Stinky »

Lol! :)
Ik weet het ook niet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door basloze fret »

Ik bedoelde clone, geen clown. Dus geen Bassie... :D

Maar goed, begrijpt iemand de switch van MM in de zin dat ze nu Fender aan het na-apen zijn?
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door leo_tender »

Al op pagina 153 gaan kijken? Misschien waren ze in een nostalgische bui :wink: Of ze volgen alle bas fora waar de p overal de hemel ingeprezen wordt :oudezak:
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Bolobass »

Als ik moet speculeren dan zeg ik dat ze ruimte zien voor nog een kwaliteits P en P/J in de markt. Met de Bongo waren ze wellicht te avant-garde voor het gemiddelde basvee en zoeken ze een nieuw omzet kanon.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door basloze fret »

Bolobass schreef:Als ik moet speculeren dan zeg ik dat ze ruimte zien voor nog een kwaliteits P en P/J in de markt.
Ja, want er zijn er zo weinig.... :D
Wel opvallend hoe krampachtig het woord Fender, Precision of Stratocaster wordt vermeden in al die filmpjes, terwijl het er zo dik bovenop ligt.
Ik vind hem goed klinken, maar laten we eerlijk zijn; het blijft een Fender P met een Musicman headstock, hetzelfde geld voor de Cutlass gitaar.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Bolobass »

basloze fret schreef:
Bolobass schreef:Als ik moet speculeren dan zeg ik dat ze ruimte zien voor nog een kwaliteits P en P/J in de markt.
Ja, want er zijn er zo weinig.... :D
Wel opvallend hoe krampachtig het woord Fender, Precision of Stratocaster wordt vermeden in al die filmpjes, terwijl het er zo dik bovenop ligt.
Ik vind hem goed klinken, maar laten we eerlijk zijn; het blijft een Fender P met een Musicman headstock, hetzelfde geld voor de Cutlass gitaar.
Wel een P, niet een fender, geen gezwel aan de headstock, gebouwd door EB, rechtvaardiging genoeg lijkt me :D
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie