Lichtgevende frets

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Dat zijn geen LED's..
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

deevit schreef:Dat zijn geen LED's..
Jawel hoor, ze zitten verstopt in die zwarte inlays, kijk maar op 3:50 :wink:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=twEvRB9raZo[/youtube]
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Zijn ook geen inlays, dat is uitgehold zeg maar. :wink: Het productiemodel heeft geen LED's, hij zegt in het filmpje ook dat hij ze er zelf in heeft laten zetten.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

deevit schreef:Zijn ook geen inlays, dat is uitgehold zeg maar. :wink: Het productiemodel heeft geen LED's, hij zegt in het filmpje ook dat hij ze er zelf in heeft laten zetten.
Nu je 't zegt: inderdaad ! Ik had blijkbaar niet goed geluisterd ... :oops:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

deevit schreef:Zijn ook geen inlays, dat is uitgehold zeg maar. :wink:
Scalloped heet dat, voorheen vooral geassocieerd met te snel spelende gitaristen met belachelijke kapsels en strakke plastic broeken in neonkleuren :jam: :-)

Edit:
En toch is Billy wel cool, vind vooral de dingen met Niacin wel geinig, maar ja ben wel een fan van Hammond B3-en en Dennis Chamber is natuurlijk een kei goeie drummert.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
kasper_bassist
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2008, 21:32

Bericht door kasper_bassist »

berth schreef:
kasper_bassist schreef: Lijkt me wel dodelijk om te hebben ..
Komt er straling van die lampjes af?
haha wie weet
Fender Jazz 1978 --> Sadowsky DI--> Tech21 SansAmp --> Darkglass B3K --> EBS HD350 --> EBS Proline 4x10 :jam:
Gebruikersavatar
kasper_bassist
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2008, 21:32

Bericht door kasper_bassist »

4$ schreef:Euuuhm ..... de frets geven geen licht hoor. De stippen(positiondots) in de toets geven licht. VInd dat nogal een erg groot verschil. Erg knullig als je daar het verschil niet tussen weet.

De rest is al verteld door de anderen.
nee da snap ik ook nogw el dat dat de frets zelf niet zijn henk. Ben je ongesteld ofzo
Fender Jazz 1978 --> Sadowsky DI--> Tech21 SansAmp --> Darkglass B3K --> EBS HD350 --> EBS Proline 4x10 :jam:
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Hehe zo is dat, aanpakken die hap :P

Ik vind het zelf wel heel cool die lampjes, maar ik durf me er niet zo goed mee verschijnen op het podium :roll:. Die lichtgevende sidemarkers lijken me daarentegen wel erg handig
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1925
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Ik had de "glow in the dark" sidemarkers als optie genomen toen ik m'n Vigier liet bouwen in '91.
Ik kon amper spelen en kwam van een 4-string met redelijk normale spacing naar een 6-string met smalle spacing. Toch wilde ik natuurlijk m'n nieuwe bas gebruiken op het eerstvolgende optreden. :roll:
Net toen er een klein bassolootje kwam viel de licht installatie uit. Dat is dan ook de enige keer dat ze echt van pas kwamen :)
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (18/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Basles.be schreef:Ik had de "glow in the dark" sidemarkers als optie genomen toen ik m'n Vigier liet bouwen in '91.
Ik kon amper spelen en kwam van een 4-string met redelijk normale spacing naar een 6-string met smalle spacing. Toch wilde ik natuurlijk m'n nieuwe bas gebruiken op het eerstvolgende optreden. :roll:
Net toen er een klein bassolootje kwam viel de licht installatie uit. Dat is dan ook de enige keer dat ze echt van pas kwamen :)
Was dat een optie? Vannacht eens even checken of mijn 6 dat heeft, mijn 5 heeft in ieder geval paarlmoer sidedots.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Jarno schreef:
deevit schreef:Zijn ook geen inlays, dat is uitgehold zeg maar. :wink:
Scalloped heet dat
Weet ik, maar voor een hoop meelezende medemensen is uitgehold net zo duidelijk denk ik. :wink:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

deevit schreef:
Jarno schreef:
Scalloped heet dat
Weet ik, maar voor een hoop meelezende medemensen is uitgehold net zo duidelijk denk ik. :wink:
Voor mij niet. Ik had geen flauw idee wat je bedoelde, totdat Jarno zei dat het scalloped was.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ja hallo, kan toch ook niet de hele dag rekening gaan lopen houden met Rieno.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

deevit schreef:Ja hallo, kan toch ook niet de hele dag rekening gaan lopen houden met Rieno.
wij Groningers moeten elkaar steunen, David :(
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Wij Groningers moeten niet zo moeilijk doen over kleine dingetjes, daar hebben we wel westerlingen voor ofzo. :wink:

Begriepst mie ja wel!
Plaats reactie