Basbouwers/Luthiers - aanvullingen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7475
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

André_84 schreef:hoort overigens Rob van the bassgallery hier ook tussen met zijn Ti bassen? gewoon op adres van the bassgallery ofzo?
Assembleert ie gitaren, of rolt er een boomstam z'n werkplaats binnen en spuugt ie aan de andere kant gitaren en basgitaren uit? :-)
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

volgens mij optie 2, of iets er tussen in. maar echt custom bouwt ie dan ook weer niet helemaal geloof ik, hij houdt wel vast aan zijn eigen modellen als ik me niet vergis
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Bericht door Slapdash »

Ik denk dat we deze vergeten zijn.

Vox Humana
https://www.voxhumana.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Waalstraat 72
3131 CS Vlaardingen
010 4346628
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7475
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Slapdash schreef:Ik denk dat we deze vergeten zijn.

Vox Humana
https://www.voxhumana.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Waalstraat 72
3131 CS Vlaardingen
010 4346628
Die is wel genoemd, maar staat er nog niet bij volgens mij.

Robberts ook niet trouwens, maar ik weet niet of ie nog zoveel bouwt en of daar ook bassen bij zitten.
Robberts gitaren, Hilversum.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Jack

Bericht door Jack »

mmmm :roll: Robberts heeft meer verstand van gitaren, ik heb nog nooit een Robberts bas gezien..
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Assembleren kan ik zelf ook, eentje bouwen is wel net iets anders. Bedoeling van het lijstje lijkt me dat het mensen moeten zijn waar je terecht kan voor wat jezelf niet kan....

J&R in Hasselt is ook zo ene, zegt ook dat ie zelf gitaren bouwt, dikke bullshit natuurlijk. Heeft wel een ateliertje en daar ligt wel wat gereedschap en machines maar een schaafkrul heb ik er nog nooit gezien :nono:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Xytras 1978 schreef:Assembleren kan ik zelf ook, eentje bouwen is wel net iets anders. Bedoeling van het lijstje lijkt me dat het mensen moeten zijn waar je terecht kan voor wat jezelf niet kan....
Sommigen onder ons kunnen meer zelf dan anderen ... ikzelf durf momenteel amper mijn snaren vervangen. Dus mag het lijstje van mij best zo "breed" mogelijk.
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

padawatje schreef: Sommigen onder ons kunnen meer zelf dan anderen ... ikzelf durf momenteel amper mijn snaren vervangen. Dus mag het lijstje van mij best zo "breed" mogelijk.
Dan kan je een lijst maken van alle lokale shops van heel België en Nederland (wat al gauw eindeloos zal worden), snaren vervangen kan je namelijk wel in elke lokale shop laten doen...
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Xytras 1978 schreef:
padawatje schreef: Sommigen onder ons kunnen meer zelf dan anderen ... ikzelf durf momenteel amper mijn snaren vervangen. Dus mag het lijstje van mij best zo "breed" mogelijk.
Dan kan je een lijst maken van alle lokale shops van heel België en Nederland (wat al gauw eindeloos zal worden), snaren vervangen kan je namelijk wel in elke lokale shop laten doen...
OK. Punt begrepen.
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

De belgen raken precies een beetje achterop, laat jullie horen, er moeten er toch wel meer zijn....
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Xytras 1978 schreef:De belgen raken precies een beetje achterop, laat jullie horen, er moeten er toch wel meer zijn....
Er ontbreekt nog die fameuze Belgrado, waar Geert Wombatboter het altijd over heeft. Maar ik weet niet waar die woont/werkt.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Xytras 1978 schreef:
padawatje schreef: Sommigen onder ons kunnen meer zelf dan anderen ... ikzelf durf momenteel amper mijn snaren vervangen. Dus mag het lijstje van mij best zo "breed" mogelijk.
Dan kan je een lijst maken van alle lokale shops van heel België en Nederland (wat al gauw eindeloos zal worden), snaren vervangen kan je namelijk wel in elke lokale shop laten doen...
Niet heel erg eindeloos hoor - de belangrijkste hebben we daar wel van gevonden: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=22273" onclick="window.open(this.href);return false; :D


@padawatje: ik dacht dat Belgrado aan het afbouwen was en geen nieuwe opdrachten meer aannam? Buiten wat afstelwerk dan.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Inderdaad ook een interessant lijstje, heb er mee een aantal kunnen toevoegen :dance:
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik zag Peer Dellen nog niet in het lijstje staan. Heeft geen website, maar wel telefoon:

Peer Dellen gitaarbouw
Kleine Nobelstraat 28
2513 BD Den Haag
070-3450983
Plaats reactie