ruilen?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik heb ook eens een Reggie Hamilton geprobeerd (zijn Mexicanen toch?) en daar was inderdaad ook niet veel aan. Heb de bas erg snel weer in het rek gezet en niet eens de behoefte gehad om hem aan te sluiten.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik wil hem toch eerst proberen eer ik een oordeel vel.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

deevit schreef:(zijn Mexicanen toch?)
Volgens mij heb je Mexicanen en Amerikanen in de Hamilton's. Ondanks dat ik er niet veel goeie dingen over hoor, wil ik 'm toch eens proberen. Misschien bevalt ie mij juist weer wél!
Weet iemand er een te staan ergens? Net als de Precision Deluxe (met MM-element bij de brug), weet iemand die ergens te staan?
En ik ben toch onderhand wel héél benieuwd om eens serieus een Wal MK te testen. Iemand een idee?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Altijd welkom natuurlijk maar het is misschien iets te ver...
Hier hoor je mijn Wal (klein stukje slap in het midden in het eerste nummer) met de klank die voor mij werkt (je moet er wel de Kreuners voor doorstaan :-))

https://eregalerij.radio2.be/mediadetail/?m=video" onclick="window.open(this.href);return false;
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Die mid's prikken wel héél duidelijk door de mix heen he! :wink: Zo'n mid is voor mij heel bruikbaar in bepaalde nummers, en zoals ik in een eerdere post van jou in het Wal-topic las: een P en MM geluid zit er ook in. Dit begint steeds meer op mijn ideale bas te lijken!
Misschien moet ik mijn vrouw maar eens héél lief aankijken, en toestemming krijgen om eens naar België af te reizen.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23051
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Crispy geluidtje toch... Lekker geluid Geert, maakt De Kreuners prima te doorstaan :D
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

He Gilles, ik meende dat ik m'n broertje hoorde zeggen dat er in een muziekzaak in Emmen een P deluxe staat. Ik ga het van de week nog wel even checken voor je.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Welke winkel is dat, Deevit? Kan ik misschien even op internet kijken.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

https://www.infomusic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij staat niet in de webwinkel, maar de zaak is nog maar een week open onder deze naam dus het kan zijn dat het er nog op komt binnenkort. Ik ga van de week even voor je kijken, zit daar om de hoek op school.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

8)
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

wombatboter schreef:Altijd welkom natuurlijk maar het is misschien iets te ver...
Hier hoor je mijn Wal (klein stukje slap in het midden in het eerste nummer) met de klank die voor mij werkt (je moet er wel de Kreuners voor doorstaan :-))

https://eregalerij.radio2.be/mediadetail/?m=video" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekkere sound hoor, komt prachtig door de mix. Onvervalste Wal sound.

Ik zoek nog steeds een betaalbare Wal 5 snaar, helaas zal het wel bij zoeken blijven. Ooit op Ebay een 6-snarige Wal gezien, gelukkig was die zo weg (3500 euri). Ik begon er al ernstig vaak naar te kijken....

Niemand zoiets te ruil?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

André_84 schreef:Ik lees hier steeds iets van 62' jazz ofzo, maar ik zie bij michel van schie iig een jazzbass met blocks en binding. Dat gaat (er van uitgaande dat het allemaal origineel is) toch niet echt goed samen of zie ik iets over het hoofd?
Michel speelt op een 66' er. Daarnaast ook een sadowsky en epiphone bij anouk, maar specifiek voor de sound van michel is toch wel de Fender. Daar specifiek aan is de 60's pickup placing, en de block inlays. Ik heb les van Michel en heb die plank dus meerdere malen in handen gehad! Qua sound zit hij tussen een 60's en 70's jazzbas in. 60's pickups, maar wat iedereen onderschat zijn de block inlays. Door het harde materiaal in de toets krijgt de bas een soort felheid en helderheid, die we allemaal kennen van de 70's jazzbassen, maar dan met de warme onderkant van een 60's! Briljant!

Op dit filmpje komt die sound goed naar voren.
https://www.youtube.com/watch?v=bRTkvbcStmU
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

ik maar denken dat de inlays er puur voor de sier waren! En de bindings, heeft dat nog enig nut?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 650
Lid geworden op: 15 apr 2008, 09:15

Bericht door Falcon »

Inlays en binding zijn voor de sier. Wat je bij een oude Fendurt hoort is oud hout.
Ibanez SR506
BOSS GT-6 B
Phil Jones Briefcase
10 Vingers
Dunlop Big Stubby 3mm
Get'M Get'm Strap "Corduroy Black Cord 3"
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

In 1966 zijn ook de pickups veranderd, van de Black Bobbin (pré '66) naar de Grey Bobbin (Post '66), met een iets andere draad & magneetconstructie. Ook dat zal z'n weerslag wel hebben op het totaalgeluid.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie