Het GROTE Mayones topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Unlord schreef:
QPumaLocoQ schreef:Niet te doen inderdaad.
Ben je ondertussen al wel van die Esh af?
Nee. Het is gek, maar die Esh is weer helemaal mijn ding sinds ik er nieuwe snaren op heb gezet en een andere amp heb. Dat ding leeft! Ik moet er eigenlijk wel vanaf omdat ik terug wil naar 1 of 2 bassen, maar het is niet meer persé de eerste die weg moet. Nu is dat de Mayones: de duurste jazz bas in mijn bezit op de Lull na.
Daarom vroeg ik het me ook af.
Je wil meer back to basic herinner ongeveer ik me van je advertentie. :)
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Deze nog maar eens bumpen. Vandaag een ruil gedaan met m'n MM stingray tegen een Mayones Jabba Custom (Eye Poplar top). Manman, wat klinkt dat ding retestrak!!! Erg blij mee.

Ik probeer vandeweek wat fotootjes te posten, maar misschien kunnen jullie me al helpen.

Op de site zie je de Custom alleen als 5-snaar en met rosewood toets & blockinlays. De mijne is een 4-snaar met maple toets (prachtige birdseye!) en zonder blocks. Ook geen matching headstock (maar dat vind ik zowiezo niet mooi). Is dit een beperkte serie geweest?
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Aahh Mayones blijven toch prachtige bassen zeg...
Ik zie op de site iets nieuws.. Master Builder Collection?
Klik!
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Xytras 1978 schreef:Op de site zie je de Custom alleen als 5-snaar en met rosewood toets & blockinlays. De mijne is een 4-snaar met maple toets (prachtige birdseye!) en zonder blocks. Ook geen matching headstock (maar dat vind ik zowiezo niet mooi). Is dit een beperkte serie geweest?
Gefeliciteerd ermee! Wat voor elementen heb je er in zitten? Delano's?
Het antwoord op je vraag is eenvoudig: custom built. :) Hoe de specs op de website zijn is hoe zij de bassen bouwen als ze naar winkels gaan of voor hun eigen voorraad zijn bestemd. Maar natuurlijk zijn er ook veel mensen die er eentje speciaal laten maken naar eigen wensen. Wel is het zo dat de Jabba Custom voorheen vaker als 4-snaar werd verkocht. Tot 2009 dacht ik stond dat ook gewoon in de (oude) catalogus en op de (oude) site. Maar met de vernieuwing van de gehele lijn instrumenten en de nieuwe site en de catalogus in 2009 of 2010 is er bij komen te staan dat de Jabba Custom alleen nog als 5-snaar verkrijgbaar is en dat hij vanaf die tijd met twee soundchambers (stukken in de body uitgehold) word uitgevoerd. ;)
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Deze dus, ik weet niet of het Delanos zijn, er staat niets op. Ze klinkt alleszins fantastisch! Volgens mij zit er ook nog een wengé fineer tussen het topje en het bodywood. Het is een nieuwe (komt van Strings & Things in Antwerpen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Fraai... :jaaaaa:
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Érg mooi!
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Amai, zeer fraai indeed! :o
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Als ik me niet vergis zitten daar Nordstrands in (tot een tijdje terug waren die zonder logo). En als je naar de knoppen kijkt en die vergelijkt met de website van Mayones is het een Jabba Special (klik). In de Special horen ook Nordstrands, maar in de allereerste reeks gebruikten ze ook nog afentoe single coils. Die hebben ze later achterwege gelaten om meer onderscheid te maken tussen de Classic, de Special en de Custom. De top is Eye Elm. ;)
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Ben je zeker, in de special zitten toch Humbuckers, dit zijn volgens mij Singlecoils of vergis ik me. De special heeft ook 5 knobs, de mijne maar 4?
Laatst gewijzigd door Xytras 1978 op 16 okt 2011, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Reactie van Paul van Musicfacts (+ wat betere fotootjes die hij bijgevoegd had), erg snelle reactie trouwens!

'Wat betreft de Jabba die je gekocht hebt dat is inderdaad een heel fraai exemplaar.Ook redelijk uniek. Deze is ooit speciaal gebouwd voor de Messe met zorgvuldige keuze van de houtsoorten en hardware.Hij is vóór de Messe naar ons gegaan omdat we snel een Jabba moesten hebben om aan iemand te laten zien/horen. Zover ik weet is er maar één rechtshandige gebouwd met exact deze specificaties. Ik heb één keer een linkshandige versie laten maken met deze specs. voor een linkshandige bassist die hem ook te gek vond. Dus je hebt echt een collectors item.De specs:Alder body (els), eye elm top (iep / olm), birdseye maple hals en fretboard (esdoorn), Nordstrand NJ4 pickups, Badass Bass II brug, Schaller tuners, passive electronics, 2x tone, 2x volume. Toen wij hem binnen hadden heb ik nog getwijfeld om ‘m zelf te houden, heb er zelfs foto’s van gemaakt.Dus ik ben blij dat jij er super tevreden mee bent.'

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik wil deze bas nooooit meer op Marktplaats tegenkomen, akkoord? :wink:
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Wat bied je, neenee, deze blijft!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Vind het echt een pràchtige bas, helemaal mijn ding met dat mooie hout..veel plezier ermee !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Echt een belachelijk mooie bas inderdaad! :worship:
Plaats reactie