Fretwear

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Nickel is trouwens ook minder schadelijk voor je frets, of je kunt halfwounds proberen. Misschien is op jou warwick de eerder genoemde legering niet helemaal juist gegaan... ik heb een warwick gehad en nooit zulke probelemen gehad.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Warwick gebruikt deze legering toch omdat het harder is dan "normale" fretwire? :shock:
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

volgens mij vanwege de tooneigenschappen die het heeft, werden ook de klokken van gemaakt in kerken oid, het zal uiteraard ook hard zijn. Maar omdat het een legering is kan het misschien zo zijn dat het een keer zachter is uitgevallen... PS het is zilver/bronze lijkt me niet harder dan staal
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Wat vaker gebeurt is dat fretten slijten als de bas vervoerd wordt.
Knellende koffers komen vaak voor.(afdruk in de deksel)
Te grote koffers ook.(klapperende snaren door bijv dieselmotor)
Perfect passende koffers kunnen altijd een beetje inveren doordat er wat opstaat of niet mooi plat kan liggen.
Het spul moet toch mee, meestal zijn de auto's te klein omdat de drummer geen bus heeft.....

In veel bashoezen worden ook vaak kabels, snaren, tangen, drinken, pedalen en stemapparaten gepropt, want we moeten op de fiets, waardoor er ook vaak op stomme plaatsen druk onstaat op het instrument.
neem een losse tas of koffertje voor je toebehoren.

Eigenlijk (ik doe het zelf ook niet hoor) zou je een dunne schone doek tussen de snaren en het fretboard moeten steken wil je dit uitsluiten.
Is tevens goed voor je snaren en fretboard schijnt......
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

roy schreef: Eigenlijk (ik doe het zelf ook niet hoor) zou je een dunne schone doek tussen de snaren en het fretboard moeten steken wil je dit uitsluiten.
Is tevens goed voor je snaren en fretboard schijnt......
Jep, of een stukje karton er tussen schuiven.

Gelukkig heb ik geen frets dus ook geen fretwear...
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Misschien halswear op den duur??
Praten is niet per defenitie communiceren..
Plaats reactie