Rickenbacker/Rickenfaker/Fakenbacker vergelijking-topic!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Jij hebt de duurdere serie, dit zijn budget versies idd. Zoals alles bij die japanse merken heb je veel kwalitiets gradaties bij fuij gen gaat het van absolute bagger naar superplankjes, Bij bijvoorbeeld matsumoke van redelijke gitaren tot super plankjes.

Door de hype van de laatste jaren op jaren 70/begin 80 jappen lift alles mee op de kwalitiet en reputatie van de goede series.

Daarmee wil ik niet zeggen dat deze bolt-ons slecht zijn maar wel dat er kans bestaat dat ze veel minder zijn dat de versie die jij hebt. Een en anders is ook nog afhankelijk van bouwjaar. Met name de oudere versies met checkerd binding etc zijn ondanks de bolt on evengoed briljante basjes.

Het is bij dit soort jappen gewoon altijd afwachten.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
mickey blue
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011, 10:13

I s dit een echte of namaak

Bericht door mickey blue »

Hoe kan ik ik achterhalen dat dit een originele is?
Serienummer klopt in ieder geval.

https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/basgitaar/rickenbacker-4003-97-104007208.html?qq=rickenbacker&pcpl=&pc_id=&afd=
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Het is een echte.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

:yes:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

https://basschat.co.uk/topic/159283-john ... n-the-70s/

Dit vind ik toch echt wel een hele mooie kopie. Ben altijd al opzoek geweest naar een (neppe) Rickenbacker in deze kleurstelling. Ziet er echt prachtig uit, ben benieuwd hoe zo'n ding nou zou klinken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10831
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Vanwaar die twee extra knoppen? 750 pond is wel aan de hoge kant...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Volgens de verkoper is die bas in nieuwstaat 1400 pond. Zolang het in goede staat is, vind ik het niet eens zo'n erg hoge prijs. Maar het gaat mij vooral om de kleur van deze bas. Ben sowieso al snel blij als ik sunburst met zwarte slagplaat zie. Was ook erg benieuwd hoe dat er op een rick eruit zou zien. Heb er ooit eens een photoshopje van gemaakt, wist niet dat er kopieën in sunburst bestonden.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10831
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik heb voor mijn Ibanez minder dan de helft betaald, dus ik vind 750 voor een minder 'vintage correcte' rickenbacker een beste bak geld.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Gnermo schreef:Ik heb voor mijn Ibanez minder dan de helft betaald, dus ik vind 750 voor een minder 'vintage correcte' rickenbacker een beste bak geld.
Dit is een handgemaakte engelse bas en niet een of andere jap. Ik vind de prijs wel meevallen.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10831
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

750 voor iets wat nieuw 1400 is valt inderdaad wel mee, maar ik blijf het een gek uitziende bas vinden :shock:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Bericht door Cpt. Noco »

Peter schreef: Afbeelding
WTF?!

:jam:

Is dat 'n echte RIC? Of een nepper? Alleszins ziet ie er MODDERVET uit zeg! Man man man... Als er meer info van is (wat er op zit en hoe ie gemod zou zijn), altijd welkom!


:mrgreen:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Dat is een kopie, ben de naam even vergeten, maar ze worden niet meer gemaakt. En Peter heeft die ChiSonics erin gezet :)
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

RetroVibe RV4
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ah ja, dat was em :mrgreen:
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Bericht door Cpt. Noco »

Ha... nice!

Wat voor brug staat er trouwens op? Die's ook wel lekkeur in het zwart!
Plaats reactie