Rickenbacker/Rickenfaker/Fakenbacker vergelijking-topic!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

saf schreef:sorry... :oops:
't is goed. Nou niet meer met de oren hangen ...
:D
Gebruikersavatar
Spinarie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2014, 15:01

Bericht door Spinarie »

Is er iemand die me iets meer kan vertellen over deze bas gitaar?

Deze dame heb ik ongeveer 25 jaar geleden gekocht (voor weinig) en ben er nooit achter gekomen welk merk het nou eigenlijk is en wanneer ze gemaakt is. Vind het ook niet erg belangrijk maar is het toch wel leuk om te weten naal die tijd. Persoonlijk vind ik het een hele fijne, mooie, goeie bas maar ik ben niet helemaal objectief, speel er al een tijdje op.
Ik kom niet verder dan dat ze gemaakt is in japan ergens in de jaren 70 maar kan het ook mis hebben!

Kenmerken: neck through, 1 hals pen(truss rod), skunkstripe, stippen op fretbord, stereo output, stem mechanieken zijn vervangen, geen bindingen om fretbord en body, geen serienummers.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Het lijkt een 4001S kopie, maar wel met een doorlopende hals. Geen idee eigenlijk. Sef weet hier vast meer over.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

nope ik kan er ook geen verdere duidelijkheid over geven ik zou mij ngeld zetten op fuij gen productsmaar dat is vooral omdat die er de meeste en in de meeste varianten geproduceerd hebben
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Hij lijkt me goed gelukt, maar het is wel een aparte combi, wél een doorlopende hals, maar daarentegen één trussrod, geen binding, witte schakelaar en strapbutton omlaaggericht.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

het niet hebben van binding en dot inlay plus doorlopende hals zie je wel vaker is de s versie kopie. De strapbutton heb ik soms het idee dat ze die er lukraak in schroefde die zie je op meerdere manieren in kopieën staan zelfs bij dezelfde fabriek en het hetzelfde model zit daar nog verschil in.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

saf schreef:als deze bas maar één truss heeft dan is het iig geen matsumoko
Aria Re550, hier in huis, slechts één trussrod. Ook geen stereo, en bolt-on-neck... was "het budgetmodel" :(
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

was er idd al achter dat uncle mat ook een aantal modellen had gemaakt met maar een truss er die niet zo precies zijn als dat ik dacht dat ze waren. Ik had ze toen alleen nog nooit gezien hahaha. Poor old silly me.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

saf schreef:Poor old silly me.
Me dunkt ben jij toch wel een beetje de "wandelende BGF-encyclopedie van de vintage and exotic guitars"... :worship:
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Vooral obscure vage zwik waar de meeste niet naar om zouden kijken haha. De meeste kennis is vergaard door jaren lang veel te veel te kopen en te hebben. Dan vergaar je vanzelf een hoop eigenlijk zinloze weetjes. En zo nu en dan hier wat droppen van dat soort weetjes doet me geloven dat het allemaal zinvol was :)
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Ik kan me in elk geval voorstellen dat een hoop mensen er punctueel al wat aan hebben gehad!

Zoals m'n collega's die regelmatig vragen wat nu weer de bestelcode is voor dit of dat onderdeel... :wink:

Autisten aller landen, verenigt U ! :mrgreen:
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

keurig
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

:lol:
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Nieuw ECHT model

Bericht door HNZ »

Afbeelding

De 4003W bas. W staat voor Walnut. "…Walnut adds strength and natural character…", aldus de fabriek.
Maple toets. Is dat bijzonder voor een Ric?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Scapal Wedeldi schreef:Autisten aller landen, verenigt U !
Contradictio in terminis...
Plaats reactie