******Ibanez EDC715 of BTB405**********

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
BassBoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2004, 21:47

******Ibanez EDC715 of BTB405**********

Bericht door BassBoy »

https://www.ibanez.co.jp/world/bass/page ... 15ipf.html
https://www.ibanez.co.jp/world/bass/page ... 5qmtk.html

Een van deze twee wordt mijn nieuwe bas, maar ik wil eerst even weten wat jullie zouden kiezen.
Het wordt mijn 1e 5-string, moet ie dan een zo smal mogelijke nek hebben (edc)? De BTB heeft namelijk een bredere nek. De BTB neck is ook langer (35") terwijl de EDC 34" is. Tevens is de EDC natuurlijk van kunststof en niet van hout zoals de BTB.
Alvast bedankt en greetz
BassBoy
Bass now! Bass for ruin, and the world's ending!!!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Eh,......hij moet helemaal nix.......hij moet datgene hebben wat jij wil dat 'ie heeft......dus als jij van dikke vette baseballbat-necks houdt....dan moet je een bas vinden met zo'n neck.....dus.....eerst zelf spelen, dan pas beslissen.....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Dat moet je idd zelf merken;
en als je dan toch aan het testen bent, test de Ibanez K-5 is :wink:

Wel een beetje duurder denk ik :?

https://www.ibanez.co.jp/japan/bass/page_k5/k5ol.html
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

K5 is zo'n 1000 euro.....en niet geweldig.......kun je beter opzoek naar een 2dehands soundgear 840 oid............en btw.....Fieldy speelt niet op een K5............
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Fieldy heeft wel meer dan 1 bas hoor, waaronder een K5 (costum wel te verstaan) Spijtig dat de site ibanez.com momenteel niet bereikbaar is, want als je naar de K5 pagina gaat staat Fieldy's foto daar.
(op ibanez.co.jp trouwens ook, maar je kan het niet lezen) :wink:
https://www.ibanez.co.jp/japan/bass/seri ... ex_k5.html
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

ff genoeg gefieldyt he, die gast vraagt niet om een K5.
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

sorry daarvoor,
maar het antwoord is al voor 90% gegeven,
je moet voor jezelf uitmaken welke je de beste vind.
Het is moeilijk om iemand anders te laten beslissen,
zeker als het gaat over hoe smal of hoe breed de neck moet zijn.
Dat is pure smaak.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Fieldy schreef:Fieldy heeft wel meer dan 1 bas hoor, waaronder een K5 (costum wel te verstaan) Spijtig dat de site ibanez.com momenteel niet bereikbaar is, want als je naar de K5 pagina gaat staat Fieldy's foto daar.
(op ibanez.co.jp trouwens ook, maar je kan het niet lezen) :wink:
https://www.ibanez.co.jp/japan/bass/seri ... ex_k5.html
Tja die K5 is hem gegeven....niet dat ie daar mee speelt.........maar hij is nagemaakt van de Sr1305 (dacht ik) waar Fieldy wel mee speelt.........en is echt stukken minder.............
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
BassBoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2004, 21:47

Bericht door BassBoy »

Haha, ik dacht al dat ik zulke replies zou krijgen, en ja, ook ik weet dat je m zelf moet bespelen. Ik vroeg alleen maar welke JULLIE zouden kiezen + argumenten a.u.b. Alvast bedankt! :wink:
Bass now! Bass for ruin, and the world's ending!!!
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ik zou BTB nemen omdat ik daar al es op gespeeld heb en niet op die EDC. Plus ik zie niet zoveel in een plastic basje en vindt de looks ook nog beter van de BTB. Ik weet niet of die EDC beter klinkt maar dat betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Tja ik zou ook voor de BTB gaan...........maar das omdat ik een hout-fan ben.....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Qua uiterlijk sowieso de BTB, ziet er erg strak uit! (en hij is nog van hout ook)

Hoe ze klinken weet ik niet, maar Bassmagazine was wel erg lovend over de BTB. Van de EDC zou ik het niet weten, maar dat zit vast ook wel goed.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Niels schreef:Qua uiterlijk sowieso de BTB, ziet er erg strak uit! (en hij is nog van hout ook)

Hoe ze klinken weet ik niet, maar Bassmagazine was wel erg lovend over de BTB. Van de EDC zou ik het niet weten, maar dat zit vast ook wel goed.
btb klinkt kut. PUNT.. en daar is de toon mee gezet, ik zal puur om toon zelf de edc kopen, betere electronica denk ook ... naja...
heb ze ook beiden in me handen gehad, en heb de sr gekocht ehehe...
ze hebben beide genoeg hoog in ieder geval.. die edc klinkt heeel dynamisch.. super punchy enzo... enneh.. dat komt denk ook door dat plastic.. en de btb is heel helder.. en tja.. die neck is ook vrij breed.. naja.. test ze zelf maar :P


pssssst als je nog een SR705 wil.... erhehe. hij staat er nog steeds :lol:
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Surferboy schreef:K5 is zo'n 1000 euro.....en niet geweldig.......kun je beter opzoek naar een 2dehands soundgear 840 oid............en btw.....Fieldy speelt niet op een K5............
Op de DVD speelt fieldy wel degelijk op de K5....

enne, ik zou zelf de EDC kiezen, dat Luthite klinkt lekker punchy en de electronica zorgt ervoor dat je veel verschillende tonen eruit kunt halen... de BTB zal ook best goed zijn maar hij's een beetje dik enzo.. Ik hou meer van smalle nekken en weinig string spacing.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

RobertoEDB605 schreef:
Surferboy schreef:K5 is zo'n 1000 euro.....en niet geweldig.......kun je beter opzoek naar een 2dehands soundgear 840 oid............en btw.....Fieldy speelt niet op een K5............
Op de DVD speelt fieldy wel degelijk op de K5....

enne, ik zou zelf de EDC kiezen, dat Luthite klinkt lekker punchy en de electronica zorgt ervoor dat je veel verschillende tonen eruit kunt halen... de BTB zal ook best goed zijn maar hij's een beetje dik enzo.. Ik hou meer van smalle nekken en weinig string spacing.
Ik denk niet dat dat een standaard K5 is.......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Plaats reactie