batterijtje actieve bas

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
miloz
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2004, 17:47

batterijtje actieve bas

Bericht door miloz »

heey bassisten.

Effe vraagje.

Ik ben sinds een half jaartje de trotse eigenaar van een fender Precision Bass Lyte. En die bevalt prima. Een actieve bas. het batterijtje heb ik echter nog nooit vervangen en na mijn mening is dat ook niet nodig. Maar een vriend van mij heeft sinds 3 maanden een 5 snarige Ibanez en die heeft dat batterijtje nou al 4 keer moeten vervangen. Is dat normaal of kan ik mijn batterijtje nu beter eens vervangen?
Lets play the bass!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Moeten wij hem inkoppen of doe je het zelf? :)

(check of je echt een boost krijgt als je bas of treble knop opengooit.. simpel te testen)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

haalt hij zijn kabel wel eens uit zijn gitaar ;)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Knabbelnoot
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2005, 18:39

Bericht door Knabbelnoot »

Misschien is die vriend van je een stuk fanatieker en oefent hij elke dag 10 uur!! :wink:
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Veel preamps worden inderdaad aangeschakeld door het snoer in de bas te stoppen. Misschien vergist hij zich daarin dan.

Ik heb met mijn 18v aguilar preamp ongeveer een jaar kunnen doen voordat ik de batterijen moest verwisselen. Daar was ook nog wel eens een nachtje bij dat ik m'n snoer er in had laten zitten.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Funky x2
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 apr 2005, 14:10

Bericht door Funky x2 »

Ik heb een vraag in hetzelfde kader: als je het volume van je bas helemaal open zet, gebruik je dan meer batterijen dan wanneer je hem bijv. half open zet?
Roelof
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Funky x2 schreef:Ik heb een vraag in hetzelfde kader: als je het volume van je bas helemaal open zet, gebruik je dan meer batterijen dan wanneer je hem bijv. half open zet?
Maakt praktisch niks uit.
let's JayDee !
Gebruikersavatar
Drob
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2005, 11:34

Bericht door Drob »

Als je bas geen geluid meer geeft of het geluid vervormd klinkt wordt het tijd om die te vervangen.



Lijkt mij dus niet nodig.
Alleen als je bijvoorbeeld een optreden hebt is het handig er alvast een nieuwe in te doen.
If Left is Right, than Right would be Wrong.

www.togglehead.com
myspace.com/toggleheadnl
miloz
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2004, 17:47

Bericht door miloz »

Knabbelnoot schreef:Misschien is die vriend van je een stuk fanatieker en oefent hij elke dag 10 uur!! :wink:
dat zal het wel niet zijn denk ik 8)

Maar wel raar dat hij hem zo vaak moet vervangen en ik nooit.
Lets play the bass!
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Ik gebruik de onboard EQ niet (iig geen boost) en vervang hem zo eens in de driekwart jaar of zo, uit voorzorg.

Als 'ie leeg is hoor je dat snel genoeg ;)
urezna
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jan 2005, 13:36

Bericht door urezna »

ik heb ook een 5 snarige Ibanez (BTB serie) en geen problemen, heb de bas nu ca 14- 15 maanden en de batterij is 1x vervangen, maar ja, ik weet niet hoe oud de batterij was die er bij aankoop al in zat he?

maar zoals gezegd, je moet wel je plug eruit halen als je hem niet gebruikt...
christophe
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mar 2005, 15:09

Bericht door christophe »

Yup, zo'n 2x per jaar is meestal meer dan voldoende als je je kabel niet laat zitten
Vigier Passion II custom 6-string | F-bass BN5 Custom | SWR Mo'Bass | SWR Goliath II | SWR Son of Bertha | www.subliminal.be |
Gezocht: SWR Mo'Control footswitch
Plaats reactie