Help! nieuwe gigbag!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door zomnius »

Ik zie een nieuw topic in wording, de ideale kofferbak ruimte topic
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dit zit bij mij wel snor:
96FA3A4C-4F0F-41CC-8B09-B6ED1E208B86.jpeg
96FA3A4C-4F0F-41CC-8B09-B6ED1E208B86.jpeg (2.64 MiB) 1003 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

Ok, maar weer even leven inblazen.
Ik zoek voor mijn Ibanez bas(sen) een stevig vervoermiddel maar geen hardcase en ook geen slappe gigbag.
Een Ibanez is wat minder groot dan bijv. een Fender Jazz. Dus als zo'n softcase ruim is dan zal ik deze moeten opvullen. Ik heb dus liever een wat kleiner model.
Ik heb al ervaring met een Gator G-PG. Mooier vind ik de Protec Contego Bass Case CTG-233 en lees hier en daar dat deze kwalitatief ook goed is.
Maar wat ik nu tegenkom is deze van Thomann: https://www.thomann.de/nl/thomann_safec ... ss_bag.htm
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen en pros en cons van deze SafeCase 80.
Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring met de Proteq en/of de SafeCase 80?
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door BassKees »

Ja ik heb ervaring met de Protec. Ik heb er alleen maar goeds over te melden; er worden passtukken meegeleverd die vastzitten met klittenband om je bas klemvast te zetten, de ritsen zijn van hoge kwaliteit en de bescherming van je bas is geweldig. Is het geld meer dan waard!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door HNZ »

Protec Contego Bass Case CTG-233 for ever!

Ik heb al heel wat bags en (soft) cases gehad, maar de afgelopen ± 9 jaar de Proteq Contego. Aan al z'n voorgangers mankeerde iets en/of ging iets kapot. Ik gebruik hem ongeveer 2 à 3 keer per week.
De Proteq Contego is de eerste die èn een goede bescherming biedt, èn voldoende ruimte, èn waar nog niks aan kapot is gegaan, èn voldoende bergruimte voor andere spullen, èn verbindingsbandje over de borst aan de schouderbanden... Alleen maar alles wat je van een gigbag/koffer verwacht. Ik ken die Safecase niet, maar voor die €25 meer raad ik je alleen al om z'n duurzaamheid zeker de Protec aan.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

Kijk, daar heb ik wat aan. Hartelijk dank heren. Ik bestudeer het nog even maar die extra €25 kan ik vast wel voor mijn verjaardag ergens los peuteren.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door CaptainSlow »

Man, zo'n protec is bijna duurder dan mijn bas ! Pfffff
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door HNZ »

CaptainSlow schreef: 14 apr 2020, 20:17 Man, zo'n protec is bijna duurder dan mijn bas ! Pfffff
:shock:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door deevit »

De protecs zijn goed inderdaad, enige nadeel vind ik dat 'ie relatief zwaar is maar de bescherming maakt dat ruimschoots goed.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

CaptainSlow schreef: 14 apr 2020, 20:17 Man, zo'n protec is bijna duurder dan mijn bas ! Pfffff
En dan is het bij lange na nog niet de duurste.
Maar goed, ik heb momenteel 7 bassen waarvan ik er maar één tegelijk vervoer (tenminste als ik op de fiets ga) dus omgerekend per bas valt deze dan wel weer mee :D
Meegerekend dat zo'n Protec naar verwachting een stuk langer meegaat dan een goedkope slappe gigbag en veel beter beschermt bij eventuele ongelukjes en hoogstwaarschijnlijk prettiger en handiger is in het gebruik (vooral op de fiets) etcetera etcetera en verzin nog maar een aantal (meer of minder) geldige excuses :wink: dan heb ik dat er wel eenmalig voor over. :jaaaaa:

Wat ik vooral aantrekkelijk vind aan de Thomas SafeCase is het tasje dat er aan gekoppeld zit. Daarin zou o.a. uitstekend mijn versterker passen en nog wat andere zaken zodat ik alles in één tas kan vervoeren. Ik weet niet of dat er bij de Protec in past.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

deevit schreef: 14 apr 2020, 20:26 De protecs zijn goed inderdaad, enige nadeel vind ik dat 'ie relatief zwaar is maar de bescherming maakt dat ruimschoots goed.
3,6 kg volgens Thomann. De Safecase is zelfs 3,9kg. De Gator is wat lichter (3,2kg). Ik vind dat niet onoverkomelijk. De bas en wat kabels en andere zaken er bij in en dan heb je 10kg op je rug hangen. Ik fiets er geen elfstedentocht mee dus dat is wel te doen.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door LemmyNL »

Ik heb zo'n hybride ding: https://www.bax-shop.nl/basgitaar-koffe ... lUQAvD_BwE

Ik heb ook een gigbag voor d'een en een koffer voor d'ander, maar deze gebruik ik eigenlijk nog het meeste. Voordeel vond ik dat 'ie niet zo zwaar en onhandig is als een hardcase, maar wel lekker stapelbaar en rechtopzetbaar is als ware het een hardcase. Handig voor in-de-auto-pleuren. Ik vind 'm echt leuk.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door HNZ »

deevit schreef: 14 apr 2020, 20:26 De protecs zijn goed inderdaad, enige nadeel vind ik dat 'ie relatief zwaar is maar de bescherming maakt dat ruimschoots goed.
Ja, da's waar. Maar daar staat zo veel tegenover. Ik heb een lichtere softcase gehad. Daar kon net een kabeltje en wat bladmuziek bij in en dat was het.
Dus moest ik nog een aparte tas meenemen voor ander klein spul.

@JohandeJong: Wat voor versterker wil je meenemen? Ik stopte vroeger m'n GK MB200 in het voorvak. Een markbass oid past ook wel.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door LeftyJ »

Die Protec lijkt me een erg oncomfortabel ding om mee te fietsen. Ik heb een soortgelijke tas van Sadowsky, de Portabag, en ik gebruik alleen de handgrepen omdat ik hem als rugtas onaangenaam vind. Dat heeft enerzijds te maken met de tegenvallende kwaliteit van de clips waarmee je de schouderbanden aan de tas vastmaakt (die buigen langzaam open onder het gewicht van de tas + inhoud) en anderzijds met het feit dat het ding, op een klein kussentje bij je onderrug na, zo plat en zo stug is als een koffer.
Als rugtas ben ik veel meer te spreken over mijn oude Ritter Revolution en de Mono flightbag die ik een tijdje geleden heb gekocht voor mijn Status. Stevige, vastgestikte schouderbanden, prima ergonomie en zachter buitenmateriaal.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

HNZ schreef: 14 apr 2020, 21:13 @JohandeJong: Wat voor versterker wil je meenemen? Ik stopte vroeger m'n GK MB200 in het voorvak. Een markbass oid past ook wel.
De EBS Reidmar 250 is sowieso te groot maar meestal zal ik de Eich T900 er in willen meenemen. Die is 7cm langer dan de GK MB200. Diepte en hoogte is hetzelfde. Als het voorvak iets van 30cm kan hebben dan moet dit mogelijk zijn.
LemmyNL schreef: 14 apr 2020, 21:10 Ik heb zo'n hybride ding: https://www.bax-shop.nl/basgitaar-koffe ... lUQAvD_BwE
Ik heb zo'n koffer bij één van mijn Ibanez bassen maar die kun je niet op de rug binden. Dat kan bijv. wel met deze: https://www.thomann.de/nl/skb_1skb_sc44 ... t_case.htm maar ik vind dat rechthoekige model niet helemaal ideaal.
LeftyJ schreef: 14 apr 2020, 21:28 Die Protec lijkt me een erg oncomfortabel ding om mee te fietsen. Ik heb een soortgelijke tas van Sadowsky, de Portabag, en ik gebruik alleen de handgrepen omdat ik hem als rugtas onaangenaam vind. Dat heeft enerzijds te maken met de tegenvallende kwaliteit van de clips waarmee je de schouderbanden aan de tas vastmaakt (die buigen langzaam open onder het gewicht van de tas + inhoud) en anderzijds met het feit dat het ding, op een klein kussentje bij je onderrug na, zo plat en zo stug is als een koffer.
Ik gebruikte voor mijn Chowny shortscale altijd de Gator G-PG en ik heb nooit problemen gehad met dat deze plat en stug zou zijn en deze had zeer sterke en robuuste haken aan de schouderbanden. Ik weet niet of die Protec harder/stugger/stijver is in de rug en ik weet ook nog niets over de bevestigingshaken maar volgens recensies zou dit allemaal in order moeten zijn.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Plaats reactie