Help! nieuwe gigbag!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door LeftyJ »

Slim ding. Ik snap niet dat er zo weinig tassen zijn met van die klittenband kabelbinders erin, en zo'n geïntegreerde regenhoes. Ziet er goed uit. Er zijn sowieso weinig handige oplossingen voor accessoires. Ik zoek nog een handige tas om mijn losse rommel te ordenen. Kabels, snaren, klein gereedschap, USB-stick, zaklampje, setlists, dat soort dingen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door rich13 »

Voor mijn pedalboard en kabels en dergelijke heb ik een tas slash koffer waar ooit een kerstpakket van mijn lief in zat. Die heeft eeen rondlopende rits waardoor je de koffer op twee verschillende hoogtes kunt dichtritsen.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Digidesign »

Ik gebruik al jaren een oude laptoptas voor kabels, snaren, batterijen, adapters, effect of stem pedaaltje. Veel handige vakjes, handvat, schouderband en vak voor documenten. Deze stamt nog uit de tijd dat we geen ultra platte laptops hadden, dus ruimte zat.
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Talisman »

Ik heb een aantal jaren een van Rockbag gekocht. Ik ben in de gelukkige omstandigheid (of gewoon te lui om te fietsen) dat ik hem nog nooit met schouderbanden op mijn rug heb gedragen. Na 25 maanden wekelijks gebruik ging er een naadje aan de onderkant kapot. Niets heel erg ernstig waardoor mijn bas eruit zou kunnen vallen hoor. Contact opgenomen met Thomann en retour moeten sturen. Ze waren niet in de mogelijkheid om deze te maken of om te ruilen aangezien dat model niet meer leverbaar was, dus kreeg ik mijn geld terug. Voor een paar euro meer hadden ze nog wel een soortgelijke, ook van Rockbag dus gelijk deze maar besteld. Deze houdt het nu al ruim drie en een half jaar vol. Nogmaals vanuit huis naar de auto en vanuit de auto naar oefenruimte of podium, in de hand en niet op de rug.
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Skajhopper
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 feb 2018, 14:38

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Skajhopper »

Vanaf september start ik met baslessen. Ik neem de Bach shortscale telecasterbass mee, maar ik ben nu op zoek naar een goede gigbag, omdat ik toch een eindje met de fiets moet. Iemand suggesties voor degelijke gigbags voor shorties?
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

Hoeveel euros wil je er aan besteden? Er zijn al vele modellen in diverse prijsklassen voorbij gekomen in deze draad. Hoeveel meer ideeën wil je nog hebben?
Een paar postings terug heb ik nog de Gator genoemd. Een perfecte softcase voor rond de 100 Euro.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Skajhopper
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 feb 2018, 14:38

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Skajhopper »

JohandeJong schreef: 20 jul 2018, 14:22 Hoeveel euros wil je er aan besteden? Er zijn al vele modellen in diverse prijsklassen voorbij gekomen in deze draad. Hoeveel meer ideeën wil je nog hebben?
Een paar postings terug heb ik nog de Gator genoemd. Een perfecte softcase voor rond de 100 Euro.
Ik had in het topic gezocht op short scale (twee woorden), maar het werd dus eerder in het draadje als één woord geschreven... my bad :facepalm: Thanks for the input!
Haico

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Haico »

Ik heb ook die Gator. Erg luxe en stevig. Gaat maar nèt diagonaal in de kofferbak van mijn vrij forse auto.

Kabels, snaren, batterijen, wireless, zaklampje, gereedschapjes, setlist, CD met intro/outro... alles gaan in een koffertje (van de bouwmarkt). Daar leg ik mijn pedalboard (=PVC plaatje met 5 pedalen) op. Koffer dicht. En klaar. :)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

Een forse auto met een kleine kofferbak :)
In mijn Ford Focus Wagon gaat ie met ruimte overdwars.
Dit is de Gator bij Thomann: https://www.thomann.de/nl/gator_g_pg_e_guitar_bag.htm
Wil je goedkoop dan past deze waarschijnlijk ook wel: https://www.thomann.de/nl/thomann_premi ... tar_br.htm
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Skajhopper
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 feb 2018, 14:38

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Skajhopper »

Okej. Ik ben overtuigd. Het wordt een Gator!
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

Je zult er geen spijt van krijgen. Mijn medium scale bas meet van kop tot staart 108 cm en past er nog precies in.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Haico

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Haico »

JohandeJong schreef: 20 jul 2018, 15:54 Een forse auto met een kleine kofferbak :)
In mijn Ford Focus Wagon gaat ie met ruimte overdwars.
Ik zag laatst bij een vriend de kofferruimte van de Renault Captur. Dat gevoel had ik daar zeker. :shock:

Ik heb een BMW 5-serie sedan. Het is geen auto gemaakt voor vervoeren van veel spullen, maar 460 liter kofferbakruimte is niet misselijk. Toch?
Ik vond het wel de moeite waard om te vermelden. Het is een grote, stevige tas die in sommige auto's niet makkelijk te vervoeren zal zijn.
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

Ik houd mij daar niet zo mee bezig. Het zal wel veel zijn. Ik heb eigenlijk altijd een wagon. Ook een long scale bas in een hardscale koffer past bij mij overdwars achter in de kofferbak. De Gator heeft helemaal voldoende ruimte. Maar ik realiseer mij dat de meeste auto's minder ruimte hebben. Dan zul je de bas op de achterbank moeten vervoeren.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door deevit »

Haico schreef: 23 jul 2018, 10:01
JohandeJong schreef: 20 jul 2018, 15:54 Een forse auto met een kleine kofferbak :)
In mijn Ford Focus Wagon gaat ie met ruimte overdwars.
Ik zag laatst bij een vriend de kofferruimte van de Renault Captur. Dat gevoel had ik daar zeker. :shock:
Hebben ooit zo'n ding gehad als vervangend vervoer van de ANWB, was het grootste dat ze hadden (we reden in een VW Transporter). Wat een onding, we moesten heel erg ons best doen om de enkel noodzakelijke spullen erin te krijgen, 0 ruimte.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Nieltse »

Heb de Mono M80 vertigo (met die 'boot') , erg stevig en super voor je bas, maar vond deze uiteindelijk tóch iets te lomp.
Nu al een paar jaar de Mono Sleeve echt superfijn, compact , stevig én toploading. Tas gaat niet helemaal open, waardoor de tas zijn stevigheid ook behoud.
:facepalm:
Plaats reactie