Help! nieuwe gigbag!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
DeGecko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2008, 16:50

Bericht door DeGecko »

Ik geloof dat Mayones eigen gig bags meelevert die wat lijken op RockBag (van Warwick) niet?
- '82 Gibson Victory Standard
- '72 & '78 Fender Musicmaster Basses
- '60s Egmond Princess 2
- Fender BG-32 Acoustic
- Some stuff for sale => PM ;)

Proud endorser of Crime Industries => https://www.myspace.com/crimeindustries
Bass_Bas
Berichten: 389
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Bass_Bas »

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe gigbag en blaas dit tien jaar oude topic graag weer even nieuw leven in. In de voorgaande bijdragen worden vier merken genoemd:
- Monocase
- Warwick
- Mooradian
- Ritter
Voordat ik me ga verdiepen in de verschillende prijzen en modellen... is er iemand hier die ervaring heeft met gigbags? Ik zoek er eentje voor één bas, met een ruim vak voor extra spullen, budget plm. € 100,-
Ik heb een Sandberg (zelfde afmetingen als een Fender). De daarbij bijgeleverde gigbag heb ik inmiddels behoorlijk tot op de draad versleten.
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Asat77 »

Ik heb een Rockbag van Warwick die vrij dik gevoerd is en al jaren meegaat en waar ik dik tevreden over ben.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door rich13 »

Ik heb een gigbag van Ritter, de Chromopak, die ik al 15 jaar of misschien wel langer heb. Ik gebruik m niet voor optredens maar wel bij elke repetitie, en hij ziet er nog fantastisch uit. Oersterk en met enorm veel opbergruimte. Hij wordt alleen niet meer gemaakt zie ik.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Jazzshua »

Ik zeg Thomann!!

Drie tientjes, prima gevoerde tas met alle gemakken voorzien..., ziet er stevig uit... Het zal geen decennium meegaan, maar 'heck', 30 tientjes :lol:

Hou ik weer wat geld over voor een leuke gimmick :dance:

Cheers
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door SpcMnk »

Ik gebruik ene Monocase (de bekende..) en een Protec Contego Bass Case CTG-233. Perfect ding! Stuk goedkoper dan de Mono maar houd zich eigenlijk net zo goed.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door LeftyJ »

Ik zweer bij mijn Sadowsky gigbag, het ding is zo taai als een koffer en biedt heel veel bescherming. Ik heb ook twee Rockbags en wat Ritters die dik in orde zijn.

Ik moet daar wel aan toevoegen dat ik de Sadowsky en de Rockbags alleen zou gebruiken in de hand, en niet graag op mijn rug.
De Sadowsky is een vreselijk oncomfortabel ding om mee op je rug te moeten lopen, en van zowel de Sadowsky als de Rockbags heb ik niet genoeg vertrouwen in de gespen waarmee de (afneembare) schouderbanden aan de tas vast zitten. Twee van de gespen van de Sadowsky heb ik al diverse keren moeten terugbuigen omdat ze niet meer sloten, door het gewicht van de tas met mijn bas, een DI, een multitool en twee kabels, dus niks uitzonderlijks).
De gesp van een goedkoper model Rockbag wat ik heb is zelfs eens helemaal gebroken, waardoor mijn Ibanez RS924 op zijn onderrand op de tegels in mijn voortuin stuiterde en lakschade opliep.
De Ritters die ik heb hebben vaste schouderbanden die je niet gauw in de steek zullen laten. Ik heb een oudere Ritter Star Pak style 3 voor bas waarmee ik altijd naar basles fietste, en die heeft me nooit in de steek gelaten. Hij is wel lomp groot! Ik heb ook twee stuks van een oud model RCG700 (een voor bas en een voor gitaar) die me altijd goed zijn bevallen. Die modellen zijn er allemaal niet meer, ik ben niet thuis in het huidige assortiment.

Ik ben toevallig wel weer aan het kijken naar een tas, ik wil een gitaartas hebben waar mijn koploze Status bassen in passen. Ik zit te kijken naar Mono, maar vind ze schreeuwend duur! En de bescherming voor de draagbandknop is voor mij nutteloos, want de Status heeft er twee aan de onderkant met de stemmechanieken ertussen.

Wat ik over het algemeen liever vermijd zijn tassen met een rits die ook onderlangs doorloopt. Ik houd er niet van als het gewicht van mijn bas of gitaar wordt ondersteund door een ritssluiting in plaats van een stevig en robuust stuk nylon textiel. Dan valt er een hele hoop af, want 9 van de 10 gigbags kun je helemaal openklappen als een koffer. Tot nu toe hebben die ritssluitingen me nog nooit in de steek gelaten, maar je hoort wel eens horrorverhalen...
Laatst gewijzigd door LeftyJ op 06 feb 2018, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door badastronaut »

Ik gebruik zelf al jaren tassen van Gator, top spul! zeker die softcase achtige gigbag (wel wat te duur denk ik, rond de 150 euro maar erg erg goed!)

https://www.bax-shop.nl/basgitaar-koffe ... OYQAvD_BwE
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Rodi »

Ik heb in 2009 de eerste mono gekocht bij de importeur. Ondanks veel gebruik nauwelijks slijtage, topding!
Bass_Bas
Berichten: 389
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Bass_Bas »

Even een lijstje van wat mogelijke kandidaten tussen de 100 en 150 euro...

Mono Cases M80 voor € 144
Protec Contego CTG-233 voor € 139
Ritter RGP8 voor € 88
Rockbag 20565E voor € 99
Sandberg Deluxe voor € 169
Gator G-PG voor € 115

Ik neig naar de Mono of de Sandberg, maar die zijn wel weer een paar tientjes duurder dan wat ik had bedacht qua budget. Zo gaat het nou altijd! ;-)

Edit: die Sandberg krijgt ook wat kritische recensies, terwijl die Mono vrijwel unaniem juichend wordt onthaald... Ik denk dat ik voor de Mono ga, dan.
Laatst gewijzigd door Bass_Bas op 06 feb 2018, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door SpcMnk »

Mono is echt te gek. Maar...
De beperkte opberg plaats in de Mono M80 en al helemaal in de sleave..
Op mijn M80 heb ik een The Tick (extra case) gezet om alles mee te krijgen. In het voorvak krijg ik maar net al mijn kabels. In die tick past dan ook weer een pedaltrain mini board, wat ook wel erg handig is.
En dan inderdaad, de Mono M80 + tick = belachelijk veel geld voor een gigbag.. maar ik doe er al jaren mee en heb er nog nooit iets aan gehad.
Ook de riemen zijn perfect en hij draagt erg prettig op de rug
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Bass_Bas
Berichten: 389
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Bass_Bas »

SpcMnk schreef: 06 feb 2018, 10:43 En dan inderdaad, de Mono M80 + tick = belachelijk veel geld voor een gigbag..
Ik vind die 'The Tick' inderdaad gigantisch prijzig! € 89,- voor een extra tasje! Maar het zal wel heel handig zijn, ja. Ik heb geen pedalboard, dus ik denk dat ik met de gigbag zelf kan volstaan.
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door LeftyJ »

Dat type Rockbag, maar dan van nylon, zit bij mijn Warwick en is dik in orde. Dik gevoerd, biedt veel bescherming. Ik snap alleen niet waarom ze stug vol blijven houden aan die metalen festonhaken voor de schouderbanden. Die zijn echt niet zo stevig als je graag zou willen.

Die Protec lijkt erg op mijn Sadowsky, maar dan met vastgeborduurde schouderbanden. Ziet er goed uit! Kende ik nog niet.
Zelfde geldt voor de Sandberg, maar daar zie ik wel weer van die crappy gietmetalen gespjes aan de onderkant... Zolang er alleen het gewicht van de bas op hoeft te hangen zou ik het aandurven, maar als je wat meer in je tas gaat stouwen wordt het spannend op de langere termijn.

Die Mono ziet er erg goed uit, ik vind alles goed aan die dingen. De gebruikte materialen zijn oerdegelijk, ze hebben heel goed nagedacht over het praktisch gebruiksgemak, en ik vind het heel prettig dat alleen de bovenkant en zijkanten openritsen en niet de onderkant. Ze hebben echt goed over die ontwerpen nagedacht. Ik heb drie straps van ze, nog geen gigbag, maar die zijn ook fantastisch. Comfortabel, doordacht, en topmaterialen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door rich13 »

Bij mijn PRS zit ook een heel mooie gigbag, niet veel opbergruimte maar heel strak om de bas en dik gevoerd met vaste schouderbanden. En heel grappi detail, aan de achterzijde bovenaan zit een ketting met een haak om m op te hangen :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Unlord »

Goedkoop en vooral heel goed. Kwaliteit hoeft niet veel te kosten.

Afbeelding
Plaats reactie