Help! nieuwe gigbag!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door padawatje »

Jazzshua schreef: 06 feb 2018, 10:12 Ik zeg Thomann!!

Drie tientjes, prima gevoerde tas met alle gemakken voorzien..., ziet er stevig uit... Het zal geen decennium meegaan, maar 'heck', 30 tientjes :lol:

Hou ik weer wat geld over voor een leuke gimmick :dance:

Cheers
Ja, ik heb deze ook ! De Thomann "Premium" gigbag, in namaak leer: https://www.thomann.de/be/thomann_e_bas ... remium.htm

Ik had voordien altijd nylog gigbags, maar elk jaar moest ik er een nieuwe kopen. Deze gaat al 2 jaar mee en vertoont nog geen enkel spoor van slijtage.
Enige nadeel is dat het grote vak vooraan nét niet groot genoeg is om een map van A4 formaat in op te bergen. Maar die steek ik dan gewoon bij mijn bas.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door deevit »

LeftyJ schreef: 06 feb 2018, 11:04 Die Protec lijkt erg op mijn Sadowsky, maar dan met vastgeborduurde schouderbanden. Ziet er goed uit! Kende ik nog niet.
Zou maar zo kunnen dat het een Protec is, ze maken ze ook voor F-Bass. Ik heb ook zo'n Protec en de slijtage is na veel intensief gebruik minimaal. Hij is wel vrij zwaar en lomp, als ik weinig ruimte heb neem ik een Rockbag mee. Maar die is niet half zo goed als de Protec.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door bobbelmans »

Ik twijfel ook al een tijdje om een nieuwe gigbag aan te schaffen; 1 schouderband is losgeraakt bij de sticksels.
Heb ik al eens aan de hand gehad bij de andere band maar wel op een andere plek.
Toen ben ik naar de schoenmaker gegaan en met de boodschap; 'het hoeft niet mooi en netjes, als het maar echt vast zit' heeft hij het weer goed vast genaaid.
Kosten; 3€.
Ga ik dus 1 dezer dagen weer doen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door berth »

Ik ben al vele jaren blij met mijn Mooradian. Lekker licht en onverslijtbaar. Hangt ook goed op de rug. Van Mono heb ik alleen zon dubbele en die vind ik erg zwaar en gebruik ik nooit. Mijn Mono Portemonnee is wel onverslijtbaar dus het materiaal is ok. Mijn Rockbag is stuk.
Gebruikersavatar
emilk
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:26

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door emilk »

padawatje schreef: 06 feb 2018, 14:04
Jazzshua schreef: 06 feb 2018, 10:12 Ik zeg Thomann!!

Drie tientjes, prima gevoerde tas met alle gemakken voorzien..., ziet er stevig uit... Het zal geen decennium meegaan, maar 'heck', 30 tientjes :lol:

Hou ik weer wat geld over voor een leuke gimmick :dance:

Cheers
Ja, ik heb deze ook ! De Thomann "Premium" gigbag, in namaak leer: https://www.thomann.de/be/thomann_e_bas ... remium.htm

Ik had voordien altijd nylog gigbags, maar elk jaar moest ik er een nieuwe kopen. Deze gaat al 2 jaar mee en vertoont nog geen enkel spoor van slijtage.
Enige nadeel is dat het grote vak vooraan nét niet groot genoeg is om een map van A4 formaat in op te bergen. Maar die steek ik dan gewoon bij mijn bas.
Ik had een tijd terug een nylon tas van Fender aangeschaft die binnen twee maanden kapot was. Ik ben een intensief fietser met mijn bas op de rug en heb een hoop tassen versleten. Ik moet een robuuste tas die tegen het fietsen op kan voor een goede prijs. Deze tas spreekt aan. Heb jij ervaring met fietsen met de tas? Mijn bas is wel 4/5 kilo😅
no fuzz for uzz!!! 8)
waar een bas is is een weg :)
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2578
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door jorren »

Ritter gigbags!
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Jazzshua »

padawatje schreef: 06 feb 2018, 14:04
Jazzshua schreef: 06 feb 2018, 10:12 Ik zeg Thomann!!

Drie tientjes, prima gevoerde tas met alle gemakken voorzien..., ziet er stevig uit... Het zal geen decennium meegaan, maar 'heck', 30 tientjes :lol:

Hou ik weer wat geld over voor een leuke gimmick :dance:

Cheers
Ja, ik heb deze ook ! De Thomann "Premium" gigbag, in namaak leer: https://www.thomann.de/be/thomann_e_bas ... remium.htm

Ik had voordien altijd nylog gigbags, maar elk jaar moest ik er een nieuwe kopen. Deze gaat al 2 jaar mee en vertoont nog geen enkel spoor van slijtage.
Enige nadeel is dat het grote vak vooraan nét niet groot genoeg is om een map van A4 formaat in op te bergen. Maar die steek ik dan gewoon bij mijn bas.
Die dus...., uitstekend ding. Misschien niet de schoonheidsprijs.., maar kost geen drol :lol:
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door padawatje »

emilk schreef: 06 feb 2018, 23:51 Heb jij ervaring met fietsen met de tas? Mijn bas is wel 4/5 kilo😅
Ja. Ik ga elke week repeteren met de fiets met deze tas op mijn rug. Gaat prima :)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door aap »

Happy user van de protec, vijf jaar wekelijks in gebruik en geen gebruikerssporen tot dusver.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door jasmetmouwen »

Nog 1 voor op de lijst:
SKB 1SKB-SCFB4 softcase voor elektrische basgitaar. 108 euro bij Bax: https://www.bax-shop.nl/basgitaarkoffer ... -basgitaar

Ik gebruik hem zelf al 4 jaar lang 2x per week, op de fiets door weer en wind en in de auto. Blijft goed.
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Slashhead »

Heb in het verleden Rockbag gehad en die gingen snel kapot. Rits ging zwaar en gesp van schouderbrand brak spontaan af met als gevolg dat mijn bas op de grondviel en daarvoor was te weinig protectie. Dus geen goedkope troep meer voor mij.
SKB sleeve ook prima maar kan geen zware impact hebben. Maar stukken beter dan die goedkope troep.

Gebruik nu twee Mono Cases Vertigo. Super degelijk spul, kost wel wat maar dan heb je ook echt iets. Gebruik dit al langere tijd en geen spoortje slijtage. Het hangt natuurlijk een beetje af van de waarde van je instrument of je 250 euro wilt uitgeven. Ik heb dit ook omdat ik softcase en hardcase koffers onhandig in gebruik vind.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Rob66 »

Jazzshua schreef: 07 feb 2018, 08:00
padawatje schreef: 06 feb 2018, 14:04
Ja, ik heb deze ook ! De Thomann "Premium" gigbag, in namaak leer: https://www.thomann.de/be/thomann_e_bas ... remium.htm

Ik had voordien altijd nylog gigbags, maar elk jaar moest ik er een nieuwe kopen. Deze gaat al 2 jaar mee en vertoont nog geen enkel spoor van slijtage.
Enige nadeel is dat het grote vak vooraan nét niet groot genoeg is om een map van A4 formaat in op te bergen. Maar die steek ik dan gewoon bij mijn bas.
Die dus...., uitstekend ding. Misschien niet de schoonheidsprijs.., maar kost geen drol :lol:
Voordelen: Hij kost geen "drol", ziet er eigenlijk best wel goed uit, dikke padding voor goede bescherming.
Nadeel: Bij mij is het handvat bijna losgekomen en hangt nog aan één kant nog aan een paar draadjes. Goed dat ik het bijtijds zag want anders had de handel op straat gelegen. En hij is best wel aan de zware kant.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door Unlord »

Hij hep inmiddels een Ritter. En ja, ik kwam er ook te laat achter omdat ik reageerde op het eerste bericht in plaats van even de thread te volgen ;)
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door JohandeJong »

badastronaut schreef: 06 feb 2018, 10:33 Ik gebruik zelf al jaren tassen van Gator, top spul! zeker die softcase achtige gigbag (wel wat te duur denk ik, rond de 150 euro maar erg erg goed!)

https://www.bax-shop.nl/basgitaar-koffe ... OYQAvD_BwE
Daar keek ik ook naar. Maar de shortscales, zoals de Chowny SWB-1, passen denk ik in deze?
https://www.bax-shop.nl/elektrische-git ... uxe-gigbag
Als je daar de opvulling aan de onderkant weglaat dan past de shortscale denk ik.
Die is dan weer € 99,- en het overwegen waard.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Help! nieuwe gigbag!

Bericht door badastronaut »

Jep! Ik heb dezelfde, past perfect zonder opvulling!
Plaats reactie