Het grote SX bas topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Bassie1210
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 okt 2012, 00:37

Bericht door Bassie1210 »

Had al HEEEEEEEEEEEEEEL lang een GAS op deze twee SX basjes !!

Maar binnenkort zijn deze van mij. Heb ze gisteren besteld op Rondomusic. Hopelijk komen ze snel aan !!

:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Afbeelding

Ik zou op beide het liefst zwarte hardware zetten, maar ik vrees dat dat op de Ash niet gaat pakken . Opde 3TS misschien wel?
wat denken jullie? Ik heb een zwak voor zwarte hardware
Bijlagen
ursa2cmnash53ts1.jpg
ursa2cmnash53ts1.jpg (53.23 KiB) 2745 keer bekeken
ursa2ctmnnaash5.jpg
ursa2ctmnnaash5.jpg (120.07 KiB) 2747 keer bekeken
Zou ik op deze zwarte hardware zetten?
Zou ik op deze zwarte hardware zetten?
ursa2ctmnnaash1.jpg (52.53 KiB) 2752 keer bekeken
Basses

Squier vint mod jazz bas
Cort GB75
Fender Deluxe active MEX (vintage white)
Doodad Jazz bass ( salmon pink )

Vox Humana CarbonTech JB5 Swamp ash
Sx Jazz bass
Ibanez atk200

Amp
Orange pix 50
Orange Terror Bass
Ampeg
Markbass
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Zien er netjes uit, maar ik kom maar niet over die headstock heen.. :facepalm:
Ik heb niet zoveel met muziek.
Bassie1210
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 okt 2012, 00:37

Bericht door Bassie1210 »

Jasprecision schreef:Zien er netjes uit, maar ik kom maar niet over die headstock heen.. :facepalm:
Ka, ik ook niet echt. maar kdenk dat ik die gewoon in de juiste vorm ga zagen als mij dat lukt.
Basses

Squier vint mod jazz bas
Cort GB75
Fender Deluxe active MEX (vintage white)
Doodad Jazz bass ( salmon pink )

Vox Humana CarbonTech JB5 Swamp ash
Sx Jazz bass
Ibanez atk200

Amp
Orange pix 50
Orange Terror Bass
Ampeg
Markbass
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Goed gedaan Bassie1210!
vergeet niet dat je nog import rechten erbovenop krijgt hé.

Ik heb ook ooit een bas bij Rondo gekocht :D
Goeie service!
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik vind die kop wel ok. Die vorige incarnatie, de kop met die haak, dat vond ik dan weer niks.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Ik zet deze jpg hier nog eens neer:

deze headstocks werden er al gespot bij SX
sxheads.jpg
sxheads.jpg (55.18 KiB) 2563 keer bekeken
2,4 en 5 in europa
1 & 3 in de USA

Momenteel is nr1 niet meer nieuw te verkrijgen in de US, waarschijnlijk omwille van problemen met de grotere merken.
nr2 in Europa komt hier en daar nog wel te voorschijn

De bas die ik uit de US liet afkomen heeft nog zo een headstock als in nr1 (die foto is ze trouwens :facepalm: )
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

SX vs Squier

Bericht door Steeferdesteef »

Ik ben nog steeds op zoek naar een goedkope leuke Precision. Hoe verhoudt zich SX tot bijvoorbeeld Squier?
Is een SX te vergelijken met Squier Affinity? Of VM of CV?
Als ik er bijvoorbeeld een Fender pickup, CTS pots en Orange drop condensator in zet, is de SX dan vergelijkbaar met bijvoorbeeld squier VM, CV of zelfs Fender MIM?

Groet, Stef
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ja!
Maar ik zou er nooit een blind bestellen, maar dat zou ik met geen enkele bas doen. Eerst betasten enzo.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Betasten is bijna altijd een goed plan ja.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

SPB 57

Bericht door Steeferdesteef »

Heb 'm betast en gekocht...
Een zwarte P-kopie met maple toets. Was slecht afgesteld en body heeft butsen en krassen.
Hals, frets en toets onbeschadigd. Leek me wel een goede deal met een Ashdown oefenversterkertje samen voor 100€.
Eerste indruk: goedkoop ding, licht van gewicht, goedkope tuners, goedkope maar wel degelijke brug. Andere hardware is echt goedkoop spul. (Itt mijn London City, deze heeft echt prima "zware" kwaliteit hardware.) Door die lelijke witte slagplaat ziet alles er goedkoop uit. Die slagplaat wordt zwart. Er zitten hele dunne iele snaartjes op, Dunlop 45-105 er op gezet. Er zat toch wel wat werk aan. Afgesteld en opgeleukt vind ik het een heel leuk ding, zeker voor het geld.
Hals is heel lekker en past precies in de pocket, alles netjes gezaagd en gefreesd, prima "budget" ding.
En hoe speelt en klinkt dat nu? Goed! Boven verwachting. Klank is P- maar dan iets helderder en feller dan mijn Yamaha BB, Maple toets?
Misschien later toch maar element en pots vervangen. Eerst maar eens mee naar de repetitie.

Zo istie geworden:
sx pbass.jpg
sx pbass.jpg (144.6 KiB) 2331 keer bekeken
(kapje zit nog niet vast)
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Mooi! Goed gedaan!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Nice! ik heb de tuners van mijn SX ook ooit (moeten) vervangen omdat ze niet zo degelijk waren.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Ik ben nog steeds onderd de indruk van dit "goedkope" basje. Hij speelt goed, kan natuurlijk altijd beter, maar ik heb op bassen gespeeld die veel meer geld moesten kosten maar echt slechter speelden en aanvoelden.
De goedkoop ogende hardware werkt wel naar behoren, weinig tot geen stemmingsproblemen, prima.
Ik smeer altijd wat grafietpoeder in de slots in de topkam, heb het idee dat ie dan makkelijker te stemmen is en beter op stemming blijft, kan iig geen kwaad.
Hij klinkt fel, zeker met die iele fabriekssnaartjes vind ik 'm wat schel. Maar met de Dunlops is het echt veel beter. Veel power, bijna net zo veel als mijn Yamaha BB en veel meer dan mijn LC Jazz kopie. Met de tone dicht wordt ie lekker warm en rond. Ik speel bijna nooit met de tone helemaal open. Ik vind 'm wel goed klinken, helemaal voor een budget ding.
Ga er dit weekend een Fender pup, CTS pots en Switchcraft Jack inzetten. Ben benieuwd wat er dan uit gaat komen.
Ik laat het u weten.

:jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Steeferdesteef schreef: Ga er dit weekend een Fender pup, CTS pots en Switchcraft Jack inzetten. Ben benieuwd wat er dan uit gaat komen.
Ik laat het u weten.
:jam:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ! Ik heb hetzelfde type als jij maar daar heeft de vorige eigenaar een Wilkinson pup in gezet. Klinkt in combinatie met Warwick reds ( nickel ) 45-105 geweldig !
Wat voor behandeling heb jij die pickguard gegeven ? Ik vind dat spierwit óók maar niks maar ben bang dat ik met lak vroeger of later witte krassen krijg (?)
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Ik heb de slagplaat beplakt met zwarte folie, met een scherp mesje netjes de randjes er af snijden, kan prima, blijft goed zitten, elke gewenste kleur (en motief) verkrijgbaar (Hornbach) en kan weer terug naar wit indien gewenst. Mijn Jazzbass is beter gelukt dan de P, de P ga ik nog even overdoen als ik er de pup en pots in zet. Moet er toch in boren, de gaten zijn te klein voor CTS pots en switchcraft jack.bSX element klinkt echt niet slecht, maar het kan altijd beter.

SX yeah!!
Mag van mezelf nu geen GAS meer hebben voor een andere P, maar ja......
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Plaats reactie