Het grote SX bas topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Het grote SX bas topic

Bericht door Ken »

Hallo mede-BGF'ers,
Ik zie op e-bay regelmatig jazz bassen van SX voorbij komen, voah wènagh.
Zie bijvoorbeeld deze (helaas wordt deze niet naar de EU geshipped).
De reviews op Harmony Central zijn best lovend.
Wat ik me afvraag: zijn hier SX jazz bas eigenaren, en wat zijn jullie ervaringen?
Vast dank!
Ken
John P
Berichten: 223
Lid geworden op: 01 dec 2005, 21:42

Bericht door John P »

Heb er een aantal vast gehad. Best goeie dingen voor het geld. Zien er ook prima uit. Vergelijkbaar met mijn Farida.
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Zitten inderdaad goede en minder goede exemplaren bij (maar dat heb je met dure Fenders bijvoorbeeld ook =)

Heb er zelf eentje gehad van de goedkopere reeks en die vond ik niet zo schitterend (daarom ook direct verkocht).
Onlangs zo'n iets duurder model getest bij Strings & Things in Antwerpen en die speelde echt heel lekker!

Testen is de boodschap!

En zoek hier wat op't forum want er zijn al zo'n topics met info over de SX basjes :wink:
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
Basshoofd
Berichten: 253
Lid geworden op: 16 nov 2009, 13:49

Bericht door Basshoofd »

Ik heb een SX jazz gekocht om eens te proberen en om lekker mee te knutselen. Mijn ervaringen van de standaard bas uit de fabriek:

Looks: Ziet er best ok uit, ik heb een simpele zwarte jazz met witte slagplaat. Niets bijzonders, niets verkeerd.

Sound: Niet geweldig, maar zeer degelijk. Volgens mij zijn de elementen helemaal nog niet zo verkeerd. De elektronica is verder ook prima, bijna geruisloos.

Feel: Goed! Goede balans, niet zwaar en een verrassend prettige nek. Ik zou het er wel een avond mee vol kunnen houden. De stemmechanieken doen af en toe een beetje raar en ze voelen goedkoop aan, maar de stemming blijft toch redelijk goed zitten.

Ik heb er nu nieuwe elektronica ingezet en betere elementen. Hij klinkt nu erg goed, helemaal voor zo'n laag bedrag. Ik zou er wel live mee spelen, hij gaat nu mee als backup bas.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Okee, dank voor jullie reacties. Ik zoek (zonder haast) een leuk basje om wat aan te gaan knutselen. Ik wil fretloos gaan uitproberen, en daarvoor in eerste instantie niet teveel geld uitgeven. Ik ga ook es even in de andere topics zoeken, ik vond zo gauw niks, vandaar dit maar ff gepost.
Uiteraard zijn er vele andere merken, dus de keuze is nog niet gemaakt wat dat betreft. Tis ook maar net waar ik tegenaan loop. Moet ook nog eens lefty zijn...
TBC!
Gebruikersavatar
Bassline
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 feb 2008, 16:53

Bericht door Bassline »

[spanmodus] Ik heb nog een lefty Jazz-basje staan die voah wenig weg mag.. [/spammodus]
Bertha (knutsel-jazz-bas)
Ashdown Freebass
MXR Blowtorch
Ashdown Little Giant 1000
Hartke 210 XL
Gebruikersavatar
Cyrielz0r
Berichten: 1488
Lid geworden op: 03 aug 2009, 19:00

Bericht door Cyrielz0r »

https://www.rondomusic.com/product2461.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb je ook nog mooie block-inlays

(wel shortscale)
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Bassline schreef:[spanmodus] Ik heb nog een lefty Jazz-basje staan die voah wenig weg mag.. [/spammodus]
Jammer dat het geen P is ;).

Ze hebben opvallend veel shortscales...

https://www.rondomusic.com/sjb62qmdflredlh.html

Zwarte slagplaat er op en gaan :dance:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Witchfynder schreef: Ze hebben opvallend veel shortscales...

https://www.rondomusic.com/sjb62qmdflredlh.html
Er staat toch echt "Scale length is 34" "
Komt door het perspectief-fotootje denk ik. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Hans58 schreef:
Witchfynder schreef: Ze hebben opvallend veel shortscales...

https://www.rondomusic.com/sjb62qmdflredlh.html
Er staat toch echt "Scale length is 34" "
Komt door het perspectief-fotootje denk ik. :wink:
Sorry voor de verwarring. Dat plaatje en die opmerking zijn ongerelateerd ;). Ik vind dat ze veel shortscales hebben EN die bas vind ik tof, mits met een zwarte slagplaat ;).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Bassline
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 feb 2008, 16:53

Bericht door Bassline »

Witchfynder schreef:
Bassline schreef:[spanmodus] Ik heb nog een lefty Jazz-basje staan die voah wenig weg mag.. [/spammodus]
Jammer dat het geen P is ;).
Daar heb ik er ook nog een van, die (voor een leuke prijs) eventueel ook weg mag ;)
Bertha (knutsel-jazz-bas)
Ashdown Freebass
MXR Blowtorch
Ashdown Little Giant 1000
Hartke 210 XL
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Bassline schreef: Daar heb ik er ook nog een van, die (voor een leuke prijs) eventueel ook weg mag ;)
Zeg, vertel eens meer ;). Welk model is het?
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Bassline
Berichten: 288
Lid geworden op: 17 feb 2008, 16:53

Bericht door Bassline »

't is een Dimavery Precision, waarvan de elementen zijn vervangen door Dimarzio's:
https://www.thomann.de/nl/dimarzio_dp127.htm

Heb hem vaak meegehad als back-up en als main voor de wat stevigere muziek.
Bertha (knutsel-jazz-bas)
Ashdown Freebass
MXR Blowtorch
Ashdown Little Giant 1000
Hartke 210 XL
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Die Split P heb ik ook. Zit in mijn Samick, samen met een Ultra J. Tof spul ja.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ik heb er van de week een paar gezien bij de muziekzaak, voor 175 een jazz met 2 kappen en duimsteun en een tort guard. :shock:

De verkoper (zelf ook bassist) vond ze verassend goed, ik heb er niet op gespeeld, maar er zaten wel
behoorlijk magere snaren op, dus ik denk dat de bas dan ook wel slap gaat klinken.
Plaats reactie