Westone Thunder; actief of passief?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Westone Thunder; actief of passief?

Bericht door Pellek »

Ik heb een dilemma. Ik heb twee Westones die ik kan kopen:

Westone Thunder actief voor 140 euro.

Westone Thunder passief voor 90 euro.

Ik kan ze natuurlijk ook allebei kopen, maar ik ben vooral benieuwd welke het fijnste geluid heeft. Ik ben zelf niet zo'n fan van een modern geluid; ik hou meer van het geluid van een Fender Precision of Jazz dan van een actieve Carvin bijvoorbeeld.

Nu vroeg ik mij vooral af of je hetzelfde geluid kan krijgen uit de actieve, als uit de passieve, of dat dat actieve circuit altijd effect heeft op het geluid.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Het oude P en Jazzgeluid is natuurlijk passief. Het mooist zou zijn een actief/passiefschakelaar (kan dat ingebouwd worden?)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Mijn vraag is meer of die erop zit :). Anders koop ik misschien wel liever de passieve.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Die zit er op. Daar wordt in de brochures uit die tijd iig wel over gesproken.

https://www.westone.info/cats/85uk/01.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En voor een al te moderne sound hoef je niet bang te zijn. Ik heb zelf twee passieve Thunders maar de actieve staat ook bekend om zijn goede sound.

Jack weet er meer van, die heeft een actieve.
Hierin kun je zijn bevinding lezen: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=22462" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

En nu de hamvraag: is die 50 euro echt het waard om voor de actieve te gaan?

Ik speel het liefst dus op passieve, dus ik vraag mij echt af of het ook echt wat toevoegd, en of ik het dan ook zal gebruiken.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Tja, dat is erg persoonlijk. 140 euro voor een fijne actieve bas is een kadootje en aangezien ie ook gewoon passief kan zou ik het de extra centjes zelf absoluut waard vinden. Maar met mijn passieve Thunders ben ik ook zeer tevreden. It's up to you!
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Hm ik denk dat ik de luxe route neem en ze beide koop, en dan kijk welke ik vooral fijner vind spelen, gezien dat ook nog wel eens verschilt :dance:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Die basjes raak je ook nog wel eens voor hetzelfde bedrag kwijt, mochten ze niet bevallen. :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Daarom inderdaad!

Ik ga volgende week de actieve halen, en in het weekend wordt de passieve gebracht :dance:
Jack

Bericht door Jack »

Thunder schreef:Tja, dat is erg persoonlijk. 140 euro voor een fijne actieve bas is een kadootje en aangezien ie ook gewoon passief kan zou ik het de extra centjes zelf absoluut waard vinden. Maar met mijn passieve Thunders ben ik ook zeer tevreden. It's up to you!
Blijf ik nu even met de vraag zitten waarom jij niet op die actieve bent afgegaan?

Dat had dunkt mij een mooie aanvulling geweest voor weinig geld.

Ik kan uiteraard niet in jouw knip kijken, maar dat zat ik me dus zo af te vragen.


@Pelle, you have PB...

Grtzz
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ik ben linkshandig Jack. Ik ben tot nu toe geen linkshandig A model tegengekomen in Nederland. En om er alleen de preamp uit een righty te gebruiken voor mijn eigen thundertje vind ik toch zonde.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Jack

Bericht door Jack »

Och ja dat is ook zo :wall:

Nee dan is het een duidelijk verhaal..
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

alvast gefeliciteerd! hopelijk bevallen ze je, en dan hebben we nog een matsu-fan derbij :dance:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Oh wees gerust ik ben al een matsumoko fan.

Heb een Westone Thunder gitaar gehad, Westone Thunder Jet, Aria Ys400, en een Aria Cardinal bas.

Het is dat ik nu een Diego gitaar heb en een heerlijke Fender Jazz, dat ik die allemaal niet meer heb.

En nu om het P geluid te hebben dus straks deze thunder(s).
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

:yes:
Plaats reactie