Road Worn of Marcus Miller

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Dreadhead
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2010, 23:26

Road Worn of Marcus Miller

Bericht door Dreadhead »

Hey,

Ik vind het tijd om mijn bas sound is wat op te krikken en ben op zoek naar een nieuwe bas (speel nu een Squier jazz bass std). Na wat zoeken, lezen, en een klein beetje testen in de drukte van de Feedback zijn de twee die er het meest voor mij uitspringen nu de Fender Marcus Miller (4 snaar) en de Fender Road Worn Jazz bass. Het probleem is dan alleen: ik weet niet welke van de twee ik moet nemen :P, ik vind ze allebei erg cool :D . Zo ver ik het kon horen in de feedback vond ik de miller iets bassiger/jazzier klinken en de Road worn iets scherper/funkier.

Hebben jullie misschien meningen over deze bassen? Waar zouden jullie voor gaan?

Om een beetje een beeld te schetsen: Ik speel elke week in de kerk met de bas, via een DI box naar een PA systeem. De muziekstijl is dus van wat rustigere ballad achtige dingen tot wat meer funkiere gospel. Hoewel ik dit tot nu toe nog niet echt toepas in de kerk, maar wel thuis, ben ik nu steeds meer aan het oefenen met slappen, wat me erg bevalt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
gr,
Dreadhead
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

(Ben ik nou de enige die zich afvraagt of je een Miller niet achter de trekhaak kan hangen om zo een roadworn miller te krijgen?)
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Kheb ze beide :dance:
Dreadhead
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2010, 23:26

Bericht door Dreadhead »

Clunk schreef:Kheb ze beide :dance:
nicee!! 8)

1 die je prefereert ? :P (ik moet wel kiezen, want allebei kopen zit er nog niet :P)
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

2 totaal verschillende bassen die je moeilijk kunt vergelijken:
70's style vs 60's -> wat resulteert in andere pickups en spacing, ander neck profil
Alder vs Ash
Afgesleten vs nieuwe dikke poly lak
Actief vs passief
ga zo maar door....
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

ik voor mij persoonlijk zou voor de road worn gaan, maar wie ben ik :mrgreen:
Ik heb de MM wel eens in een shop getest, maar we werden geen vriendjes.
Ik hou van passieve bassen, en heb een zwak voor nitro lak....zelfs als er een in wezen lelijke relic onder zit :mrgreen:

(sorry dat dit niet helpt)
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Ik zou voor de Miller gaan. Die worden in Japan gemaakt en dat is doorgaans toch van een hogere kwaliteit dan de Mexicaanse.

De Marcus Miller vind ik sowieso een topbas, en ik ben bekend met de situatie die je schetst, en daar lijkt ie me ideaal voor. Hij kan zowel actief als passief geschakeld zijn, en dat is toch wel fijn als je wat wil variëren.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

christiaan_01 schreef:Ik zou voor de Miller gaan. Die worden in Japan gemaakt en dat is doorgaans toch van een hogere kwaliteit dan de Mexicaanse.
De roadworns die ik al in handen hebben gehad vegen de vloer aan met de gemiddelde MM
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13378
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik zou voor de Miller gaan, dat ie actief is heeft voor mij geen meerwaarde maar ik vind het halsprofiel heerlijk, de klank lekker fel, de afwerking erg goed en ze zien er prachtig en ontzettend classy uit :)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Lijkt mee meer een smaakkwestie William. :wink: Ik ben nog geen slechte Miller tegengekomen maar kan me voorstellen dat zo'n bas niet iedereen ligt.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

William Sanders schreef:
christiaan_01 schreef:Ik zou voor de Miller gaan. Die worden in Japan gemaakt en dat is doorgaans toch van een hogere kwaliteit dan de Mexicaanse.
De roadworns die ik al in handen hebben gehad vegen de vloer aan met de gemiddelde MM
In elk geval is de kwaliteit van de roadworns (en de 50`s classics ook) hoger dan de gemiddelde mex Fender.
Persoonlijk zou ik liever ene RW of een classic kopen dan een standaard USA.
Over de japs weet ik niks, niet in de handjes gehad.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ik heb de Miller gehad, maar ik zou op dit moment eerder kiezen voor een roadworn dan een miller. Ik denk dat de roadworn iets meer allround is dan de Miller. In jouw situatie lijkt me de miller heel goed passen hoor, maar voor in de rockband waar ik in speel vond ik 'em wat te weinig mids hebben. Ligt vast ook aan mij, de bassist van Opeth komt er wel mee weg :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Hee. Zelf vind ik de miller lekkerder klinken. Ook vind ik het raar om een bas te kopen die express beschadigd is, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Hoewel ik niet denk dat elk exemplaar zo klinkt als de mijne toch een filmpje waar ik beretrots op ben:
Ook denk ik dat je de jappanners uitstekende kwaliteit maken, om trots op te zijn.

Afbeelding[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NacT7nnU ... r_embedded[/youtube]
Dreadhead
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2010, 23:26

Bericht door Dreadhead »

Hee, bedankt voor de vele reacties.

ik denk dat ik op dit moment, voor mijn situatie/toepassingen nu, het beste voor de Miller kan gaan

De Road Worn is ook erg cool, misschien dat die er ooit ook nog wel eens komt :P, maar waarschijnlijk dus toch maar de Miller
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

LeftyJ schreef:Ik zou voor de Miller gaan, dat ie actief is heeft voor mij geen meerwaarde maar ik vind het halsprofiel heerlijk, de klank lekker fel, de afwerking erg goed en ze zien er prachtig en ontzettend classy uit :)

Dat hij actief is zou voor mij een reden zijn om 'n Road Worn te halen. Terwijl ik laatst ook al over Bram z'n Miller zei dat ie goed klonk. :roll: :P :lol:
Plaats reactie