Fender Deluxe Active Jazz Bass - ERVARINGEN??

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martinus
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2005, 00:41

Fender Deluxe Active Jazz Bass - ERVARINGEN??

Bericht door Martinus »

Heeft er iemand ervaring met een Fender Deluxe Active Jazz Bass?
Ik ga hem snel een keer zelf uitproberen, maar ben benieuwd naar de mening van "collega's"...

Groeten,
Martinus
www.abrighterday.nl

...It's 2 Lane Freedom...


Ibanez SR300DX
Fender Deluxe Active Jazz
Hohner "Arbor Series" Fretless

Laney RBW 300
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Fijne hals, goede electronica een jazz bas dus veelzijdig(naar mijn mening) MAAR het zijn en blijven fabrieksbassen en dat kan betekenen dat je een klote bas krijgt ondanks dat de onderdelen goed zijn.
De bas die ik een blauwe maandag heb gehad had de slechtste B ooit, dat ik me dat heb laten aansmeren en dat Edwin van Huik dat durfde te verkopen.

Wil je een Fender, LUISTER en laat je niet foppen door het mooie uiterlijk en hele vette setjes speel ook maar eens over een combo en als ie dan goed klinkt, veel plezier
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

Ondanks dat ik er zelf één heb, 4-snarig, en hem nooit meer zal wegdoen, zou ik de volgende keer mijn geld op zak houden en zelf een bas in elkaar (laten) zetten. De pre-amp is matig vergeleken bij bv een Aguilar. De elementen zijn ook niet "de je van het". Zelf heb ik deze vervangen door Lindy Fralin's, deze hebben veel meer bite. De bas is lastig af te stellen, schijnt altijd een dode noot te moeten hebben op de G-snaar. Naar mijn idee heb ik bij Feedback R'dam het beste exemplaar eruit gepikt, hij was echter beschamend slecht afgesteld. En letterlijk elke schroef zat los!! Zelfs de halsschroeven konden nog een paar slagen hebben! De lak is (opzettelijk?) niet sterk zodat ie snel beschadigd en wat vlotter een retrolook krijgt.
Ergo, als je rationeel denkt: kies de beste onderdelen uit en zet zelf iets in elkaar ( je kunt meer met je geld, je betaalt nm. minder kosten aan arbeidsloon en tussenpersonen en de dollar is voor ons zéér gunstig). Als je emotioneel denkt heb je wel een Fender, die best wel bespeelbaar is (na wat afstellen) en redelijk klinkt.

Fender Jazz bas DLX 2004-01 versie


Weeda bas(zelfbouw)
Laatst gewijzigd door onZ op 14 mei 2005, 10:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Funky x2
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 apr 2005, 14:10

Bericht door Funky x2 »

Ik ben heel tevreden over de mijne. Prachtig ding, heel mooi geluid, speelt heerlijk. Die slechte afstelling valt heel erg mee, al moet je inderdaad wel wat schroefjes strak draaien.
Roelof
aLeX
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:19

Bericht door aLeX »

Kheb de mijne bij Feedback Rotterdam gekocht. Erg fijne bas maar als je hem koopt moet je hem eerst een grondige afstelbeurt geven.
Gebruikersavatar
Martinus
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2005, 00:41

Ik heb um!

Bericht door Martinus »

Yo, ik weet zeer snel te vertellen wat ik er zelf van vindt, want ik heb er een besteld.
Over drie weekjes knor ik als nooit tevoren! :lol:
Heb hem reeds bespeeld en was zeer onder de indruk.
Mijn Soundgear valt helemaal in het niet, bij deze Mexicaan....

En hij ziet er ook nog goed uit.
Ik heb een Vintage White besteld. 8)

Groeten, Martin
www.abrighterday.nl

...It's 2 Lane Freedom...


Ibanez SR300DX
Fender Deluxe Active Jazz
Hohner "Arbor Series" Fretless

Laney RBW 300
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Ik heb um!

Bericht door Hans58 »

Martinus schreef: Ik heb een Vintage White besteld. 8)
Da's inderdaad een hele mooie kleur! 8)
Rode tortoise slagplaat?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Martinus
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2005, 00:41

...

Bericht door Martinus »

You betcha!
En dat afstemprobleem komt helemaal in orde:
De winkel waar ik hem heb besteld (willems muziek helmond) stelt hem bij aankomst af, en 5 maanden later weer!
www.abrighterday.nl

...It's 2 Lane Freedom...


Ibanez SR300DX
Fender Deluxe Active Jazz
Hohner "Arbor Series" Fretless

Laney RBW 300
Gebruikersavatar
erik
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mei 2005, 22:00

Bericht door erik »

Probeer ook eens een Boerjes JB, de 'superjazzbas'. :D
Plaats reactie