Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Bericht door wenge »

geproficiatiliciteerd, Geert
Dolfijntjes hebben personality. Het gewicht is een vaak voorkomend probleem. Volgens onze houtexperten is Afzelia een van de aller zwaarste houtsoorten. En dan hebben ze bij Warwick nog de beslissing genomen op dit SN model een aantal 'tone chambers' uit de body te frezen. Kun je nagaan wat een massieve Dolphin wel mag wegen :facepalm:
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10839
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Het enige wat ik mis zijn de inlays....

Als je die weer zat bent dan mag ik het graag horen Geert... :jaaaaa:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

De inlays waren idd een luxe geweest... die mis ik ook wel.
Heb er net een nieuw setje snaren opgezet (40-100) en die vragen gewoon om veel gepiel, het spijt me.
Sorry voor de overdaad maar af en toe kan ik mezelf niet inhouden en vergeet ik mijn omgeving en zelfs de recorder. Ik kan er ook niet in editten dus het duurt allemaal te lang.
Veel te veel geslap en getap ook maar dit soort bas geeft je zin dat veel te doen en alles reageert zo alert.
Bééstig instrument dat misschien wel zwaar weegt maar me ook inspireert.. het is een zware concurrent voor de Ibanez Musician die ook wat in dat vaarwater zit..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Lmmrv3bQwyA[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

mooie bas ! klank zit goed :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Hmm.. het is een spetterende klank maar de ervaring heeft me al geleerd dat sommige van dit soort klanken live niet werken en in een groep zelfs verzuipen.
Ik had hetzelfde met mijn Fodera.. ongelooflijk spetterding maar haalde het niet van een Squier met dikke snaren wanneer ik live ging spelen bij bepaalde groepen.
Het gaat toch telkens om prioriteiten en keuzes maken.. dat heb ik nu beter door.
Er was een tijd dat ik dergelijke instrumenten in een situatie wou proppen waartoe ze niet geschikt waren maar dat besef ik nu al wat meer. Ik koop ze voor hun specifieke eigenschappen en zet ze niet meer in een setting waarin ze niet meer "passen".
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Elke keer als ik je zie spelen vraag ik me af of ik ooit maar halverwege dat niveau kom - altijd weer genieten! Oh, en de eerste minuut moet ik even controleren of het filmpje niet op dubbel tempo wordt gedraaid... :)

De bas zelf vind ik wel wat zangerig klinken, kan me voorstellen dat dat solo beter is dan in een bandmix. Hij klinkt zo zeker niet verkeerd, in ieder geval.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Wat een geweldig spel Geert... :kwijl:
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2111
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Bericht door bastaart »

Mooie bas Geert! klinkt erg goed, vooral het brugelement solo. Hoe is de volume balans tussen brug en hals element?
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bedankt voor de feedback (de :facepalm: is altijd erg relevant wanneer je iets van jezelf bekijkt maar je leert met je manierismen leven (één noot van Palladino en ik lig plat))
De algemene balans is goed tussen de beide elementen en wat me vooral opviel : ik zocht naar een strap en vond er nog één met straplocks die nog ooit bij de Lefay hoorde. Die klikte ik op de Warwick en die viel onmiddellijk goed op zijn plaats en het ding past ook perfect onder mijn handen wanneer ik rechtsta.. De dingen lukken daardoor wat makkelijker dan bij andere bassen en dat is echt een troef..
Het was niet iets dat ik nastreefde maar ik merkte het daarnet wel op.. De hals is nog steeds een boomstam maar ik heb vrij grote handen dus dat is geen probleem.
Ik heb het ding daarnet naast mijn televisie gezet om af en toe eens naar te kijken en dat is een goed teken :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

@Wombatboter: 8:19 Vlinderslag op bas briljant! :worship:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Toch iemand die zo ver geraakt is in het filmpje :-)
De vlinderslag is altijd de hel voor de PA-mensen :wink:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

ook helemaal uitgegekeken hier hoor! puik spel ! :jaaaaa: , je moet ervan houden, maar ik vind de gebruikte technieken tof!

En over dat verzuipen in het bandgeluid, dat doet een dergelijke Warwick als een dolphin niet! :)
:facepalm:
Gebruikersavatar
BadMuthaPluckah
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 dec 2010, 22:42

Bericht door BadMuthaPluckah »

wombatboter schreef:Hmm.. het is een spetterende klank maar de ervaring heeft me al geleerd dat sommige van dit soort klanken live niet werken en in een groep zelfs verzuipen.....
Klinkt super Geert, ben onder de indruk van de sound van de Dolphin. Om even op bovenstaande te reageren, ik had gisteren de oude streamer stage II mee naar het oefenen met de band en deze rakker knalde door de mix heen. Ik neem hem zaterdag mee naar het optreden en zal kijken of hij dan ook stand houdt. Ik was iig blij verrast! 8)
Imma BadMuthaPlucka!
Fender Jazz Marcus Miller
Fender Jazz 1975 Sunburst
Warwick Streamer Stage II
Jaydee 1984 Supernatural series II
SWR 750X
SWR Goliath III
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Succes alleszins en bedankt... ik moet toegeven dat het al een tijd weer aan het kriebelen was voor een Warwick.
Ik heb vroeger nog een fretless gehad en die vond ik erg goed.
Nu kwam deze Dolphin voorbij en ik ging ervoor plat zonder er ooit op gespeeld te hebben..Ik was zelfs niet echt vertrouwd met deze bassen (ik meen me te herinneren dat Adam Clayton van U2 iets dergelijks had, custom (??)) maar de looks deden "iets" met me en toen die kerel ook nog instemde met een ruil deed ik dat met plezier.
Sowieso vind ik dat soort brugelement bij bassen een troef, ik zou geen single coil meer willen hebben om op te leunen als ik de keuze kreeg. Deze had er eentje en zag er zo lekker gestroomlijnd uit dus blij dat ik mijn intuitie gevolgd heb.
Ik heb zondag een soort unplugged optreden en dan kan ik 'm zeker gebruiken zonder eventueel "ondergesneeuwd" te worden.
Ik herinner me alleen dat ik bvb vroeger toestanden meemaakte dat ik country ging spelen met een Status of een Fodera en dat gaf me niet zo veel voldoening zelfs al draaide ik aardig aan de knopjes...
Ben blij dat ik weer een Warwick in huis heb...beetje te veel bassen in huis die "bruin" klinken (de Ibanez Musician, mijn Sandberg en nu deze) maar ben er toch telkens aan verknocht.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10839
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Dat donkere geluid bevalt mij ook het beste aan een Warwick.
T.z.t zal er ooit nog wel eentje de revue passeren... :)

Clayton speelt op deze:

Afbeelding

Bonus op 01:00 : "Zo klink ik van achter" :mrgreen:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie