Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10856
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

500 pond voor een Jazzman? OMG! Waar?!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
merlijnverduin
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 dec 2012, 13:39

Warwick LTD. 2014

Bericht door merlijnverduin »

Kwijl :kwijl:

Specificaties:
3 way active/passive MEC electronics.
Nordstrand pickups.
Wenge neck.
Birdseye maple fingerboard.
Swamp Ash body with Birdseye poplar top.
Kleur: Nirvana Black.

Verkoop start in april.
Bijlagen
FORTRESS2014.jpg
FORTRESS2014.jpg (117.09 KiB) 1408 keer bekeken
Go play bass they said, it wil be fun they said...
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

wow :kwijl:
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Wel echt een heul vet ding hoor!
:facepalm:
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13434
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Joey schreef:500 pond voor een Jazzman? OMG! Waar?!
Een linkse, hier, en hij is inmiddels verkocht. En als het een 5-snaar was geweest stond ie nu hier.

Afbeelding
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »

Ben benieuwd of de 5 snaar een Broadneck wordt……….
BN zijn echt geweldig van Warwick :mrgreen:
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

LastOriginal schreef: Ben ik nu gek?
Ik heb in 2008 een Warwick Streamer LX 6 gekocht voor 3800,-
Dat dat ding nu tweedehands nog geen 1200 opbrengt omdat de meeste vinden dat Warwicks te duur zijn is toch te gek voor woorden.
Als ik er 1500,- euro voor vraag (minder als de helft! veel minder!) krijg ik een heel epistel te horen over hoe ikz e probeer op te lichten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Alle papieren heb ik er gewoon bij hoor...
Niek gek. Althans...het verbaast me dat je destijds 3800 wilde uitgeven voor een Warwick. Dat merk is toch echt een stuk minder waardevast dan bijvoorbeeld Wal, Fodera of Lakland, tenzij het om een Thumb neck thru of Infinity in nieuwstaat ofzo gaat. Op de één of andere manier is het bedrag van 1500 euro een soort magische grens. Als je 2e hands boven dat bedrag zit, moet iemand hem wel héél graag willen hebben en wordt verwacht dat ie als nieuw is. Anders is het vrijwel kansloos. Ik heb recent zelf een bas verkocht voor 1600 euro, maar dat was aan een laaiend enthousiaste bassist die wist dat deze (in nieuwstaat verkerende bas) nieuw rond de 3500 euro doet.

Kortom, hou je dure bassen zelf en koop in elk geval geen nieuwe. Vooral niet als het om merken als Mayones, Marleaux en kennelijk toch ook Warwick gaat.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Alldirt
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 mei 2005, 21:46

Bericht door Alldirt »

Die limited 2014 is wel vet! Cool dat het een Fortress body is!
GEARLIST
Fender Jazzbass RI 64 CIJ
Samick "Frankenstein" fretless Stingray + Bartollini MMC
Laney RBW100 12" 60watt
Hartke 2x10 XL series
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Je Vader schreef: Niet gek. Althans...het verbaast me dat je destijds 3800 wilde uitgeven voor een Warwick. Dat merk is toch echt een stuk minder waardevast dan bijvoorbeeld Wal, Fodera of Lakland, tenzij het om een Thumb neck thru of Infinity in nieuwstaat ofzo gaat.

Vooral niet als het om merken als Mayones, Marleaux en kennelijk toch ook Warwick gaat.
Dank voor de toelichting. Ik heb die Warwick ook voorbij zien komen en ben er inmiddels aan gewend dat het merk bij
verkoop al geen "topper" meer is. Ook uit ervaring met de verkoop van 'n Duitse Streamer. De meeste gaan er vanuit dat het van Chinese makelij is. Da's volgens mij ook 'n beetje het gevolg van de modelpolitiek van Warwick. Bij Wal is
het net andersom. Die zijn de afgelopen jaren alleen maar in waarde gestegen. Ook niet normaal overigens. :?
Laatst gewijzigd door Charlie op 19 jan 2014, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Riposa il giorno per dormire la notte.
LastOriginal
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 okt 2013, 08:41

Bericht door LastOriginal »

Je Vader schreef:
LastOriginal schreef: Ben ik nu gek?
Ik heb in 2008 een Warwick Streamer LX 6 gekocht voor 3800,-
Dat dat ding nu tweedehands nog geen 1200 opbrengt omdat de meeste vinden dat Warwicks te duur zijn is toch te gek voor woorden.
Als ik er 1500,- euro voor vraag (minder als de helft! veel minder!) krijg ik een heel epistel te horen over hoe ikz e probeer op te lichten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Alle papieren heb ik er gewoon bij hoor...
Niek gek. Althans...het verbaast me dat je destijds 3800 wilde uitgeven voor een Warwick. Dat merk is toch echt een stuk minder waardevast dan bijvoorbeeld Wal, Fodera of Lakland, tenzij het om een Thumb neck thru of Infinity in nieuwstaat ofzo gaat. Op de één of andere manier is het bedrag van 1500 euro een soort magische grens. Als je 2e hands boven dat bedrag zit, moet iemand hem wel héél graag willen hebben en wordt verwacht dat ie als nieuw is. Anders is het vrijwel kansloos. Ik heb recent zelf een bas verkocht voor 1600 euro, maar dat was aan een laaiend enthousiaste bassist die wist dat deze (in nieuwstaat verkerende bas) nieuw rond de 3500 euro doet.

Kortom, hou je dure bassen zelf en koop in elk geval geen nieuwe. Vooral niet als het om merken als Mayones, Marleaux en kennelijk toch ook Warwick gaat.
Ik heb daar destijds 3800 voor uitgegeven omdat. Speel een keer op deze bas en je geeft het dubbele uit.
Zo smooth heb ik nog nooii op geen enkel bas gespeeld. Actief/passief en je blaast alles zo'n beetje weg.
Heerlijke moddervette sound maar ook een geweldig P geluid.
Heb nu helaas geld nodig. Maar ik denk idd dat deze nog even blijft.
Dan mijn Ric maar de deur uit.
Fools Never Differ

Fender Precision Steve Harris
Fender Precision Road Worn Fiesta Red
Fender Precision Nate Mendel

MarkBass CMD 102P
Markbass STD 151HF
FX Pedals
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »

Afbeelding
kaneelbagel
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 aug 2011, 17:52

Bericht door kaneelbagel »

pff.. die ltd van dit jaar is zo godsgruwelijk mooi zeg..
Warwick Streamer LX-4
Warwick Vampyre SN-4
Warwick Corvette $$-5 CS
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »

Afbeelding

Als je naar deze foto kijkt lijkt het een BroadNeck........nu nog wachten op de prijs, zal mij benieuwen.
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Longshadow79
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:29

Bericht door Longshadow79 »

Oelala, die sunburst daarachter! :kwijl:
Wat is dat voor een?
Plaats reactie