Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Gelijkwaardig.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Bericht door wenge »

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 85083.html
Wat dan weer niet gezegd kan worden van deze VW (VolksWarwick)
Stevige aan de prijs, denk ik. :facepalm:
Remember, if it runs amuck...call the Duck
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ja die was me ook al opgevallen. Gevalletje gaat-niet-verkopen.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Normaal vind ik ze niks, maar deze is wel errug gaaf, kleur/slagplaat/elementen...... alleen de prijs das beetje jammer.
Failure is always an option.
YannickH
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2014, 19:44

Bericht door YannickH »

Beste forumleden,

Ik ben na 11 jaar gitaar voor 90% overgeschakeld naar bass.
mijn droom was een warwick thumb en die heb ik gisteren uiteindelijk gekocht. ik speelde een tijdje op een thumb copy van vester maar dat komt nog niet in de buurt van de echte.
ik heb de 2001 limited edition bo thumb nr 145/150 gekocht voor een mooi prijsje.
nu heb ik wel 1 vraagje: ik wil de nut vervangen door een brass versie maar ik heb geen idee welke ik moet nemen.
warwick just a nut III brass 4 string... 36.5, 38.5 of 44?

alvast bedankt.
ik zal straks een paar mooie foto's van de thumb maken :)
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Die stond in antwerpen, hé? Vond ik ook zo vet!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ff meten.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ik zat vandaag wat rond te neuzen op youtube, zoekend naar een uitgebreid filmpje van een goede schoonmaak beurt van een Warwick. Er zijn lappen tekst over te vinden, maar ik heb er veel meer aan om het 1 keer goed te zien :roll:
Ik kwam op dit filmpje uit : klik! een zéér uitgebreide demonstratie van het vervangen van snaren en het schoonmaken van een Warwick Streamer Stage 2, ik heb de volledige 50 minuten bekeken omdat ik dit soort filmpjes persoonlijk prachtig vind en heerlijk gemakkelijk wegkijken.

Nou doet deze meneer wat ik ook in gedachten had, namelijk: Zowel de body als de hals waxen en het fretboard insmeren met lemon oil en de hardware weer mooi laten glimmen met wat glassex. Nou lees ik bijna nergens anders dat mensen de hals waxen met de Warwick beeswax, wie van jullie doet dit wel? Mijn hals voelt een beetje droog en ruw aan, voornamelijk zo rond de 2e fret tot de nut. Mijn bas heeft, net als in de streamer stage 2 in dit filmpje, een ovangkel hals. Mij lijkt het dus logisch om daar even langs te gaan met de bijenwas volgend weekend, dan zal ik een grote onderhoudsbeurt geven aan mijn Warwick.
YannickH
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2014, 19:44

Bericht door YannickH »

inderdaad DFA 79 die stond in antwerpen.

ik zal de bas binnenkort moeten waxen. mag ik trouwens de achterkant van de headstock waxen want daar staat de handtekening in stift op van hans peter zelf. zou jammer zijn dat die eraf gaat.
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

hals bee-waxen

Bericht door roi »

Ha Roland,

ik heb dik 20 jaar een stage II gehad en ik waxte de hals gewoon mee. Met beleid opbrengen en uitpoetsen...doe je teveel dan blijft ie wel tijdje sticky. En dat is aanzienlijk minder comfortabel. Als dat het geval is kan je het met een droge doek uitpoetsen óf met een licht vochtige doek. Dat deed bij mij de truc altijd wel.

Succes
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Een hals hoef je niet echt in de wax te zetten hoor. Twee keer per jaar de body waxen is voldoende.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EZICPS7 ... kwlL4LCcrn[/youtube]

De toets maak je in principe schoon met Dunlop 65 elke keer wanneer je er verse snaren op gaat zetten.
Dit is alleen maar om je toets schoon te houden.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uIbiw8n ... rn&index=6[/youtube]
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Flatwounds op WW thumb, goed idee?

Bericht door wenge »

Ik flirt al een tijdje met het idee om mijn Thumb te besnaren met flats. Zijn er forumleden die hun ervaringen willen delen hierover? welke flats geniet je voorkeur? Ik heb recent enkel nog La Bella tapewounds geprobeerd op mijn ex Epiphone Zenith en dat beviel erg goed. Da's natuurlijk een heel andere
Bas, maar goed.
Thanx
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Thomastik zijn lekker soepel en glad, en hebben een vrij lage snaarspanning, maar zijn wel wat duur.
D'addario Chromes zijn wel prettig, net als de Rotosound Jazz huppeldepup.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

wenge schreef:Ik flirt al een tijdje met het idee om mijn Thumb te besnaren met flats. Zijn er forumleden die hun ervaringen willen delen hierover? welke flats geniet je voorkeur? Ik heb recent enkel nog La Bella tapewounds geprobeerd op mijn ex Epiphone Zenith en dat beviel erg goed. Da's natuurlijk een heel andere
Bas, maar goed.
Thanx
Waarom zou je dat willen? Heb je een fretless?
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Bericht door wenge »

Chris90 schreef:
wenge schreef:Ik flirt al een tijdje met het idee om mijn Thumb te besnaren met flats. Zijn er forumleden die hun ervaringen willen delen hierover? welke flats geniet je voorkeur? Ik heb recent enkel nog La Bella tapewounds geprobeerd op mijn ex Epiphone Zenith en dat beviel erg goed. Da's natuurlijk een heel andere
Bas, maar goed.
Thanx
Waarom zou je dat willen? Heb je een fretless?
Nope, de thumb is een gefret exemplaar. Ik ben gewoon op zoek naar een iets meer Bernard Edwards achtig soundje
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Plaats reactie