Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

Rolandboer schreef:Streamer Stage 2 op marktplaats. Schijnt het hebbedingetje te zijn onder de warwicks toch?
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtige bas, alleen die grote dots vind ik niet mooi. Of zitten daar LEDs in misschien :?
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Nope. Het zijn geen dots maar een soort yin-yangtekens.
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

Bericht door roi »

Ik heb beide gehad nu alleen de stage 1 5 snaar nog in bezit.

De stage II 4 snaar 22 jaar in bezit gehad, nieuw gekocht in 1993 :shock: nu praktisch onbetaalbaar.
Goede bas maar wel helder & kil geluid vond ik, stage 1 is ietsie warmer. Geef ik toch eerlijk gezegd de voorkeur aan.
Bovendien is de prijs stelling van de stage II nog hoger ...ook 2e hands. De prijs op MP is ook niet marktconform mijns inziens, maar goed het is een vraagprijs en je hebt er maar 1 nodig die het wel op tafel legt.
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Britsie schreef:
Nieltse schreef:mooi!

zal ook nog wat plaatjes dumpen, laatste aanwinst dmv ruildeal :mrgreen:
:shock: Wat heb je daarvoor geruild, een nier? Prachtige bas. :jaaaaa:
THanks! :)))

Heb een ruildeal gedaan met een Pnut 2 (+ cash van de zwedenaar :mrgreen: )

Deze, de rechter uiteraard, de linker in Koning Thumb 8) (welke nooooooooooit weg zal gaan)

Afbeelding
:facepalm:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Die Zweed is ook goed gek... :roll:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Weliswaar geen bas, maar toch ff spammen :mrgreen:
Nee dus
:facepalm:
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

M'n bas heeft vandaag wat TLC, nieuwe knoppen en een nieuwe nut gekregen, dus foto's plaatsen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Jammer dat de zadeltjes van de wat oudere Warwicks compleet afbladderen , net als de gouden hardware... :(
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

De zadeltjes van de wat nieuwere ook. Ik heb twee jaar geleden zwarte hardware op mijn Streamer LX5 gezet omdat ik het goud zo lelijk vond (en nóg lelijker omdat het de tand des tijds niet erg goed heeft doorstaan) en die zadeltjes zien er nu al niet meer uit.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Ik stoor me er niet aan, heb geen behoeft om oude instrumenten er als nieuw uit te laten zien.
Je moet ook wel een beetje kunnen zien dat het gebruikt wordt :mrgreen:
Normaal poets ik m'n basgitaren ook niet, dit was een "special occasion".
Echt een gedoe met dat hoogglans :facepalm:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik stoor me er ook niet aan, maar voor die prijs verwacht je toch wat anders...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

De hardware zelf is verrassend goedkoop! Je koopt een nieuwe 5-string brug en tailpiece samen voor 44 euro bij Thomann. Net zo duur als een pisbakkenstaal Fenderbrug. Koop daar maar eens iets van Schaller, ABM Müller, Hipshot, Babicz of Leo Quan voor :)

Dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

De 'normale' hardware wel, maar sinds een jaar of twee gebruiken ze voor de Duitse bassen niet meer die holle bruggen maar massieve stukken messing.
En die zijn iets duurder :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Yowza! Wat een geld :shock:
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Die nieuwe messing topkam kostte ook €40,- en €5,- per schroefje (voor iedere snaar 1)
Plaats reactie