Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door phoerd »

Spaghettihout schreef: 20 mei 2019, 10:28
phoerd schreef: 19 mei 2019, 21:55 https://www.thomann.de/nl/warwick_artis ... arch_prv_6

Deze in bestelling. Ze hebben hem ook weer als fretless, maar die is duurder.
Stond al een tijdje op m’n verlanglijstje, maar heel lang enkel via Warwick zelf te koop voor meer dan het dubbele. Daarom nu voor deze prijs een no-brainer en gelijk besteld.
Vet!! Ik had 'm ook in overweging, maar toen kwam de auto tussendoor :cry:
Ben heel benieuwd wat je ervan vindt!
Ben ook erg benieuwd. Zag vanmorgen dat ie alweer is uitverkocht, waarschijnlijk hadden ze er maar een paar, maar ik heb de orderbevestiging in m'n mailbox. Hopelijk vanavond het verzendbericht.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door zomnius »

wow prachtig. Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door ReneE »

Vorige week stond er ook een rode versie van de RB Sreamer std LH op de Thomann site. Toegevoegd aan mn verlanglijstje, met het idee van.. komt wel. Ook al uitverkocht :facepalm:
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door phoerd »

Hij is er :cheer:

Afbeelding

Even op gespeeld natuurlijk. Fijne bas. Goede afwerking. Sound is wel wat anders dan bij m’n overige Warwicks, als ik het zou moeten omschrijven, helder nasaal.
Wel een minpuntje gevonden. De 19e fret geeft een ratelend geluid bij alle snaren. Misschien een kwestie van de afstelling tweaken. Tips ?
Verder een vrij goede intonatie over de hele hals. Kan het beter, ja, maar niet veel.
Alles meegewogen ben ik blij met deze nieuwste aanwinst. Misschien dat ik de nutt nog vervang later met een brass versie.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

En? Hoe bevalt hij?
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door phoerd »

Spaghettihout schreef: 30 mei 2019, 10:45 En? Hoe bevalt hij?
Erg fijn. Actie is wat hoger momenteel tegen de fretbuzz. Denk dat ik het zo laat voorlopig. Het niet hebben van een lage B begint ook steeds meer te wennen. Daar zit natuurlijk een groot nadeel aan .... dat andere mooi 4-snaren nu misschien ook GAS gaan opwekken. :wink:
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

Even info vergaren:

Welke Warwicks hebben/hadden jullie allemaal en vooral: welke zijn jullie favorieten?
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door phoerd »

Hebben : Corvette std 5, Thumb BO 5, Corvette std 5 FL, Rockbass Jack Bruce
Gehad : Thumb BN 5 (2x gehad, beiden verkocht), fijne bassen zittend maar staand is de hals te breed voor me
Favorieten is moeilijk te zeggen. De Corvette gaat nooit weg, maar dat is omdat het m’n eerste bas was in een wat hoger segment toen ik eindelijk een vaste baan had.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door blablas »

Corvette, Rockbass 5 snaar en 6 snaar, ProSerie 6 snaar fretloos.
Rockbass Starbass 5 snaar.
Rockbass Alien 5 snaar.
Rockbass Streamer 5 snaar.
Rockbass Fortress 5 snaar.
Allemaal lefties. :)

Favoriet heb ik niet echt, ze hebben allen hun eigen ding. Op het moment hooguit de Streamer een beetje, maar die is nog nieuw.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

De Fortress is er eentje waar minder over "gesproken" wordt, is dat omdat hij een mindere broeder is, of omdat de streamers en corvettes beter in de markt liggen?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door blablas »

Ik denk dat laatste, je ziet ze ook aanmerkelijk minder. Ik vind het één van de mooiste Warwick modellen.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Spaghettihout »

Ja, ik ook en hij is volgens mij ook wat minder "modderig" van klank dan een streamer, dat bevalt me wel...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

Warwick Streamer LX5 hier, uit 2003. Dik en vrij vierkant halsprofiel, hoger op de hals is hij bijna recht van achteren, maar toch heel comfortabel en makkelijk bespeelbaar. De klank is punchy, helder en loeistrak met veel definitie, maar in het hoog wat dun. Ziet er verder prachtig uit met zijn body van massief flamed maple in transparant nirvana black. Ik vind het echt een fantastisch ding om te zien!
FB_IMG_1560067539013.jpg
Gaat tegenwoordig door het leven met zwarte hardware.
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door ReneE »

Ik heb 2 Corvette's; De $$4 en de Bubinga. ze hebben allebei hun eigen sound, de bubinga wint t op dat vlak dik. kan knorren als een malle.
Heb ook een RB Streamer 5 snaar gehad, maar die weer verkocht. En daar heb ik wel een heul klein beetje spijt van. TZT komt er wel weer een Streamer bij denk ik.
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door roi »

1) Streamer stage II gehad 1992 (afzelia/wengé met bartolini jazz elementen) nieuw gekocht na 22 jaar verkocht....zoek hier nog een betaalbare 5 snaar van..mooi laag en hoog..geen fan van die yin en yang lay-in's
2) Streamer stage I 5 snaar 1996 , 2e hands ,(Quilted maple/wengé met soapbar bartolini elementen) mooi geluid maar ik had ruzie met de BN hals...ook gedonder gehad met halspen....uiteindelijk weer verkocht
3) Streamer stage I 1991 4 snaar, 2e hands (flamed maple) MEC PJ elementen geluid met veel "druk"...maar toch weer verkocht
4) Streamer 1986, 2e hands, kersen/wengé met emg elementen PJ, heel ander geluid, veel warmer...super smooth (bijna tè) jazz halsje nog steeds in bezit
5) Streamer Stage 1 5 snaar 1992 (flamed maple honey finish/wengé) 2e hands gekocht weer met bartolini soapbar's en deze hals is me wel goed gezind...blijvertje
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
Plaats reactie