Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ik blijf het stiekem toch hele mooie bassen vinden, vooral die streamer met flamed maple top en soapbars zou ik er nog best bij willen hebben :mrgreen:. Owja gezegd moet worden dat er (imo) ook hele lelijke modellen tussen zitten :roll:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

deevit schreef:Daarom had 'ie dus geen 20mm stringspacing, een FNA is geen Streamer Stage I/II. :wink:
Ik beantwoorde je 2e vraag hoor. ;-) Maar ook ik zat fout zie ik nu ik de fotos erbij haal. Het was een Streamer LX Jazzman en geen SS I.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Haha, ook dat nog ja, maar als je de LX Jazzman vergelijkt met de Streamer FNA dan snap je mijn fout wel denk ik...
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Mooi apparaat (die knoppen zou k misschien iets anders doen maar soit)
Afbeelding

In dit clippie vind ik de warwick van Sam Rivers van Limp Bizkit erg lekker klinken, zelfs de ledjes zou ik zo op de koop toenemen :roll:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q2F5piurv-0[/youtube]
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Van deze dame krijg ik de groove kriebels. Wat een geluid! en die groove is heerlijk gewoon. Halverwege het nummer pakt ze een Fendert, ook geweldig maar heel anders.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q7eMnIV4Tg4[/youtube]
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Koel merk, Warwick, geleidt door enthousiaste mensen. Een ex-Bassist fotograaf werkt er nu ook.

Ik heb zelf een Buzzard. Passief.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Afbeelding

Almond Sunburst heet dit kleurtje. :kwijl:
BFC-Niels
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:55

Bericht door BFC-Niels »

Mooie bassen!
Laatst gewijzigd door BFC-Niels op 10 jun 2010, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Die fortress is inderdaad erg mooi. Misschien moet ik er ook maar 's één tweedehands op de kop proberen te tikken voordat ze nergens meer te vinden zijn.
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Naad
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010, 14:30

Bericht door Naad »

Heb zelf ook een Fortress One uit '97. Mooi rood, 5 snaren en gouden hardware. Zal binnenkort wel even fotootje plaatsen.
Weet iemand hoe ik de gouden hardware het beste kan schoonmaken? Het glimt niet zo mooi meer als het ooit deed..
Het zijn niet te dure bassen, heb die van mij 3 jaar terug voor €450,- kunnen krijgen :D
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

gouden hardware schoonmaken. Dan moet je allereerst hopen dat het goede hardware is! dan zou je het in principe schoon kunnen krijgen door met een zachte droge doek wat op te wrijven.

Als je hardware niet zo goed is dan heb je hetzelfde probleem als ik bij m'n yamaha, poets poets. en weg is het goud... Inmiddels alles op de brug na vervangen voor chromen hardware, brug zit er aan te komen als ik de goede te pakken kan krijgen...
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Als de hardware gewoon een beetje dof of vettig is geworden zou ik inderdaad niks meer doen dan voorzichtig wrijven met een een microvezeldoekje oid. Mijn Streamer Stage I is 10 jaar oud, en op de brugzadels is het goud al een beetje weggesleten. Verder is alles nog OK (tuners, knoppen), maar het laagje goud lijkt me niet heel erg dik.

-AR-
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

aanschaf warwick

Bericht door Nieltse »

Hallo allen, ik ben Niels,nieuw op dit forum, speel bas sinds men 13e en weet niet beter sinds dien :wink:
Warwicks! Echt super deze apparaten, ben eigenlijk sinds ik begonnen ben met bassen verliefd geworden op de vorm, de 'growl' en het toch lekkere slap geluid wat deze bassen creëren!

Nu ben ik eindelijk zover dat ik wat eigen bassen aan het verkopen ben en nu geld aan het verzamelen ben om een Warwick aan te schaffen.

De Thumb versies zijn et kwa geluid 'net niet' voorwat ik zelf doe, terwijl ik destijds toch het meest gecharmeerd was van deze lijn.(gelukkig is geluid persoonlijk! :wink: :jam: ) Je oor en speelstijl verandert, dus vandaar dat ik nu eigenlijk kwa budget en geluid uitkom bij de Corvette (bubinga, welke ik erg mooi vind).
Hoewel er hier in de buurt van Rotterdam(verspuij) ook en Corvette Proline hangt (welke ik vrijdag ga testen) Proline is volgens mij de lijn die niet meer wordt gemaakt, maar welke nu vervolgd word door de Corvette standard lijn? ( correct me if im wrong :? )

Waar ik tegenaan loop is dat er eigenlijk vrijwel geen mogelijkheid is om deze bassen te testen (ja 2-3 apparaten bij verspuij), kwa geluid, kwa speelbaarheid en wat er nou echt verschilt per versie. (weet er iemand hier een toko waar dat kan?)

De foto's van die Streamers (1) zijn trouwens echt om te kwijlen!!!! :worship:

Alvast bedankt voor enige reactie!

Niels
:facepalm:
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Misschien moet je 's een dag naar de Musicstore in Keulen trekken. Daar hebben ze van elk Warwickmodel minstens één exemplaar.
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Ceylon Tom schreef:Misschien moet je 's een dag naar de Musicstore in Keulen trekken. Daar hebben ze van elk Warwickmodel minstens één exemplaar.
Echt waar? :shock: Dat zou mooi zijn. Ik zit redelijk ruim in de instrumenten, en er zijn maar weinig instrumenten die voor serieus GAS zorgen maar een fretless Warwick Streamer Stage I 5-snaar staat stiekem al jaren op het verlangslijstje. Alleen die prijs (2500+) :facepalm: Ik was laatst op de beurs in Frankfurt maar zelfs daar geen fretloze Streamers helaas.
Nieltse schreef:Waar ik tegenaan loop is dat er eigenlijk vrijwel geen mogelijkheid is om deze bassen te testen (ja 2-3 apparaten bij verspuij), kwa geluid, kwa speelbaarheid en wat er nou echt verschilt per versie. (weet er iemand hier een toko waar dat kan?)
Ik zou in Nederland verder ook geen zaken weten waar je uitgebreid Warwicks kunt vergelijken, behalve misschien de Bassgallery in Beilen. Op de site zie ik niet zoveel staan eigenlijk, maar ik zou hem toch even bellen voor de zekerheid, ik meen me uit verhalen van anderen te herinneren dat hij wel wat Warwicks in huis had. In een grijs verleden had Musik Produktiv in Duitsland een hoop Warwicks hangen, maar dat is vrees ik verleden tijd, helaas.

Ik heb mijn gefrette Streamer Stage I destijds ook gewoon ongezien bij Edwin van Huik besteld. Ik ruilde toen mijn Streamer Bolt On in, dus ik wist wel min of meer waar ik mee bezig was, hoewel de verschillen tussen de twee instrumenten aanzienlijk waren :wink:

-AR-
Plaats reactie