Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door ThaRoadWarrior »

Klinkt heel fijn ! En ik ben een succer voor de looks van dit soort (semi) hollow-body bassen...

Ik moet nog gaan uitproberen hoe hij zich staande houdt in de repetities van de erg stevige rockband waar ik in speel. Normaal gebruik ik daarvoor een P bass met een setje dimarzio DP127's...
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door zomnius »

ThaRoadWarrior schreef: 02 dec 2017, 00:37 Klinkt heel fijn ! En ik ben een succer voor de looks van dit soort (semi) hollow-body bassen...

Ik moet nog gaan uitproberen hoe hij zich staande houdt in de repetities van de erg stevige rockband waar ik in speel. Normaal gebruik ik daarvoor een P bass met een setje dimarzio DP127's...
hmm dat is toch wel de ultiem combinatie, gebruik ik ook.. maar dan van die oude vint wit/vergeelde dimarzio's zitten er op. yum. icm met een bass di en ampeg.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door thomaskm »

De Warwick Streamer Stage 1 4-snaar heeft een Pj-configuratie. De 5-snarige variant heeft twee 'soapbar'-pickups. Weet iemand toevallig of dit ook het geluid verandert? Zorgt dit er niet voor dat het karakter en het geluid van de vijfsnaar heel anders is dan die van de viersnaar?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

Als je wilt zetten ze er elke pickup in die je maar wilt, maar dan betaal je wel stevig bij (custom shop). De standaardversies hebben inderdaad verschillende pickups, maar een viersnaar en vijfsnaar klinken altijd verschillend, alleen al door de constructie van de hals. Bij een vijfsnaar is die wat stijver omdat er simpelweg meer hout gebruikt is voor de extra breedte, en dat zul je altijd horen. Waarschijnlijk ervaar je dat als "strakker" en "minder warm".
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door thomaskm »

Ik vind het altijd maar raar dat een basgitaar met verschillende pickups kan worden geleverd. Een musicman klinkt als een musicman vanwege de pickups, zoals dat ook bij een Jazz of een P het geval is.
Als een streamer stage 1 geleverd kan worden met verschillende pickups, dan wordt het toch onmogelijk om die gitaar te qua sound te herkennen?

Als de 5-string zo anders klinkt als de 4-string, waarom noem je ze dan nog allebei een streamer stage 1?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

Omdat ze wel dezelfde constructie en uiterlijke kenmerken delen :)
Het mooie van zo'n merk wat heel veel op bestelling bouwt is juist dat je met een bepaalde basis kunt beginnen en daar helemaal "jouw" instrument van kunt laten maken. Je kunt houtsoorten kiezen, elementen, elektronica, aantal snaren, lakkleur, heel veel bijzondere en exclusieve afwerkingen, positiemarkeringen, verlichting in de hals en toets, noem maar op. Maar in de basis is het nog hetzelfde instrument :)

Ik denk dat een Warwick als een Warwick klinkt door de houtsoorten die zij het meest gebruiken, de superstijve constructie en de afwijkende plaats van de elementen ten opzichte van de klassieke Fender-posities. In mijn ogen zijn dat een beetje hun handelsmerken.

Op mijn Streamer LX5 zitten twee Jazz-style pickups, maar die staan allebei dichter bij de brug dan op een Fender (met name het halselement). Dat geeft een heel ander klankbeeld dan op een Jazz Bass. Tel daarbij op dat de body van massief esdoorn is, met een vrij dikke en heel strakke ovangkol hals, en je krijgt een loeistrak klinkend instrument met een heel gefocussed klankbeeld en een behoorlijk accent op het lage middengebied en het hoog. Bij een Thumb, misschien wel DE Warwick, is dit nog veel extremer met feitelijk twee brugelementen.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Charlie »

Als het 'n andere kleur was geweest had ik het misschien wel mooi gevonden. :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Nieuw in 2018:

Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door blablas »

FUGLY :!:
Heeft alles wat ik lelijk vind - asymmetrische body de verkeerde kant op, gouden hardware en een halve top.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Unlord »

En tot zover het enthousiasme en de sfeer :mrgreen:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door blablas »

Sorry. :mrgreen:
Het is slechts mijn persoonlijke mening, geen waarde oordeel. :)
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door ReneE »

Nou ben ik echt wel een Warwick fan, maar deze kan me niet bekoren.. en dan zeg ik t netjes.
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Ik wil hem persoonlijk wel in wat lichtere kleurstellingen zien, en dan met andere kleur hardware.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Hvitekrist »

Ik vind ‘m wel tof :)
Maar heb die Framus uitvoeringen ook altijd al tof gevonden.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door zomnius »

43CFD49D-92B4-4380-9172-FF8D9EEE42F0.jpeg
43CFD49D-92B4-4380-9172-FF8D9EEE42F0.jpeg (2.16 MiB) 1810 keer bekeken
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie