Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Rolandboer

Zoektocht naar 'de' warwick!

Bericht door Rolandboer » 18 mei 2017, 14:40

Warwickliefhebbers, ik ben op zoek naar een 5 snarige warwick maar ik loop tegen een aantal dingen aan.
Een aantal maanden geleden heb ik helaas mijn Warwick Corvette STD 5 (ash, passief) moeten verkopen, vanwege 2 comfort problemen voor mij:
- Te volle hals, erg breed en vrij diep
- Balans bij staand spelen, de corvette had vrij veel last van neck dive

Nou heb ik een aantal maanden geen gefrette 5 snaar gehad en ik mis het enorm, het geluid van die corvette was perfect. Nou ben ik op zoek naar een 5 snaar met het geluid van die Corvette, maar die zich gemakkelijker laat bespelen. Qua balans kom ik al vrij snel op de Streamer en de Fortress uit, het geluid vind ik lastiger te bepalen. Veel Warwicks die ik tegen ben gekomen zijn namelijk actief of in ieder geval voorzien van een pre-amp, die niet altijd te schakelen valt naar passief.

Ik ben een groot liefhebber van passieve bassen, ik zou een pre-amp zo goed als nooit gebruiken. Een volledig passieve bas zou dus de voorkeur hebben, maar het profiel van de hals vind ik belangrijker. 45 mm als breedte bij de topkam is geen probleem, het profiel moet echter zo vlak en smal mogelijk zijn. Zo zijn bijvoorbeeld de halzen van Ibanez SR bassen en mijn Geddy lee jazz bas perfect.

Mijn budget loopt de komende maanden wel wat op, ik ben bereid (voor mij) veel geld uit te geven als het 'de' bas is. Zo rond de 1000 euro is wat ik maximaal uit zou willen geven, rond de 750/800 euro is geen probleem.

Wat zouden jullie aanraden? Zijn er bepaalde jaartallen/productielijnen/modellen etc op te letten? Na een beetje research te doen kom ik zelf uit op een Duitse Fortress (one?) 5 en een aantal Streamer modellen. Ik heb overigens alleen interesse in J/J en H/H elementconfiguratie, met 1 nek/midden element en 1 brug element. Dus geen Thumb en dergelijke :)

Alvast bedankt mannen!
Ooit komt de dag dat ik mijn droog rig heb:
1974/1975 Fender jazz bass, naturel finish, maple neck en parelmoer block inlays
Orange AD200B MK3, Orange 4x10, Orange 4x10
Darkglass b7k ultra en een vooralsnog onbekend fuzz pedaal :jam:

Joey

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey » 18 mei 2017, 20:05

Ik kan je wel vertellen dat alle Warwick's zo'n beetje hetzelfde neckprofiel hebben, met uitzondering van de hele oude en de hele nieuwe, dus zoek goed
Ik zou je adviseren de vraag ook op het Warwick forum te stellen : http://forum.bass-arena.com/
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky

Rolandboer

Bericht door Rolandboer » 19 mei 2017, 17:12

Mijn Corvette was van 2000/2001 met een Ovangkol hals, het schijnt dat de Wengé modellen van de jaren '90 een vrij smalle hals zouden hebben. Zijn dat de hele oude modellen?
En bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!
Ooit komt de dag dat ik mijn droog rig heb:
1974/1975 Fender jazz bass, naturel finish, maple neck en parelmoer block inlays
Orange AD200B MK3, Orange 4x10, Orange 4x10
Darkglass b7k ultra en een vooralsnog onbekend fuzz pedaal :jam:

zomnius

Bericht door zomnius » 19 mei 2017, 18:46

Ik denk dat je goed moet zoeken, wellicht op het Warwick forum rondvragen, maar een streamer nt rond de 80-90 jaren is echt dun ala jazz bass.
echt snelle halzen. Ik zou zeggen probeer er in nl eens 1.
Jouw bas lijkt best wel op een......

Lyske

Bericht door Lyske » 07 jun 2017, 16:33

Iemand een idee waar ik de GPS Corvette Ash 4 active in burgundy red kan vinden?
https://shop.warwick.de/?&lang=en&modul ... 5381522A30

De enige plek is via de Warwick site zelf, en met een backorder van 14 weken...

LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ » 07 jun 2017, 20:20

Moet ie per se rood en nieuw zijn? Ze worden regelmatig tweedehands aangeboden, maar meestal in naturel, uit de tijd dat ze nog geen GPS heetten maar gewoon allemaal uit Duitsland kwamen. Hier is er bijvoorbeeld één in Oss, niet al te lang rijden vanuit Antwerpen:
TK/TR : Warwick Corvette Std / Ibanez SR900AM
€ 550,00
http://link.marktplaats.nl/m1163688466

Lyske

Bericht door Lyske » 08 jun 2017, 14:35

LeftyJ schreef:
07 jun 2017, 20:20
Moet ie per se rood en nieuw zijn? Ze worden regelmatig tweedehands aangeboden, maar meestal in naturel, uit de tijd dat ze nog geen GPS heetten maar gewoon allemaal uit Duitsland kwamen. Hier is er bijvoorbeeld één in Oss, niet al te lang rijden vanuit Antwerpen:
TK/TR : Warwick Corvette Std / Ibanez SR900AM
€ 550,00
http://link.marktplaats.nl/m1163688466
Rood: Ja
Nieuw: niet persé als heb ik wel het budget om hem nieuw aan te kopen indien nodig

Muziekschuur

Bericht door Muziekschuur » 08 jun 2017, 16:12

De nieuwe Ibanez SR705 is een mooi alternatief.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..

Lyske

Bericht door Lyske » 09 jun 2017, 17:54

Muziekschuur schreef:
08 jun 2017, 16:12
De nieuwe Ibanez SR705 is een mooi alternatief.
Te veel snaren, en mist toch net hetgeen ik zo vet vind aan de corvette.
Deze is trouwens ook belachelijk, in a good way

Afbeelding

deevit

Bericht door deevit » 09 jun 2017, 19:52

Wel een hele andere bas, op de vorm na. :) Wat zoek je precies, vooral het model Corvette in een rode/roodachtige kleur?

Muziekschuur

Bericht door Muziekschuur » 10 jun 2017, 00:44

Ik heb op dat ding gespeeld (vergelijkbare warwick met de dual humbucker). En dat was een irritant dik geluid. Door het 'dikke' weinig definitie. Te veel brom.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..

Lyske

Bericht door Lyske » 10 jun 2017, 12:06

Corvette, actief met de Jazz config en int rood.
Tis vooral het hout van de corvette hierboven die ik zo mooi vindt, heb het niet zo voor hun $$ modellen. (te veel pickups te weinig hout ;) )

Joey

Bericht door Joey » 10 jun 2017, 12:22

Ik gebruik al jaren een $$ als main bas en zou niet meer zonder willen.
Als je een naturel versie koopt van een Corvette dan zou je hem vrij eenvoudig rood kunnen maken zoals ze bij Warwick zelf ook doen, door te stainen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky

Strabel

Bericht door Strabel » 13 jun 2017, 15:57

Feeling the groove is everything.

Sanbass87

Bericht door Sanbass87 » 29 jul 2017, 16:11

Nou zit ik echt naar een Warwick te kijken.
Ben uitgekeken op mijn BB424 en wil eigenlijk een bas die lekker door de mix heen prikt bij mijn band.
Nou heb ik diverse vrienden en kennissen die Warwick, Spector en Schecter noemen.

Maar wel model zou nou een leuke model zijn om op een leuke en goede manier zijn om kennis te maken met Warwick?
De Corvette?
Yamaha TRBX504 TBL

Hartke LH500 & Fender Rumble 410
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:

Plaats reactie