Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
PatrickP
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:42

Bericht door PatrickP »

...mijn Thumb NT uit '89 (1e bas, 2e hands gekocht in '99)...reeds vele bassen hebben hier de revue gepasseerd maar deze....ik krijg het niet over mijn hart hem te verkopen. :thumbsup:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trouwens, absoluut geen last van neck-dive...
...music is the best.(FZ)
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ha een Thumb NT met 2weg electronica. Net als de mijne. De nieuwere Thumb NT's zijn 3weg, heb deze echter nog niet mogen horen.
Ziet er nog mooi uit voor zijn leeftijd dat ding! Alleen een hapje uit de achterkant van de headstock zo te zien. Heb je de gitarist ermee geraakt? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door DiMarco op 19 feb 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack

Bericht door Jack »

Al wel eens eerder hier gepost..

Mijn Droombas, en was ook bijna zover gekomen, alleen de 5000 euro die het moest gaan kosten ging mij uiteindelijk te gek.

Maar damn wat is dat ding mooi...ik blijf er van dromen..

Afbeelding
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

Dat is nu wel een beetje het probleem met WW.
Standaard bassen zijn voor goede prijzen te krijgen. Wil je het net een beetje anders... laat maar. Dan ga ik wel naar Heins, die kan hetzelfde maar dan goedkoper en dan weet ik zeker dat niemand anders zo'n bas heeft!!

Dit vindt ik prachtig, behalve de prijs.... https://www.warwick.de/modules/custom_sh ... ge=9&cl=EN" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Jack

Bericht door Jack »

Afbeelding

plaatje past wel dus even erbij gezet.


Edit:

Ik ben nog aan het overwegen geweest om dan voor deze te gaan...maar ook daar was de prijs mij toch te gortig van..

Afbeelding
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Plaatjes van de 2 Warwicks die ik gehad heb. Ik vond het hele fijne bassen om zonder versterking op te oefenen. Maar versterkt mis ik een echt neck pickup zoals bijna alleen vintage bassen die hebben. Kwaliteit staat in ieder geval buiten kijf bij deze bassen. Ook heb ik geleerd dat ik een ongelakte ebben toets voor een fretless prettiger vind spelen en mooier vind klinken dan een gelakte toets zoals op een Rickenbacker fretless. Ingeplugd wint een FL Rick het echter met straatlengtes voor mij qua klankkleur mogelijkheden. (1 Van mijn 2 Fretless Ricks gaat ook een keer een ebben toets krijgen.)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

de mijne heb ik de revue nog niet zien passeren dus bij deze:

Warwick Vampyre SN:
Afbeelding

niet gepoetst of nix, maar ach, misschien ga ik in de zomer eens betere foto's maken, buiten in het gras :)
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

Jack schreef:Afbeelding

plaatje past wel dus even erbij gezet.

Thanks! Super mooie bas!
Maar toch, 5000 euries is wel erg veel voor een mooi stukkie hout met 5 snaren :facepalm:
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Prijzen die op de site staan zijn adviesprijzen. Wanneer je via een dealer een prijsopgaaf vraagt voor een dergelijke bas dan is de uiteindelijke prijs in de meeste gevallen VEEL lager.
Goedkoop zullen ze echter niet zijn. :mrgreen:

Tweedehands betaal je al snel de helft of minder van nieuwprijs. Ik heb mijn 5snaar SSI voor 1500 gekocht via marktplaats, deze is gebouwd in oktober 2008.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Het werd inderdaad tijd dat er een Warwick-topic kwam. Ik ben zelf ook een echte Warwick fanboy. Ga morgen wat nieuwe foto's nemen van mijn Streamers.
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Afbeelding

Das die van mij! Ben ooit eens verliefd geworden op een Infinity NT maar de prijs lag me toch echt veel te hoog. Na wat verder zoeken besloten om de Corvette $$ (double buck) te kopen. En geloof me spijt kun je er niet van krijgen! dit is misschien wel een van de meest veelzijdige bassen!
beide Pickups zijn als humbucker paralel, serie of als jazz pickup te schakelen! daarbij komt dat er echt een GOEDE balans pot op zit waardoor je t lekkere warm van de neck of t wat killere maar punchy van de bridge pickup goed kunt afstellen. erg fijn vind ik ook dat t 2 kanten op werkt en dat je t voelt als je precies in het midden van de balans zit, (je voelt een soort klikje). zelfde verhaal voor de 2 bands EQ welke ik doorgaans weinig gebruik omdat de sound van de bass zelf al zo lekker is! en misschien wel een van de handigste op deze... De volumepot is een Push Pull om tussen actief en passief te schakelen! Dit is wat iedere bass zou moeten hebben, makkelijker wordt t niet om te checken of je batterij op sterven ligt!

Over Warwick niets dan lof, heb de bass besteld via musicstore keulen en na een week of 3 had ik m binnen (mede doordat ik geen custom shop opties had gekozen). dan zou je denken dat de bass op voorraad lag, maar niet dus! hij wordt echt pas in elkaar gezet op het moment dat je betaald hebt! afstelling is perfect en ze komen standaard met verse warwick blacklabel snaren er op! ook krijg je alle spulletjes om m zelf netjes te houden, een goede trussrod sleutel een setje inbusjes, een poetsdoek, de ooozoo belangrijke bijenwas voor de Oil Finished bassen. en iets wat je eigenlijk bij een startersset zou verwachten. Een goede uitgebreide handleiding! (waarin zelfs wordt uitgelegd hoe je de snaren erop moet leggen....)

al met al... Zeer waarschijnlijk niet de laatste Warwick die in mijn bezit is :P
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
D@ninja
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:10

Bericht door D@ninja »

HIer mijn Warwick Streamer LX4 van 2001

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn 3de Warwick, hiervoor een Corvette Std en Thumb BO gehad. Op een of andere manier miste ik de Warwick,
ik had alleen nog een Jazz Bass. Dus Rob gevraagd of hij eens met Voerman wilde bellen of hun toevallig nog een Streamer
linkshandig in het magazijn hebben liggen.

En dat hadden ze, eentje uit 2001, geen probleem scheelde aanzienlijke in de prijs en de afwerking is echt top.
Super blij mee, alleen belachelijk dat je voor dit geld er geen hardcase bij krijgt.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Ik had een Streamer stage II uit de goede met de hand gebouwde periode en was toen niet mijn ding.
Daarom ingeruild op mijn 1e Musicman Stingray. :wall:
Ik heb 2 jaar terug via marktplaats een Streamer I '88 op de kop getikt. helemaal geweldig dat ding en gaat ook nooit weer weg.
Afbeelding
De bas kan heerlijk clean klinken maar ook smerig zonder modderig te worden :kwijl:
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ohwohwohwooooh...ik blijf een zwak houden voor Warwick bassen. Mijn vijfsnarige Thumb is net weg, maar ik mis hem nu al. Wat een geluid man. Helaas paste hij gewoon niet in de band met zijn heerlijke geronk. Maar mocht iemand ooit een viersnarige Thumb te koop zetten, dan weet ik niet of ik me kan beheersen... :roll:
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Bericht door Talisman »

Tja, dan mag ik niet achter blijven.

Ik heb een 2002 Thumb NT van Bubbinga Pommelé.
Deze heeft inderdaad last van enig neck dive maar, zoals reeds eerder is aangegeven, met gebruik van een goede (brede) band is dit minimaal.

Ik heb momenteel alleen maar een foto van mijn beide basjes, het is de rechter :)

Afbeelding
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie