Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Deze Warwick FNA staat al een tijdje te koop op 2dehands.be. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan een bod te doen, maar heb tot nu toe de stap niet durven zetten. Ik vind 'm eigenlijk mooi en lelijk tegelijk:

Afbeelding
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

PatrickP schreef:...mijn Thumb NT uit '89 (1e bas, 2e hands gekocht in '99)...reeds vele bassen hebben hier de revue gepasseerd maar deze....ik krijg het niet over mijn hart hem te verkopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trouwens, absoluut geen last van neck-dive...
mooi ding :thumbsup:
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Jack schreef:Afbeelding

plaatje past wel dus even erbij gezet.


Edit:

Ik ben nog aan het overwegen geweest om dan voor deze te gaan...maar ook daar was de prijs mij toch te gortig van..

Afbeelding

Bovenste streamer is echt te ziek voor woorden :roll: Warwicks waren voor mij zo'n beetje de eerste High end bassen waar ik een beetje op leerde spelen/slappen. Wel heb ik begrepen dat de bassen voor '85 de beste sound maakten, toen warwick nog warwick was (The sound of wood) Als ik er daar eentje van zou kunnen bemachtigen. Alleen ze zijn zéér gewild en zéér prijzig.
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Ik heb 'm ook al ergens in een ander topic staan maar hier hoort hij ook thuis uiteraard: Warwick Streamer Stage I 5-snaar uit 2000. Daarvoor had ik een Streamer Bolt On uit '93 of '94. Na mijn beginners Hondo-P en Ibanez SR505 was de Streamer Bolt-On mijn eerste serieuze bas. WAT een verschil :shock: !! En na inruil en ovestap op de Stage I was ik helemaal gelukkig :D

Afbeelding

Afbeelding

Er goede bas. Dijk van een geluid: nog altijd mijn referentie wat dat betreft (hoewel het bas-arsenaal intussen redelijk is uitgebreid). Positief vind ik de typische wat droge klank de de brede hals met 20mm spacing bij de brug, iets minder blij ben ik met de heel lichte ruis die er uit de MEC 18V electronica komt als je de bas actief bespeelt (meestal staat 'ie in standje passief overigens).

-AR-
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ik heb deze een paar maanden geleden 2e hands gescoord. Ik heb er zelf geen foto's van gemaakt maar deze komt van de Warwick site.
Afbeelding
Fijne bas, speelt heel licht door smalle hals.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Holy crap ceylontom. Die Stage II's zijn toch wel errug mooi hoor!
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Bedankt. Ik ben benieuwd of het geluid van een stage II erg verschillend is van het geluid van een stage I. Als er een verschil is, dan zal het toch vooral in het hout moeten zitten. De electronica is praktisch hetzelfde en ik kan me niet voorstellen dat een PJ-configuratie zoveel anders klinkt dan een JJ.
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
Gebruikersavatar
AvU
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:07

Bericht door AvU »

Een P element kun je zien als een humbucker. Een fender P-bass klinkt toch ook anders als Jazz bass?
Gebruikersavatar
Ceylon Tom
Berichten: 344
Lid geworden op: 02 aug 2006, 11:05

Bericht door Ceylon Tom »

Ze klinken inderdaad niet hetzelfde, maar als je een Jazz volledig op het nekelement bespeelt krijg je toch een gelijkaardige klankkleur als bij een Precision?
Warwick Streamer Stage II 06
Warwick Streamer 88
Ibanez SRX
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Nou, ik heb een 5snarige SSI en die zijn voorzien van twee soapbars. De P/J configuratie ken ik dus niet echt.

Door de verschillende houtsoorten is de klankkleur inderdaad wel anders, een stage II klinkt wat agressiever in het mid en hoog dan een stage I. Beiden hebben wel bakken vol laag wat je er naar believen in kunt draaien en zijn enorm flexibel door de 3weg EQ die erop zit.

Bij 5 snarige streamers worden de verschillen wat groter want alleen de stage I is standaard voorzien van een broadneck en heeft bij de brug 20mm tussen de snaren. Een 5 snarige stage II heeft een smallere neck en 16.5mm ruimte tussen de snaren. Hangt een beetje van de speler af welke dan de beste keuze is.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

DiMarco schreef:Bij 5 snarige streamers worden de verschillen wat groter want alleen de stage I is standaard voorzien van een broadneck en heeft bij de brug 20mm tussen de snaren. Een 5 snarige stage II heeft een smallere neck en 16.5mm ruimte tussen de snaren. Hangt een beetje van de speler af welke dan de beste keuze is.
Mijn SS I 5 snaar had een smalle stringspacing.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Jij had toch een FNA Bert? Of ben ik nu in de war...
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

deevit schreef:Jij had toch een FNA Bert? Of ben ik nu in de war...
ja (klik)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Daarom had 'ie dus geen 20mm stringspacing, een FNA is geen Streamer Stage I/II. :wink: Is ook een bolt-on als ik me niet vergis toch? Wel een hele gave setup, heb ooit eens op zo'n Corvette FNA gespeeld en daar zaten een hele hoop bruikbare sounds in.
Plaats reactie