Nieuwe Bas!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Nieuwe Bas!!

Bericht door Jos »

Hey,

Mischien hebben jullie deze bas op marktplaats zien staan en ik heb hem gekocht. Hij komt uit 1981 vermoedelijk en speelt heerlijk. Goede sustain, lekker geluidje, ook om te slappen. Geweldig gewoon, en dat voor een leuk prijsje....

Het is een Aria Pro II Cardinal csb-300. Is maar weinig over te vinden, maar het schenen goede dingen te zijn dus ben ik maar wezen kijken en het beviel me goed. Met Gigbag en strap, maar dat is niet zoveel bijzonders.

https://www.therathole.org/guitars/model ... b/csb.html

Het is de CSB-300 dus de bruine naturel....

Dit is een antiek ding in mijn ogen, beetje gebruikersschade, maar in goede staat, rechte nek. Ik ben echt super blij met dit ding.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Cool!! Doe eens sounds uploaden! Ben wel benieuwd hoe dat klinkt!! 8) Gefeliciteerd trouwens! :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

ziet er wel leuk uit idd, hoewel ik zelf niet zo vreselijk kapot ben van die aria-bassen. heb um niet gezien op marktplaats, zeker gemist... :?
veel plezier ermee iig!
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Deze bas komt uit de Matsumoku fabriek in Japan. Die fabriek stond/staat bekend om kwalitatief goede instrumenten. Rond 1984 ofzo is Aria verhuisd naar een andere fabriek en toen is de kwaliteit veel slechter geworden.

Dit is wat ik vond aan info op het net. Meer weet ik niet, maar ik weet wel dat dit een bas is die na dik 20 jaar nog steeds heel goed in elkaar zit en speelt. Dat lijkt me bewijs genoeg dat het goed spul is...:-)
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Veel plezier ermee :D
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Is een goede serie ja. Ik heb de TSB 350 en daar is ook niks mis mee. Heb de elementen vervangen door MM/J van Bartolini en nu kan ik er erg veel kanten mee op. Leuk 'museumstukkie'. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Gefeliciteer!!!! een nieuwe bas is altijd leuk, toen ik mn bas nieuw had barstte ik ineens van de motivatie en inspiratie. Ben nog steeds helemaal gek van mn bas en de motivatie en inspiratie zijn er niet minder op geworden!!!

Veel basplezier
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Thijzema schreef:Gefeliciteer!!!! een nieuwe bas is altijd leuk, toen ik mn bas nieuw had barstte ik ineens van de motivatie en inspiratie. Ben nog steeds helemaal gek van mn bas en de motivatie en inspiratie zijn er niet minder op geworden!!!

Veel basplezier
inderdaar! raar is dat he?

je merkt het, het vreemde is dat ik door mijn nieuwe bas ook een beetje andere technieken aanneem zelfs, speelt ook weer heel anders..

:shock:
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

veel plezier er mee 8)
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

Feli met je bas Jos!!! 8)

Heb er vandaag ook een hebbedingetje bijgekocht...

een Stagg... fretloos... had nog geen fretloze en wilde da toch graag eerst proberen voor ik een duurdere wil kopen :wink:

Voor het geld dat ik er voor betaald heb is hij goed genoeg :D
Laatst gewijzigd door Bo op 15 feb 2004, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Fretloos wil ik ook nog eens doen. Heb eens op een bas van iemand anders gespeeld die hij zelf fretloos had gemaakt. Is wel apart, maar het geluid van die bas was niet zo bijzonder speciaal. Mischien omdat hij er de normale snaren nog op had zitten ofzo...
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

gefeliciteerd.
Ik had hem ook gezien.
lijkt me een apart basje....best mooi ook...
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Zeker apart.

Ik heb een vraagje, ik vond al dat de Tone-knop weinig nut had. Dus heb ik het kapje verwijderd en zie: De Tone-knop is niet eens aangesloten.

Ze hebben er een keertje lopen solderen. Waarom weet ik niet, mischien was de Tone-knop wel kapot of kraakte hij, maar ik wil wel proberen hem weer aan te sluiten.

Nu, Wie weet hoe die knoppen aangesloten moeten worden? 2 Pots net allebei 3 aansluitingen. En bij de Tone-knop hang er bij 1 aansluiting een condensator denk ik (Een rood soort zakje laat ik maar zeggen) aan.

Kan iemand me helpen?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.mrgearhead.com/faq/diagrams.php

Staat vast wel een schema bij waar ook een tonepot in zit ;)

Op zich is zoiets niet heel moeilijk.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

als je er niet uit komt kun je maar beter naar een plaatselijke muziekzaak gaan voordat je je hele electronica om zeep helpt. Nadeel is wel dat de meeste muziekzaken er nog wel eens een duur prijskaartje aan hangen.
Plaats reactie